Korn pisze:Rabini ortodoksyjni mówią, że muzułmanie dobrze wierzą w Boga. Spora część żydów do dzisiaj mieszka w Iraku i Iranie.
Zresztą rabini ultraortodoksyjni wiele razy odwiedzali przywódców Palestyny i Iranu.
Rabini twierdzą, że to chrześcijanie źle wierzą w Boga, chodzi tu głównie o boskość Jezusa.
Quran nie twierdzi wyraźnie, że
Allah to nadane Bogu imię w sensie powszechnie rozumianego słowa "imię". Wyrażenie to pojawia się w Quranie dla "ogarnięcia" problemu troistości, podsumowując ją przy jego pomocy i ujawniając następną tajemnicę mowy Aniołów. Jest też dodane, że "Bóg" wystarcza. Mądrze jest poniżyć się przed Bogiem, zamiast próbować włożyć Go do ograniczonego pomieszczenia. On nie podlega sądowi, lecz decyduje o sądzie ostatecznym. Choć oczywiście sprawa ta zależy od sposobu definiowania słowa "imię". Istotne jest tu założenie, że Bóg jest jeden
Quran 4:171
O ludu Księgi! Nie przekraczaj granic w twojej religii i nie mów o Bogu niczego innego, jak tylko prawdę! Mesjasz, Jezus syn Marii, jest tylko posłańcem Boga; i Jego Słowem, które złożył Marii; i Duchem, pochodzącym od Niego. Wierzcie więc w Boga i Jego posłańców i nie mówcie: "Trzy!" Zaprzestańcie! To będzie lepiej dla was! Bóg- Allah - to tylko jeden Bóg! On jest nazbyt wyniosły, by mieć syna! Do Niego należy to, co jest w niebiosach, i to, co jest na ziemi. I Bóg wystarcza jako opiekun!
Poza tym uwagę zwracają słowa z Objawienia Jana, mówiące o wypisaniu imienia Bożego, a nie zwerbalizowaniu Go. Więc jeśli Syn Człowieczy stwierdza, że dopiero wypisze imię Boże, znaczy to, że nie zostało Ono wcześniej wypisane z mocą, bo inaczej po co Je wypisywać?
Ap 3:12 eib "Tego, kto zwycięży, uczynię filarem w przybytku mojego Boga i już z niego nie wyjdzie. Wypiszę na nim imię mojego Boga i nazwę Jego miasta, Nowej Jerozolimy, która zstępuje od Niego z nieba. Wypiszę też na nim moje nowe imię."
O szanowaniu imienia dowiadujemy się z relacji Objawienia na temat jeźdźca mającego wypisane nieznane innym imię
Ap 19:12 eib "(12) Jego oczy przypominały płomień ognia. Głowę zdobiły liczne diademy. Miał też wypisane imię, nieznane nikomu poza Nim samym."
Nie neguję tu mówienia do Boga po imieniu, ale Pismo mówi, że jeśli zwracamy się do Boga by Mu coś ofiarować, to najpierw musimy być w zgodzie z innymi, bo jeśli mamy wrogów nasza ofiara nie będzie przyjęta. Logiczne jest, że dotyczy to też modlitwy, bo jeśli nie jesteśmy uświęceni to nasze słowa podlegałyby potępieniu i trudno jest mieć władzę nad wypowiedziami zawierającymi imię Boże
Mat 5:23-24 eib "(23) Dlatego jeślibyś składał swój dar na ołtarzu i tam by ci się przypomniało, że twój brat ma coś przeciwko tobie, (24) zostaw swój dar przed ołtarzem, pojednaj się najpierw z bratem, a potem wróć i dokończ ofiarowania."
Mat 12:37 eib "Gdyż na podstawie własnych słów zostaniesz usprawiedliwiony i na podstawie własnych słów zostaniesz potępiony."
Jeśli chodzi o wyniosłość Jezusa, to jest to raczej sprawa odmówienia Mu specjalnego miejsca w świadomości ludzi, ponieważ trudno jest Go zrozumieć, to dla bezpieczeństwa zarzuca Mu się niepewne słabości, bo Pismo mówi, że nawet my jesteśmy stworzeni na Boże podobieństwo, i że wierzący znajdujący się na drodze prostej nie są nieporadni
Quran 31:2-5
2. To są znaki Księgi pełnej mądrości: 3. przewodnictwo po drodze prostej i miłosierdzie dla czyniących dobro; 4. tych, którzy odprawiają modlitwę, którzy dają jałmużnę i którzy mają pewność życia ostatecznego. 5. Ci są na drodze prostej od ich Pana, oni są szczęśliwi.
Rz 1:17 eib "(17) Objawia ona sprawiedliwość Boga, pochodzącą z wiary i prowadzącą do wiary, zgodnie ze słowami: Sprawiedliwy z wiary żyć będzie."