SPRZECZNOŚCI DOTYCZĄCE RÓŻNYCH POUCZEŃ

Sprzeczności w Biblii, krytyka etyki biblijnej itp.
Dział przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy nie wierzą w boskie natchnienie Biblii. Obowiązuje wewnętrzny regulamin

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

Pokoja pisze:
Gdy Adam nadawał swej żonie imię Ewa, to ona już była matką wszystkich żyjących. Oznacza to, że wcześniej już musiała urodzić co najmniej dwie osoby..
O nie, o nie, o w żadnym wypadku.... :-> Adam obcował z Ewą, z którego to obcowania urodził się Kain, dopiero w 4. 1. rozdziale.
Natomiast Ewa była nazwana matką wszystkich żyjących już w rozdziale 3. 20.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

booris pisze:
nesto pisze:Po co jej bunkry? no i czy zostanê ¶wiêtym?
Jak to po co?Zostaniesz swietym,patronem bunkrujacych sie.Bunkrownicy zazwyczaj bunkruja sie w bunkrach.
Swiety nesto od Bunkra - wymiata.
:?: ... :-D .... :lol: ... :xhehe: .... :!:
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
nesto
Posty: 4218
Rejestracja: 02 kwie 2012, 12:06
Lokalizacja: były katolik

Post autor: nesto »

booris pisze:Zostaniesz swietym,patronem bunkrujacych sie.
Widzę już obrazy, na których wychylam się z bunkra z lornetką.
Moim atrybutem byłaby łopata - saperka oraz taczki :-D

ps.
z jakimi najdziwniejszymi patronami od czegoś tam się zetknęliście?
Krowy będą się źrebili, kobyły cielili, owieczki prosili, chłop z chłopem spać będzie, baba z babą, wilki latać będą, bociany pływać, słońce wzejdzie na zachodzie, a zajdzie na wschodzie!

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

nesto pisze:
booris pisze:Zostaniesz swietym,patronem bunkrujacych sie.
Widzê ju¿ obrazy, na których wychylam siê z bunkra z lornetk±.
Moim atrybutem by³aby ³opata - saperka oraz taczki :-D
Mo¿e jeszcze to przemy¶l, gdy¿ zdecydowanie wiêksze bezpieczeñstwo od lornetki, zapewni³ by Ci peryskop. Wcale nie wymaga³by on Twojego wychylania siê z bunkra :-D .
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

CZY JEST ( LUB BĘDZIE ) COŚ NOWEGO :?:

KSIĘGA KAZNODZIEI SALOMONA 1. 9 - 10. BIZTB
To, co było, znowu będzie, a co się stało, znowu się stanie: nie ma nic nowego pod słońcem. Czy jest coś, o czym można by powiedzieć: Oto jest coś nowego? Dawno to już było w czasach, które były przed nami

.................................................................................................................................................................................................................................

KSIĘGA IZAJASZA 43. 19. BIZTB

''Oto ja czynię rzecz nową.........


DRUGI LIST DO KORYNTIAN 5. 17. BIZTB

''Tak więc, jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:CZY JEST ( LUB BÊDZIE ) CO¦ NOWEGO :?:

KSIÊGA KAZNODZIEI SALOMONA 1. 9 - 10. BIZTB
To, co by³o, znowu bêdzie, a co siê sta³o, znowu siê stanie: nie ma nic nowego pod s³oñcem. Czy jest co¶, o czym mo¿na by powiedzieæ: Oto jest co¶ nowego? Dawno to ju¿ by³o w czasach, które by³y przed nami

.................................................................................................................................................................................................................................

KSIÊGA IZAJASZA 43. 19. BIZTB

''Oto ja czyniê rzecz now±.........


DRUGI LIST DO KORYNTIAN 5. 17. BIZTB

''Tak wiêc, je¶li kto¶ jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminê³o, oto wszystko sta³o siê nowe
Je¿eli Kaznodzieja odnosi siê do bezustannie powtarzaj±cego siê porz±dku w tym, co Ap Pawe³ nazwa³ starym, które przemija, to w nim wszystko siê powtarza jak cienie drzewa, innego obiektu, czy zakonu (Kol. 2:17; ¯yd. 10:1).

Inaczej powy¿sze wyra¿aj±c mo¿na powiedzieæ: je¿eli by³ dany dzieñ tygodnia (miesi±ca, roku), to znowu bêdzie, a tydzieñ którego jeszcze nie by³o, to ju¿ taki by³, podobnie i z rokiem. W ten sposób jest ukazana jakby pewna mechanika, czy cykliczno¶æ porz±dku, w którym ¿yjemy. Dotyczy to przychodz±cych i odchodz±cych pokoleñ, powtarzaj±cych siê cyklów w Uk³adzie S³onecznym, itp., Kazn. 1:1-10

Czym, wiêc jest to nowe, które Bóg czyni? Tym nowym, NOWYM STWORZENIEM jest danie temu stworzeniu prawa, aby ono sprawi³o, ¿e nie bêdziemy zwracaæ uwagi na t± cykliczno¶æ, na t± jakby monotoniê porz±dku, lecz zgodnie z udzielon± moc±, zapewniaj±c± autorytet do tworzenia ¿ywej nowej rzeczywisto¶ci, czyli takiej w której widzimy cel do którego zmierzamy i jego o¿ywiaj±cy nas sens. Pojêcie predestynacji nie bêdzie mia³o zastosowania w takim przypadku, jak u cz³owieka upad³ego.

Gdy cz³owiek stworzony na obraz Bo¿y (stare stworzenie, Rdz. 1:27,28) upad³ z powodu grzechu, to ten go zniewala do wykonywania dzia³añ w powtarzaj±cy siê sposób i to do tego stopnia, ¿e nie by³ w stanie siê z tego wyzwoliæ. Powi±zania tego cz³owieka przez cielesno¶æ, ³±cz± go z ni¿szym stworzeniem, co oznacza ba³wochwalstwo.

Jednak Bóg, chocia¿ w ukryciu (tajemnica Bo¿a, 1Pio. 1:19,20; Efz. 1:4), zaraz rozpocz±³ nowe dzie³o, którym jest czynienie cz³owieka wiary, duchowego, czyli na jego podobieñstwo, Rdz. 5:1,2. Powi±zania tego cz³owieka id± do nieba i ³±cz± go z Bogiem przez osobowo¶æ, co oznacza s³u¿enie i czczenie Stworzyciela, a nie ni¿szego stworzenia.

Cz³owiek na podobieñstwo Bo¿e (skarb) rozwija siê jednak w tym pierwszym (stworzonym na obraz Bo¿y - naczynie gliniane, 2Kor. 4:7), gdy¿ Bóg w dniu szóstym, wyrazi³ zamys³, aby uczyniæ cz³owieka na obraz i podobieñstwo swoje, Rdz. 1:26. Jednak jak wynika z Rdz. 1:27 stworzy³ go wtedy, tylko na obraz swój. Zdecydowanie w dniu szóstym brakuje wykonania czego¶ z wyra¿onego wtedy zamys³u. Brakuje stwierdzenia, ¿e cz³owiek zosta³ te¿ uczyniony na podobieñstwo Bo¿e.

To czego brakuje w dniu szóstym, to Bóg czyni w dniu siódmym. Wykonywanie tego dzie³a w NT jest nazwane Tajemnic± Bo¿±, lub tajemnym Bo¿ym planem, zakrytym od wieków, Efz. 3 rozdzia³. Dzie³o tej Tajemnicy Bo¿ej jest jakby "p³odem" Nowego Stworzenia, o którym napisane jest w NT, np. 2Kor. 5:17. Tajemnicê t± zacz±³ ujawniaæ Pan Jezus w przypowie¶ciach, Mt. 13:34,35.

Jezus Chrystus jest G³ow± Nowego Stworzenia, która jako pierwsza wy³oni³a siê (wyj¶cie z ³ona), odkrywaj±c Tajemnicê Bo¿±. Nastêpnie, jako dalszy ci±g odkrywania tej Tajemnicy Bo¿ej, rozwija siê Ko¶ció³ Chrystusowy z ¯ydów i z wszystkich innych narodów. S± to pierwociny NOWEGO STWORZENIA, a nie tylko Nowe Stworzenie, jako Chrystus.

Stosunek NOWEGO do starego bardzo dobrze ilustruje Przybytek zbudowany na pustyni i ¦wi±tynia Salomona w stanie fizycznego wykonania (stare), które zosta³y nape³nione chwa³± Bo¿± (nowe), Wyj. 40:34,35; 1Krl. 8:10,11. Podobnie i stosunek starego stworzenia do NOWEGO STWORZENIA (Ap. 21:5, a nie tylko do jego pierwocin z 2Kor. 5:17), dobrze wyra¿a tre¶æ Rdz. 1:27 (stare fizyczne stworzenie) i tre¶æ ¯yd. 4 rozdz. (NOWE STWORZENIE).

Bez wiary (¯yd. 11:6) nikt nie mo¿e wej¶æ do NOWEGO STWORZENIA w czasie trwania SABATU BO¯EGO przez 7 000 lat, czyli w trakcie rozwoju dzie³a, gdy Tajemnica Bo¿a by³a w ukryciu, jak i wtedy, gdy dzie³o zacz±³ ujawniaæ Ko¶ció³ od dnia Piêædziesi±tnicy, Dz. 2:11.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
nesto
Posty: 4218
Rejestracja: 02 kwie 2012, 12:06
Lokalizacja: były katolik

Post autor: nesto »

Powinieneś zdrowiej się odżywiać :-D
Krowy będą się źrebili, kobyły cielili, owieczki prosili, chłop z chłopem spać będzie, baba z babą, wilki latać będą, bociany pływać, słońce wzejdzie na zachodzie, a zajdzie na wschodzie!

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

nesto pisze:Powiniene¶ zdrowiej siê od¿ywiaæ :-D
A Ferdek ¿³opie piwo, je³op jeden, powiedzia³a Halinka :lol: :xhehe:
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:
Pokoja pisze:
Gdy Adam nadawa³ swej ¿onie imiê Ewa, to ona ju¿ by³a matk± wszystkich ¿yj±cych. Oznacza to, ¿e wcze¶niej ju¿ musia³a urodziæ co najmniej dwie osoby..
O nie, o nie, o w ¿adnym wypadku.... :-> Adam obcowa³ z Ew±, z którego to obcowania urodzi³ siê Kain, dopiero w 4. 1. rozdziale.
Natomiast Ewa by³a nazwana matk± wszystkich ¿yj±cych ju¿ w rozdziale 3. 20.
Adam obcowa³ z ¿on± swoj± Ew±, rodzicielk± urodzonego Kaina, mówi±c± w sercu, ¿e porodzi³a mê¿czyznê obok Jehowy, a ta porodzi³a przyrodniego brata jego, czyli Abla. Kain by³ od z³ego:
Kain, ... wywodzi³ siê od z³ego i zabi³ brata swego. A dlaczego go zabi³? Poniewa¿ uczynki jego by³y z³e, a uczynki brata jego sprawiedliwe. 1J, 3:12
Nie jest napisane jak w Rdz. 4:25, ¿e Adam jeszcze raz obcowa³ z Ew±, a ta urodzi³a Abla. Gdy obcowa³ z Ew± i narodzi³ siê Abel, to Kain ju¿ by³ wcze¶niej, ale nie z Adama, lecz od ¿³ego.
Do kobiety za¶ rzek³: Pomno¿ê dolegliwo¶ci brzemienno¶ci twojej, w bólach bêdziesz rodzi³a dzieci,
I nazwa³ Adam ¿onê swoj± Ewa, gdy¿ ona by³a matk± wszystkich ¿yj±cych. Rdz. 3:16,20
Sk±d by kobieta wiedzia³a, ¿e ma wiêksze bóle, je¿eli wcze¶niej nie rodzi³a?
Napisane jest te¿, ¿e otrzyma³a imiê Ewa, poniewa¿ ju¿ by³a matk± wszystkich ¿yj±cych.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
nesto
Posty: 4218
Rejestracja: 02 kwie 2012, 12:06
Lokalizacja: były katolik

Post autor: nesto »

Pokoja pisze:Nie jest napisane jak w Rdz. 4:25, że Adam jeszcze raz obcował z Ewą, a ta urodziła Abla. Gdy obcował z Ewą i narodził się Abel, to Kain już był wcześniej, ale nie z Adama, lecz od żłego.
Ha ha ha :-D
Za mało witamin zjadasz na co dzień.
Krowy będą się źrebili, kobyły cielili, owieczki prosili, chłop z chłopem spać będzie, baba z babą, wilki latać będą, bociany pływać, słońce wzejdzie na zachodzie, a zajdzie na wschodzie!

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

nesto pisze:
Pokoja pisze:Nie jest napisane jak w Rdz. 4:25, ¿e Adam jeszcze raz obcowa³ z Ew±, a ta urodzi³a Abla. Gdy obcowa³ z Ew± i narodzi³ siê Abel, to Kain ju¿ by³ wcze¶niej, ale nie z Adama, lecz od ¿³ego.
Ha ha ha :-D
Za ma³o witamin zjadasz na co dzieñ.
Wyniki mam dobre, ale nie bêdê siê spiera³.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzeczności w Biblii”