SPRZECZNOŚCI POMIĘDZY PRZEKŁADAMI BIBLII

Sprzeczności w Biblii, krytyka etyki biblijnej itp.
Dział przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy nie wierzą w boskie natchnienie Biblii. Obowiązuje wewnętrzny regulamin

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

efroni
Posty: 2339
Rejestracja: 11 kwie 2013, 8:15

Post autor: efroni »

Henryk pisze:
efroni pisze:Edit:
Jeżeli masz zamiar pisać elaborat, że grób=szeol , to daruj sobie - znam tą Waszą naukę .
Koh 9:10 ubg "Wszystko, cokolwiek twoja ręka postanowi czynić, czyń z całej swojej siły; nie ma bowiem żadnej pracy ani zamysłu, ani wiedzy, ani mądrości w grobie, do którego zmierzasz."
Koh 9:10 bgn "Czyń twoją siłą wszystko, co jest zdolna uczynić twoja ręka; gdyż w Krainie Umarłych, do której idziesz, nie ma ani działalności, ani obliczania, ani wiedzy, ani mądrości."
Koh 9:10 br "Wszystko, co zamierzasz robić, rób najlepiej, jak możesz, bo w Szeolu, ku któremu zmierzasz, nic już się nie robi, na nic się nie liczy, nic się nie wie ani nie zabiega się o mądrość."

Dz 2:27 bg "Albowiem nie zostawisz duszy mojej w piekle, a nie dasz świętemu twojemu oglądać skażenia."
Dz 2:27 pau „Nie pozostawisz mnie bowiem w krainie umarłych, i nie dopuścisz, aby Twój święty uległ rozkładowi."
Dz 2:27 bp "Bo nie zostawisz duszy mej w otchłani i nie pozwolisz, by święty twój uległ zniszczeniu."
Dz 2:27 dos "Bo nie zostawisz mojej duszy w hadesie I nie dopuścisz, aby Twój Święty zobaczył zepsucie."

Łazarz wyszedł z Szeolu, czy z grobu?
Te cytaty w żaden sposób nie potwierdzają, że grób=szeol .
One w całości mówią o bliżej nieokreślonej krainie , gdzie przebywają dusze po śmierci i wiodą tam [wraz z innymi duszami zmarłych] coś w rodzaju egzystencji , wegetacji
z daleka od krainy żyjących, o której nic już nie wiedzą (Job 14, 21 ), z daleka od Boga, którego już nie mogą wielbić (Ps 88;11)
Ten rodzaj wegetacji to marne życie, ale jednak życie [dusza nie jest martwa].
W Apokalipsie czytamy że dusze sprawiedliwych stoją przed Tronem i pytają się : Jak długo jeszcze ? Są to dusze żyjące .

Hebrajskie słowo kéwer oznacza „grobowiec”, „grób” bądź „cmentarz” (Rdz 23:7-9; Jer 8:1; 26:23). Również pokrewne słowo kewuráh odnosi się do grobu wykopanego w ziemi albo do grobowca wyciosanego w skale (Rdz 35:20; 1Sm 10:2).

Hebrajskie słowo szeol znaczy "kraina umarłych" - jest to bliżej nieokreślone miejsce przebywania dusz po śmierci człowieka.

Ciało człowieka nie trafia do miejsca przebywania dusz [po jego śmierci] tylko do grobu .
Zgodnie z nakazem Jezusa [wcielonego słowa Bożego ] dusza Łazarza reinkarnowała [ponownie wcieliła się ] do ciała Łazarza i Łazarz wyszedł z grobu [ z miejsca gdzie było złożone ciało] .
Podobnie stanie się przy zmartwychwstaniu.
Jezus przy grobie Łazarza pokazuje wszystkim, że jest i życiem i zmartwychwstaniem Ja jestem zmartwychwstaniem i życiem. Kto we Mnie wierzy, choćby i umarł, żyć będzie

Czyż nie powiedziałem ci, że jeśli uwierzysz, ujrzysz chwałę Bożą? Usunięto więc kamień. Jezus wzniósł oczy do góry i rzekł:
«Ojcze, dziękuję Ci, żeś Mnie wysłuchał. Ja wiedziałem, że Mnie zawsze wysłuchujesz. Ale ze względu na otaczający Mnie lud to powiedziałem, aby uwierzyli, żeś Ty Mnie posłał».
To powiedziawszy zawołał donośnym głosem: «Łazarzu, wyjdź na zewnątrz!»
I wyszedł zmarły, mając nogi i ręce powiązane opaskami, a twarz jego była zawinięta chustą. Rzekł do nich Jezus: «Rozwiążcie go i pozwólcie mu chodzić».
Wielu więc spośród Żydów przybyłych do Marii ujrzawszy to, czego Jezus dokonał, uwierzyło w Niego


Łazarz to jedyny człowiek, który dwukrotnie umiera a jego dusza dwukrotnie dokona reinkarnacji .
...ten lud zbliża się do mnie swoimi ustami i czci mnie swoimi wargami, a jego serce jest daleko ode mnie, tak że ich bojaźń przede mną jest wyuczonym przepisem ludzkim...

Nie wierz w ani jedno moje słowo ale sam(a) badaj , sprawdzaj , doświadczaj czy się rzeczy
aby tak mają

wuka
Posty: 4716
Rejestracja: 25 cze 2016, 10:40

Post autor: wuka »

efroni pisze:e cytaty w żaden sposób nie potwierdzają, że grób=szeol .
One w całości mówią o bliżej nieokreślonej krainie , gdzie przebywają dusze po śmierci i wiodą tam [wraz z innymi duszami zmarłych] coś w rodzaju egzystencji , wegetacji
z daleka od krainy żyjących, o której nic już nie wiedzą (Job 14, 21 ), z daleka od Boga, którego już nie mogą wielbić (Ps 88;11)
Ten rodzaj wegetacji to marne życie, ale jednak życie [dusza nie jest martwa].
W Apokalipsie czytamy że dusze sprawiedliwych stoją przed Tronem i pytają się : Jak długo jeszcze ? Są to dusze żyjące .

Hebrajskie słowo kéwer oznacza „grobowiec”, „grób” bądź „cmentarz” (Rdz 23:7-9; Jer 8:1; 26:23). Również pokrewne słowo kewuráh odnosi się do grobu wykopanego w ziemi albo do grobowca wyciosanego w skale (Rdz 35:20; 1Sm 10:2).

Hebrajskie słowo szeol znaczy "kraina umarłych" - jest to bliżej nieokreślone miejsce przebywania dusz po śmierci człowieka.

Ciało człowieka nie trafia do miejsca przebywania dusz [po jego śmierci] tylko do grobu .
Zgodnie z nakazem Jezusa [wcielonego słowa Bożego ] dusza Łazarza reinkarnowała [ponownie wcieliła się ] do ciała Łazarza i Łazarz wyszedł z grobu [ z miejsca gdzie było złożone ciało] .
Podobnie stanie się przy zmartwychwstaniu.
Jezus przy grobie Łazarza pokazuje wszystkim, że jest i życiem i zmartwychwstaniem Ja jestem zmartwychwstaniem i życiem. Kto we Mnie wierzy, choćby i umarł, żyć będzie
Lepiej bym sprawy nie ujęła, ale chyba "boję się" pisać cokolwiek do Henryka :mrgreen: :roll:
OSZOŁOMOM religijnym - NIE!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzeczności w Biblii”