PODSUMOWANIE z dotychczasowej dyskusji:
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.p ... =45#409009
ata333 pisze:CZY JEZUS BY£ POSTACI¡ HISTORYCZN¡?
Faktem jest, ¿e Jezusa jako postaci historycznej nie zauwa¿aj± ¿adne z ówczesnych dokumentów, a Cesarstwo Rzymskie to pañstwo oparte na pi¶mie. Odnotowywane s± znacznie drobniejsze sprawy ni¿ przyj¶cie Mesjasza na którego ¯ydzi z utêsknieniem oczekiwali. W dokumentach opisany zosta³ Jan Chrzciciel, ¶w. Pawe³, chrze¶cijañstwo, s³owa o Jezusie nie ma. […]
Tre¶æ z Dz. 26:22-25 wyra¼nie pokazuje, dlaczego w zapiskach Cesarstwa Rzymskiego, pañstwa opartego na pi¶mie brak jest informacji, potwierdzaj±cych historyczno¶æ Pana Jezusa. Dla Rzymian, którzy z obawy przed intrygami ¯ydów, ukrzy¿owali wydanego im przez nich, niewinnego Pana Jezusa by³o czym¶ nie do przyjêcia, aby oni go przyjêli, jako Zbawiciela. Z tego powodu wol± Chrystusa mitycznego ni¿ historycznego. Wyraz temu dali od IV wieku, kiedy to Cesarz nie Chrze¶cijanin sta³ siê widzialn± g³ow± odstêpczego KRK i mia³ decyduj±cy wp³yw na kszta³towanie jego teologii i zasad wiary.
Dalej "ata333" przyznaje, ¿e chocia¿ brak jest zapisów z czasów rzymskich, potwierdzaj±cych
HISTORYCZNO¦Æ POSTACJI PANA JEZUSA, to jednak bardzo mocno jest to potwierdzone w opowie¶ciach o postaciach historycznych, jak
rze¼ niewini±tek dokonana przez Heroda, […] wystêpowa³a w opowie¶ciach ludowych w tamtych czasach.
"Anowi" w tej sprawie, s³usznie zwróci³a uwagê na fakt, ¿e Herod mia³ motyw do utajnienia rzezi niemowl±tek w Betlejem. Po¶rednio
chyba, wskazuje te¿ na fakt (
który ja uznaje na podstawie £k. 2:1-4, ¿e Herod za przyk³adem zarz±dzenia Cesarza Augusta sam w swoim królestwie i dla swoich celów dokona³ spisu (nie musia³ na nic w tej sprawie pozwalaæ Rzymianom), mia³ te¿ motyw do utajnienia rzezi niemowl±tek w Betlejem , gdy¿ on sam:
Baæ siê doros³ych pretendentów do tronu, to jeszcze co¶, ale dysponuj±c armi±, baæ siê nawet oseska, to rzeczywi¶cie tchórzostwo. Jak móg³ sobie pozwoliæ to zapisaæ i og³aszaæ przed ¯ydami?
W naszych czasach te¿ sprawcy nie og³aszali o Katyniu, obozach koncentracyjnych, a w tym o Holokau¶cie, czy o Jedwabnem. Jednak pamiêæ ludu nie wygas³a do dzisiaj, tak, ¿e i wiele dokumentów jest ju¿ jawne, ale tajemnica zbrodni ludobójstwa nadal siê broni, poniewa¿ sukcesor pañstwa nadal jej aktywnie broni.
W po¶cie z 11XI2016r., godz. 20:02
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.p ... =45#409009
poda³em wyja¶nienie dotycz±ce tre¶ci £k. 2:39, któr± uznaje siê za:
ata333 pisze:dodatkowy punkt.. dotycz±cy sprzeczno¶ci w ewangeliach.. (Luk 2:39)
Lukasz wogole nie nadmienia nic na temat jakiejkolwiek ucieczki do Egiptu.. ani rzezi niewiniatek..
Z Ew. £k. 2:12, wyra¼nie wynika, ¿e ¿e pasterze przybyli do dzieci±tka Jezus, le¿±cego w ¿³obie, a mêdrcy przybyli do domu, Mt. 2:16. Oznacza to, ¿e Pan Jezus z rodzicami d³u¿ej przebywali w Betlejem ni¿ dzieñ, lecz ok. dwa lata, jak wynika z ustaleñ Heroda, opartych na ¶wiadectwie mêdrców, Mt. 2:11,16. Tylko w dzieñ spisu mog³o zabrakn±æ miejsca w gospodzie, czy byæ mo¿e w domu krewnych, nadal tam mieszkaj±cych, lub gospoda by³a bli¿ej dla porodu ni¿ dom dziedziczny.
Niedorzeczno¶ci± by³oby siê dopatrywaæ, ¿e po dniu narodzin, ju¿ w nocy musieliby uchodziæ do Egiptu. Ewangelista £ukasz opisa³ szczegó³owo, tylko wydarzenia zwi±zane z narodzinami Pana Jezusa i z wydarzeniami w ¦wi±tyni w Jeruzalem, a te opisane w Mt. 2:1-23 wraz z tymi z £k. 2:1-38 uznaje na ogólnej zasadzie:
A tak wykonawszy wszystko wed³ug zakonu Pañskiego, wrócili siê do Galilei, do miasta swego Nazaretu. Luk 2:39 BG
Co nale¿a³o do tego
„WSZYSTKO”? Otó¿ nale¿y do tego:
Pilne s³uchanie S³owa – zakonu Jehowy
pilnie s³uchaæ bêdziesz g³osu Pana, Boga twego […]
pos³usznym bêdziesz przykazaniom Pana, Boga twego, które ja dzi¶ rozkazujê tobie, aby¶ ich strzeg³, i czyni³ je. P.Pr. 28:1-14
2. W Nazarecie
Przyjêcie Marii przez Józefa i poddanie siê w³adzy zwierzchniej (Rz. 13:1-7) i udanie siê na spis do Betlejem
2. W Betlejem
a) obrzezanie Pana Jezusa po o¶miu dniach jego ¿ycia,
b) oczyszczenie Marii po 40 dniach,
3. W Jeruzalem w ¶wi±tyni
c) z³o¿enie ofiary,
d) stawienie Pana Jezusa przed Jehow± w ¶wi±tyni i po¶wiêcenie go,
e) przekazanie Pana Jezusa dla wielbienia Boga i b³ogos³awienia jego rodziców
2a. W Betlejem
f) po przybyciu mêdrców ze wschodu, g³os Bo¿y (anio³) nakaza³ Józefowi udanie siê z Panem Jezusem do Egiptu
4. W Egipcie
g) wezwanie Józefa przez anio³a Jehowy w celu powrotu z Panem Jezusem do ziemi Izraelskiej
–
Z EGIPTU WEZWA£EM SYNA MEGO
oto Anio³ Pañski ukaza³ siê we ¶nie Józefowi mówi±c: Wstawszy, we¼mij to dzieci±tko i matkê jego, a uciecz do Egiptu, a b±d¼ tam, a¿ ci powiem; albowiem Herod bêdzie szuka³ dzieci±tka, aby je zatraci³. (14) Który wstawszy, wzi±³ dzieci±tko i matkê jego w nocy, i uszed³ do Egiptu; (15) I by³ tam a¿ do ¶mierci Herodowej, aby siê wype³ni³o, co powiedziano od Pana przez proroka, mówi±cego: Z Egiptum wezwa³ syna mego.
(16) Tedy Herod ujrzawszy, ¿e by³ oszukany od mêdrców, rozgniewa³ siê bardzo, a pos³awszy pobi³ wszystkie dziatki, które by³y w Betlehemie i po wszystkich granicach jego, od dwóch lat i ni¿ej, wed³ug czasu, o którym siê by³ pilnie wywiedzia³ od mêdrców.
(17) Tedy siê wype³ni³o, co powiedziano przez Jeremijasza proroka, mówi±cego: (18) G³os w Ramie s³yszany jest, lament, i p³acz, i narzekanie wielkie: Rachel p³acz±ca synów swoich nie da³a siê pocieszyæ, przeto, ¿e ich nie masz.
(19) A gdy umar³ Herod, oto Anio³ Pañski ukaza³ siê we ¶nie Józefowi w Egipcie, (20) Mówi±c: Wstawszy, we¼mij dzieci±tko i matkê jego, a id¼ do ziemi Izraelskiej; albowiem pomarli ci, którzy szukali duszy dzieciêcej. (21) A on wstawszy, wzi±³ do siebie dzieci±tko i matkê jego, i przyszed³ do ziemi Izraelskiej. (22) Lecz gdy us³ysza³, i¿ Archelaus królowa³ w Judzkiej ziemi na miejscu Heroda, ojca swego, ba³ siê tam i¶æ; ale napomniany bêd±c od Boga we ¶nie, ust±pi³ w strony Galilejskie; (23) I przyszed³szy mieszka³ w mie¶cie, które zowi± Nazaret, aby siê wype³ni³o co powiedziano przez proroki: I¿ Nazarejczykiem nazwany bêdzie. Mt. 2:13-23 BW
(39) A tak wykonawszy wszystko wed³ug zakonu Pañskiego, wrócili siê do Galilei, do miasta swego Nazaretu. Luk 2:39 BG
Dopiero w ten to sposób, uczynili wszystko wed³ug S³owa Jehowy, które jako prawo obowi±zuje wiecznie. I to nie litera, ale Duch, który o¿ywia. Tego S³owa Jehowy Boga s³ucha³, wiêc i Józef z Mari± id±c do Betlejem na spis, gdy¿ mieli siê podporz±dkowaæ w³adzy zwierzchniej. Tym prawem Jego S³owa udali siê do Egiptu i wed³ug niego powrócili do Nazaretu w Galilei. W ten to sposób wykonali wszystko wed³ug S³owa Jehowy.
ata333 pisze: spis ludno¶ci.. za jakiegokolwiek z cesarzy Rzymu...
ani s³owa o tak wielkim zamieszaniu w kronikach rzymskich.. ??
Nie ma w tym ¿adnego absurdu, ani jakiego¶ zamieszania. ¯ydzi co roku szli w pielgrzymce na ¶wiêto do Jerozolimy. W przypadku spisu, Herod zorganizowa³ go tylko na podleg³ym mu terytorium, a nie na terytorium rzymskim. Niektórzy Judejczycy, byæ mo¿e niewielu z obawy przed jego sposobem rz±dzenia nimi, uchodzili w inne strony Palestyny, ale zarz±dzenie Heroda, podobne temu rzymskiemu, ze wzglêdu na przeprowadzany spis, zobowi±zywa³o ich do powrotu do swojego miejsca, dziedzicznej posiad³o¶ci.
Nie mo¿e tu mieæ ¿adnego znaczenia ewentualny fakt, ¿e:
ata333 pisze: historycy na podstawie starozytnych inskrypcji.. m.innymi dziel
rzymskiego i zydowskiego historyka tamtych czasow.. czyli Tacyta i Flawiusza..dowiedli.. ze Kwiryniusz nie byl zarzadca Syrii w 6 wieku n. e. czyli 10 lat po smierci Heroda Wielkiego....
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.p ... =15#357420
Tak z humorem pisz±c i dla poprawienia humoru innym jest to jawna sprzeczno¶æ!]
Kwiryniusz nie byl przecie¿ zarzadca Syrii
w 6 wieku n. e. czyli 10 lat po ¶mierci Heroda Wielkiego..
Czy VI wiek móg³ nastaæ 10 lat po ¶mierci Heroda? Musia³by on by umrzeæ ok. 590 r.n.e!
Ewangelista napisa³ wiernie tylko tyle, ¿e spis ludno¶ci wprowadzi³ Cesarz. W Judei taki spis za jego panowania, odby³ siê wtedy, gdy Kwiryniusza by³ Namiestnikiem Judei. Taki zapis oznacza tylko to, ¿e spis ludno¶ci przez Heroda, zosta³ sporz±dzony z w³asnej inicjatywy i dla w³asnych korzy¶ci podatkowych, ale w ¶lad za przyk³adem Cesarza. Inni te¿ pewnie przeprowadzali takie spisy.
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.p ... =45#409009
To cesarz zarz±dzi³ spis ca³ego podlegaj±cego mu ¶wiata, a nie Herod, a królestwo Judzkie by³o tylko sprzymierzone z Rzymem, a nie mu podleg³e. Inaczej nie by³oby ju¿ Królestwem, a tylko prowincj± Rzymu. Herod tylko wzi±³ przyk³ad i zastosowa³ go w swoim królestwie, i to bez zarz±dzenia obowi±zuj±cego w stosunku do niego. W ¶lad za tym pomys³em przeprowadzi³ spis ludno¶ci w królestwie Judzkim, w którym jako
EDOMITA BY£ KRÓLEM tak¿e IZRAELITÓW I ICH PRZEBIEGLE MUSZTROWA£ PO UPADKU ¯YDOWSKIEJ DYNASTII MACHABEUSZÓW,
gdy byæ mo¿e z powodu represji, d±¿yli do unikania bliskiego z nim kontaktu w Judeii.
To, co Ewangelista £ukasz napisa³, ¿e Cesarz zarz±dzi³, to nie jest równoznaczne, ¿e taki spis w Syrii zaraz przeprowadzi³ jej namiestnik Kwiryniusz. Co innego jest zarz±dzenie i czas jego wydania, a co innego, gdzie i kiedy zosta³ przeprowadzony w podleg³ych Cesarzowi Augustowi w pó¼niejszym czasie nowych prowincjach Cesarstwa.
Na pewno wiêcej Izraelitów z ró¿nych pokoleñ sz³o na ¶wiêto do Jeruzalem, ni¿ w tamtym czasie Judejczyków do Betlejem na spis, a wiarygodno¶æ spisu, wed³ug miejsca zamieszkania jest taka sama, jak wiarygodno¶æ spisu, wed³ug miejsca urodzenia. Herod ponadto móg³ w ten sposób wykorzystaæ spis do musztrowania narodu.
Bobo pisze: Na temat spisu ludno¶ci przy okazji narodzin Jezusa - tekst Biblii:
"A w owych dniach wysz³o postanowienie Cezara Augusta, by dokonano spisu ca³ej zamieszkanej ziemi (ten pierwszy spis odby³ siê wtedy, gdy namiestnikiem Syrii by³ Kwiryniusz); i wszyscy szli, aby ich zapisano, ka¿dy do swego miasta" (£ukasza 2:1-3).
O Kwiryniuszu wspomina zarówno Tacyt, jak i ¿ydowski historyk Flawiusz. Urz±dzanie takich spisów po¶wiadcza edykt wydany przez jednego z rzymskich prefektów, a obecnie przechowywany w Bibliotece Brytyjskiej. Oto jego fragment:
"W zwi±zku z prowadzeniem spisu gospodarstw domowych zachodzi konieczno¶æ powiadomienia wszystkich, którzy z jakiejkolwiek przyczyny znale¼li siê poza swymi okrêgami administracyjnymi, i¿ winni powróciæ do domu celem zado¶æuczynienia zwyk³ej procedurze spisowej i pozostaæ na swej w³asnej roli" (Wiarygodno¶æ pism Nowego Testamentu pod red. R.S³apika).
Kiedy w30 roku p.n.e. Rzymianie podbili Egipt, spisywanie ludno¶ci by³o ju¿ sprawdzonym elementem egipskiej biurokracji. Zdaniem badaczy przejêli oni od Egipcjan system ewidencji i wdro¿yli podobne procedury na ca³ym obszarze swego imperium.
Egipski papirus ze 104 n.e. wzywaj±cy ludzi do powrotu do domu na spis, jest czasem przytaczany jako dowód na wymaganie odbycia takiej podró¿y ( Geoffrey W. Bromiley, International Standard Bible Encyclopedia: K-P, tom 3, Eerdmans 1995, str. 655).
Rzymianie czêsto dostosowuj±cy swoj± administracjê do warunków lokalnych, przeprowadzili spis ludno¶ci w Judei respektuj±cy silne przywi±zanie do ¿ydowskich przodków i zwi±zków plemiennych.
Tak wiêc konieczno¶æ podró¿y podczas spisu to nie kwestia jakiej¶ logiki tylko faktu historycznego.
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.p ... =90#409491
Na podstawie powy¿szego, poni¿sza tre¶æ £ukasza 2:1-4 najbardziej przemawia do mni:
A w owych dniach wysz³o postanowienie Cezara Augusta, by dokonano spisu ca³ej zamieszkanej ziemi (pañstwa rzymskiego, Dn. 11:20).
Kwiryniusz zarz±dca tego spisu sta³ siê namiestnikiem Syrii.
Tak wiêc wszyscy* szli, ka¿dy do swego miasta, aby ich spisano".
Tak¿e Józef z Galilei z miasta Nazaretu, wst±pi³ te¿ do ziemi Judzkiej, do miasta Dawidowego, które zowi± Betlehem, (przeto i¿ on by³ z domu i z familii Dawidowej;). (£ukasza 2:1-4).
*Tak¿e wszyscy - w domy¶le Rzymianie i wszyscy inni z przyleg³ych królestw nie bêd±cych jeszcze prowincjami.
Przy tym na uwagê zas³uguje fakt, ¿e w Mt. 2:18-21 nie jest napisane, gdzie Józef zamieszkiwa³, gdy zarêczy³ siê z Mari± i gdy do niego przyszed³ Anio³ Jehowy. Natomiast w £k. 1:26,27 jest napisane, ¿e Maria zamieszkiwa³a w tym czasie w Nazarecie. Mogli siê wiêc ewentualnie poznaæ w Jeruzalem na jakim¶ ¶wiêcie, albo Józef przyby³ wcze¶niej do Nazaretu z powodu Heroda. lub z powodu trudnej sytuacji w dziedzictwie rodzinnym.
Fakt, ¿e Maria by³a spokrewniona z El¿biet± (£K. 1:39-41), dodatkowo wskazuje na fakt, ¿e jej pochodzenie by³o mieszane. Jej bezpo¶redni przodkowie pochodzili z rodu Judy i Lewiego, dlatego Pan Jezus, ju¿ wed³ug cia³a odziedziczy³ prawo do Królestwa i Kap³añstwa (Królewskie kap³añstwo Melchizedekowe - to tak na marginesie).
Ponadto tekst z Mt. 2:19-23 wskazuje na przyczynê, dla której Józef móg³ opu¶ciæ Betlejem i uda³ siê do Nazaretu przed narodzeniem Pana Jezusa:
A gdy umar³ Herod, oto Anio³ Pañski ukaza³ siê we ¶nie JÓZEFowi w Egipcie, (20) Mówi±c: Wstawszy, we¼mij dzieci±tko i matkê jego, a id¼ do ziemi Izraelskiej; albowiem pomarli ci, którzy szukali duszy dzieciêcej. (21) A on wstawszy, wzi±³ do siebie dzieci±tko i matkê jego, i przyszed³ do ziemi Izraelskiej.
(22) Lecz gdy US£YSZA£, I¯ ARCHELAUS KRÓLOWA£ W JUDZKIEJ ZIEMI NA MIEJSCU HERODA, OJCA SWEGO, BA£ SIÊ TAM I¦Æ; ale napomniany bêd±c od Boga we ¶nie, ust±pi³ w strony Galilejskie; (23) I przyszed³szy mieszka³ w mie¶cie, które zowi± Nazaret, aby siê wype³ni³o co powiedziano przez proroki: I¿ Nazarejczykiem nazwany bêdzie. Mt. 2:19-23
Tekst ten wyra¼nie wskazuje na zapewnienie Józefa, ¿e brak jest podstaw do obawy o ¿ycie Pana Jezusa, gdy¿ pomarli ju¿ ci, którzy poszukiwali tego dzieciêcia. Jednak Józef nadal ba³ siê mieszkaæ w ziemi judzkiej. To pozwala wnioskowaæ, ¿e jego zamieszkiwanie w Nazarecie przed narodzinami Pana Jezusa by³o zwi±zane z obaw± o w³asne ¿ycie. Inna przyczyna mog³a tak¿e wynikaæ z ewentualnego faktu wielodzietno¶ci rodziców Józefa i trudnego utrzymania siê ca³ej rodziny z rodowego dziedzictwa jej przypadaj±cego. Nazaret w Galilei pogan móg³ byæ dla nich szans± na skuteczniejsze sprostanie potrzebom
BoaDusiciel pisze: Bobo pisze: BoaDusiciel pisze: jaki by³ sens ci±gniêcia ze sob± kobiety w zaawansowanej ci±¿y ?
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.p ... =90#409497
móg³ byæ taki:
1. Maria mia³a jak±¶ posiad³o¶æ, lub maj±tek i jej obecno¶æ by³a obowi±zkowa.
2. Gdyby zaczê³a rodziæ, m±¿ wola³ byæ przy tym, wszak mia³ siê urodziæ Mesjasz a to nie bagatela.
W Izraelu istnia³o co¶ takiego jak dziedziczna posiad³o¶æ. Ziemia i jaki¶ obszar nale¿a³ do takiej a takiej rodziny. W Izraelu co 50 lat nastêpowa³ tzw. rok Jubileuszowy. To oznacza³o, ¿e je¶li nawet kto¶ popad³ w ubóstwo i musia³ sprzedaæ swoj± ziemiê to po 50 latach ta czy siak wraca³a do niego, albo do jego potomków. Dziedziczna w³asno¶æ wg. prawa Izraelskiego by³a nienaruszalna.
Nawi±zuj±c do spisu w czasach Józefa i Marii - oni te¿ mieli swoj± dziedziczn± w³asno¶æ. […] Rzymianie orientuj±c siê w tych regu³ach, mogli spisaæ ludzi i ich maj±tek wg. tej Izraelskiej regu³y. To oznacza³o, ¿e ka¿dy musia³ wróciæ do 'swojego miasta'.
W zwi±zku z prowadzeniem spisu gospodarstw domowych zachodzi konieczno¶æ powiadomienia wszystkich, którzy z jakiejkolwiek przyczyny znale¼li siê poza swymi okrêgami administracyjnymi, i¿ winni powróciæ do domu celem zado¶æuczynienia zwyk³ej procedurze spisowej i pozostaæ na swej w³asnej roli”
... nakazuje […] wróciæ do miejsca sta³ego zakwaterowania ?
je¶li kto¶ jest poza domem, to na czas spisu powinien wróciæ do domu.
... winni powróciæ do domu celem zado¶æuczynienia zwyk³ej procedurze spisowej i pozostaæ na swej w³asnej roli ...
„Bobo” w dobrym kierunku zwraca uwagê na fakt, dlaczego Maria nie urodzi³a w domu, w którym pó¼niej przebywa³a przez ok. 2 lata, Mt. 2:11,16
Bobo pisze: kansyheniek pisze: Bobo [… je¿eli] Józef lub Maria mieli jak±¶ posiad³o¶æ w Betlejem. […] po ki czort szukali "gospody" by siê w niej zatrzymaæ skoro 100 m dalej mieli willê
Za³ó¿my, ¿e rodzice Józefa lub Marii wci±¿ tam ¿yli i mieszkali... poród nie wybiera
Ile czasu potrzebuje kobieta, aby po odej¶ciu wód p³odowych urodziæ? […] Nawet je¶li to by³o 100-500 metrów? Nie wiem, ale ró¿nie z tym bywa. Czas nagli³.
Po drugie...
Józef z Mari± w Biblii nie rysuj± siê na bogatych ludzi. Raczej s± ubog± rodzin±. Nie wiemy jaki uk³ad maj±tkowy zasta³ ich przy porodzie Jezusa. Biblia podaje, ¿e w Betlejem by³ t³ok. A co je¶li Józef nie by³ pierworodnym? Sprawy siê komplikuj±.
Tak wiêc wierzê, ¿e odczytanie tego, co napisano w taki sposób, aby¶my poznali, ¿e Pan Jezus jest Chrystusem Synem Boga ¯ywego i aby¶my mieli nadziejê na zbawienie na podstawie pism jest mo¿liwe. Jest mo¿liwe, pomimo tego, ¿e dostêpne s± nam tylko, jakby dwuwymiarowe rzuty, które maj± na celu daæ nam podstawê do odczucia, jaka jest
PRAWDA ¯YWEJ KSIÊGI S£OWA BO¯EGO, KTÓR¡ JEST JEZUS CHRYSTUS
booris pisze:Nie umia³ pisaæ?
Umia³ pisaæ, ale jego istot± dzia³ania, jako ¿ywego S³owa Bo¿ego by³o byæ miêdzy lud¼mi, aby wzi±æ na siebie ich upadki i grzechy i w bezpo¶redni sposób pokazaæ im drogê zbli¿enia siê do Boga
Pismo ¦wiête informuje, ¿e Pan Jezus pisa³ nawet na ziemi, gdy wystawiono go na próbê w sprawie kobiety przy³apanej na cudzo³óstwie, a oskar¿yciele nie posiadali legitymacji prawnej, aby j± oskar¿yæ. Byæ mo¿e Pan Jezus pisz±c, zwróci³ ich uwagê na ten fakt, dlatego ich sumienie ruszy³o, bo nikt z nich nie by³ mê¿em tej niewiasty, J. 8:3-9.
booris pisze:Dla takiego cz³owieka jestem pe³en szacunku. Dla tych którzy wynaturzyli Jego przesalanie, absolutnie nie. A przes³anie jest proste.
Obecnie wype³nia siê znak czasu, ¶wiadcz±cy o tym, ¿e ¿yjemy w dniu ostatecznym:
A Jezus zawo³a³ dono¶nym g³osem: Kto wierzy we mnie, nie we mnie wierzy, ale w tego, który mnie pos³a³. (45) Kto mnie widzi, widzi tego, który mnie pos³a³. (46) Ja jako ¶wiat³o¶æ przyszed³em na ¶wiat, aby nie pozosta³ w ciemno¶ci nikt, kto wierzy we mnie. (47) A je¶liby kto s³ucha³ s³ów moich, a nie przestrzega³ ich, Ja go nie s±dzê; nie przyszed³em bowiem s±dziæ ¶wiata, ale ¶wiat zbawiæ. (48) Kto mn± gardzi i nie przyjmuje s³ów moich, ma swego sêdziego: S£OWO, KTÓRE G£OSI£EM, S¡DZIÆ GO BÊDZIE W DNIU OSTATECZNYM; (49) bo ja nie z siebie samego mówi³em, ale Ojciec, który mnie pos³a³, On mi rozkaza³, co mam powiedzieæ i co mam mówiæ. (50) I wiem, ¿e przykazanie jego jest ¿ywotem wiecznym. Przeto, co Ja wam mówiê, mówiê tak, jak mi powiedzia³ Ojciec.
Obecnie w „ogniu kontrowersji”, wychodz± na jaw b³êdy, czy nawet ¶wiadome manipulacje w t³umaczeniu Pisma ¦wiêtego z jêzyków orygina³u na jêzyk narodowy. Ten „ogieñ kontrowersji” do¶wiadcza wszystkiego. Widaæ to wyra¼nie na forach internetowych. Jest to dowód, ¿e ¿yjemy w TYSI¡CLETNIM DNIU OSTATECZNYM.
„OGIEÑ KONTROWERSJI TO ZNAK CZASU”. On do¶wiadcza wszystkiego, co na podstawie b³êdów i manipulacji tekstem, zbudowano na fundamencie Chrystusowym:
Albowiem fundamentu innego nikt nie mo¿e za³o¿yæ oprócz tego, który jest za³o¿ony, a którym jest Jezus Chrystus. (12) A czy kto¶ na tym fundamencie wznosi budowê ze z³ota, srebra, drogich kamieni, z drzewa, siana, s³omy, (13) to wyjdzie na jaw w jego dziele; dzieñ s±dny bowiem to poka¿e, gdy¿ w ogniu siê objawi, a jakie jest dzie³o ka¿dego, wypróbuje ogieñ. (14) Je¶li czyje¶ dzie³o, zbudowane na tym fundamencie, siê ostoi, ten zap³atê odbierze; (15) je¶li czyje¶ dzie³o sp³onie, ten szkodê poniesie, lecz on sam zbawiony bêdzie, tak jednak, jak przez ogieñ. 1Kor. 3:11-15
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.