Jeżeli opisywali coś co ich zdaniem nie było biblijne to bardzo mocno zaznaczali to, żeby nie wprowadzać w błąd. Może się skuszę i zapytam czy unia hipostatyczna jest biblijna.David77 pisze:Ktoś zadał pytanie i ktoś na nie odpowiedział nic dodać nic ująć
Napisz do nich i zadaj im pytanie czy wierzą że Pan Jezus będąc człowiekiem był jednocześnie Bogiem
Trójca katolicka a protestancka
Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy
- KobietaZMagdali
- Posty: 2125
- Rejestracja: 12 sty 2014, 16:47
- Lokalizacja: ze wsi :)
„Odpędzanie wilków, zagrażających Bożej owczarni, jest na pewno czymś chwalebnym, ale czyni się to modlitwą, przykładem życia, głoszeniem słowa Bożego i przekonywaniem -- a nie poprzez zadawanie gwałtu. Gwałt zadawany w obronie prawdy nie tylko krzywdzi konkretnych ludzi, ale kompromituje prawdę, ci zaś, którzy się do niego uciekają, choć ich intencją było odpędzenie wilków, sami się w wilków przemieniają.”
http://www.youtube.com/watch?v=l_lp-owKS6E
http://www.youtube.com/watch?v=l_lp-owKS6E
Pytasz o koniczynę?David77 pisze: To która z tych trzech osób boskich jest Bogiem
Cala roślina symbolizuje Boga w trójcy, jest ten jeden listek - Bóg Ojciec, drugi listek Syn Boży , trzeci Duch święty.
Ten 1 choć Cie to zszokuje - nie był osobną postacią:P
Ale znaleźli się tacy co listki probują oderwać od roślinki i ją zdekompletować
Mówiąc ze np ten listek nr 2 stał się cześcią koniczyny dopiero jak sie w wodzie zanurzył i takie tam dyrdymały.
David77 pisze:krzysiek_enoch,Protestanci wierzący w Trójce wierzą że kiedy Pan Jezus był na ziemi wyzbył się boskich atrybutów dlatego będąc na ziemi był człowiekiem . Teologia Katolicka zakłada że Pan Jezus był na ziemi w pełni Bogiem jak i człowiekiem i nie wyzbył się boskich atrybutów .Orientujecie się może czy doktryna o "Trójcy" jest w katolicyzmie i protestantyzmie taka sama czy też są między nimi jakieś różnice?
Śmieszne jest to że czasami sami Katolicy na pytanie odnośnie faktu że Pan Jezu który mówi iż sam z siebie nic nie może uczynić tłumaczą : Pan Jezus na ziemi się uniżył wyzbywszy się boskich atrybutów dlatego właśnie tak mówił . Zatem zaprzeczają oficjalnej nauce KrzK że Pan Jezus nigdy nie przestał być Bogiem
Dlaczego miałby się wyzbywać , wystarczy ze zamiast z ducha ( a nawet słowa=tego dokładnie nie rozumiem) narodził się w ciele.
....Na początku było Słowo,
a Słowo było u Boga,
i Bogiem było Słowo.
Zapraszam do przeczytania (całego) prologu Ewangelii wg Świętego Jana.A Słowo stało się ciałem
i zamieszkało wśród nas.
- David77
- Posty: 3720
- Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
- Lokalizacja: MÜNCHEN
jfs300,
Z prostej to przyczyny :
Jezus mówi że nie może sam z siebie nic uczynić . Czy Jezus mówił by w ten sposób gdyby był Bogiem wszechmocnym ?
Ew Jan 5: 19 Tedy Jezus odezwał się i rzekł im: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam, nie może Syn sam od siebie nic czynić, tylko to, co widzi, że Ojciec czyni; co bowiem On czyni, to samo i Syn czyni.
Wiedza Jezusa odnośnie jego Paruzji jest ograniczona : A o tym dniu i godzinie nikt nie wie a ani aniołowie w niebie ani Syn jedynie Ojciec : Wniosek Pan Jezus jest nie posiadał takiej wiedzy jaką miał jedynie Bóg Wszechmocny Ojciec , Zatem Jezus nie był Bogiem
Ew Mat 24:36 A o tym dniu i godzinie nikt nie wie; ani aniołowie w niebie, ani Syn, tylko sam Ojciec.
Apostoł Paweł napisał o Jezusie w liście do Hebrajczyków że Jezus stał się na krótki czas mniejszy od aniołów : Wniosek Bóg wszechmocny zawsze swoją władzą przewyższa aniołów Jezus nie mógł być Bogiem wszechmocnym
Hebr 2:9 widzimy raczej tego, który na krótko uczyniony został mniejszym od aniołów, Jezusa, ukoronowanego chwałą i dostojeństwem za cierpienia śmierci, aby z łaski Bożej zakosztował śmierci za każdego.
Kto miał decydować o rozdzielaniu stanowisk w niebie ?
Ew Mat 20: 20) Wtedy przystąpiła do niego matka synów Zebedeuszowych z synami swoimi, złożyła mu pokłon i prosiła go o coś. (21) A On jej rzekł: Czego chcesz? Rzecze mu: Powiedz, aby ci dwaj synowie moi zasiedli jeden po prawicy, a drugi po lewicy twojej w Królestwie twoim. (22) A Jezus, odpowiadając, rzekł: Nie wiecie, o co prosicie. Czy możecie pić kielich, który Ja pić będę? Mówią mu: Możemy. (23) Mówi im: Kielich mój pić będziecie, ale zasiąść po prawicy mojej czy po lewicy - nie moja to rzecz, lecz Ojca mego, który da to tym, którym zostało przez niego przygotowane.
Czy Pan Jezus wypowiada się tutaj jako człowiek czy jako Bóg a może jako Bóg człowiek
Do prologu Jan podchodziłem już z każdej strony i zawsze wracałem do punktu wyjściowego Logos będąc u Boga nie był tym że Bogiem u którego był
W takim fragmencie jak Ew Jan 1:1 mamy do czynienie z konstrukcją orzecznikową gdzie podmiotem jest Logos zaś słowo Bóg odniesione do niego pełni funkcję orzecznika - gdzie przed orzecznikiem z reguł nie wstawia się rodzajnika określonego.
Gdyby apostoł Jan wstawił rodzajnik przed słowem Theos który odnosiło się do Logosa tym samym stwierdził by że Logos był Bogiem Ojcem .
Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ καὶ ὁ θεὸς λόγος ἦν
Na początku był (było) Słowo a Słowo było u Boga i tym Bogiem było Słowo
Takie tłumaczenie oznaczało by że , Bóg-Ojciec to Logos, teoria raczej niezgodna z ortodoksyjną wiarą chrześcijaństwa;
Apostoł Jan jednak napisał w ten sposób :
Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.
Takie zdanie oznacza, że Logos jest Bogiem ( Boskim ) , ale kimś innym niż Bóg-Ojciec - zgodne z ortodoksją chrześcijańską
Czy gramatyka z ew Jan 1:1 upoważnia do tego aby słowo Theos które jest odniesione do Logosa przetłumaczyć jako przymiotnik ,, boski '' ?
Cytuję:
Normalnie rzeczowniki greckie zawsze poprzedzone bywają rodzajnikiem, chyba że jego brak uzasadniają szczególne powody.[/b] (...) Kiedy przed rzeczownikiem greckim nie ma rodzajnika, nabiera on charakteru bardziej opisowego niż konkretyzującego, staje się raczej przymiotnikiem, a nie rzeczownikiem. Podobnie zresztą dzieje się w innych językach. Jeżeli powiemy: Jakub jest tym człowiekiem — to utożsamiamy Jakuba z określoną osobą, którą właśnie mamy na myśli; kiedy jednak mówimy: Jakub jest człowiekiem — wówczas po prostu zaliczamy go do kategorii ludzi, a słowo człowiek nabiera charakteru opisowego, zamiast stwierdzać jego tożsamość. Gdyby Jan napisał: ho theos en ho logos, stosując rodzajnik przed obydwoma rzeczownikami, wtedy wyraźnie postawiłby znak równości między logos [Słowem] a Bogiem. Ponieważ jednak przed tym theos rodzajnik nie występuje, wyraz ów nabiera charakteru opisowego, staje się bardziej przymiotnikiem niż rzeczownikiem. Właściwy sens, choć może trochę niezgrabnie, trzeba by oddać w następujący sposób: ‛Słowo należało do tej samej kategorii, co Bóg; do tego rzędu bytów, co Bóg’. (...) Jan nie utożsamia tutaj Słowa z Bogiem. Krótko mówiąc: nie twierdzi, jakoby Jezus był Bogiem”.- „Many Witnesses, One Lord” (Wielu świadków, jeden Pan), 1963, strony 23, 24).
Rozważmy teraz 2 przykłady
αὐτός ἐστίν ὁ ἄνθρωπος. on jest tym człowiekiem którego znam którego mam na myśli
αὐτός ἐστίν ἄνθρωπος. on jest człowiekiem w ogólnym pojęciu bliżej nie sprywatyzowanym nie znanym
Przykład drugi który podaje autor cytowanych słów :
ιακωβ ἐστίν ὁ ἄνθρωπος – Jakub jest tym człowiekiem
Jeżeli powiemy: Jakub jest tym człowiekiem — to utożsamiamy Jakuba z określoną osobą, którą właśnie mamy na myśli;
ιακωβ ἐστίν ἄνθρωπος – Jakub jest człowiekiem
W tym przypadku Jakub jest po prostu zaliczamy go do kategorii ludzi, a słowo człowiek nabiera charakteru opisowego, zamiast stwierdzać jego tożsamość.
Tą kolosalną różnicę zilustruję takim oto przykładem
Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Ἰησοῦς, , καὶ ὁ Ἰησοῦς, ἦν πρὸς τὸν Πατέρα , καὶ ὁ Πατρὸς ἦν Ἰησοῦς
Na początku był Jezus a Jezus był u Ojca i tym Ojcem był Jezus .
Jak podpowiada sama logika będąc u kogoś nie można być jednocześnie tym kimś .
Jezus będąc u Ojca nie był tym że Ojcem u którego był .
Dlaczego miałby się wyzbywać , wystarczy ze zamiast z ducha ( a nawet słowa=tego dokładnie nie rozumiem) narodził się w ciele.
Z prostej to przyczyny :
Jezus mówi że nie może sam z siebie nic uczynić . Czy Jezus mówił by w ten sposób gdyby był Bogiem wszechmocnym ?
Ew Jan 5: 19 Tedy Jezus odezwał się i rzekł im: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam, nie może Syn sam od siebie nic czynić, tylko to, co widzi, że Ojciec czyni; co bowiem On czyni, to samo i Syn czyni.
Wiedza Jezusa odnośnie jego Paruzji jest ograniczona : A o tym dniu i godzinie nikt nie wie a ani aniołowie w niebie ani Syn jedynie Ojciec : Wniosek Pan Jezus jest nie posiadał takiej wiedzy jaką miał jedynie Bóg Wszechmocny Ojciec , Zatem Jezus nie był Bogiem
Ew Mat 24:36 A o tym dniu i godzinie nikt nie wie; ani aniołowie w niebie, ani Syn, tylko sam Ojciec.
Apostoł Paweł napisał o Jezusie w liście do Hebrajczyków że Jezus stał się na krótki czas mniejszy od aniołów : Wniosek Bóg wszechmocny zawsze swoją władzą przewyższa aniołów Jezus nie mógł być Bogiem wszechmocnym
Hebr 2:9 widzimy raczej tego, który na krótko uczyniony został mniejszym od aniołów, Jezusa, ukoronowanego chwałą i dostojeństwem za cierpienia śmierci, aby z łaski Bożej zakosztował śmierci za każdego.
Kto miał decydować o rozdzielaniu stanowisk w niebie ?
Ew Mat 20: 20) Wtedy przystąpiła do niego matka synów Zebedeuszowych z synami swoimi, złożyła mu pokłon i prosiła go o coś. (21) A On jej rzekł: Czego chcesz? Rzecze mu: Powiedz, aby ci dwaj synowie moi zasiedli jeden po prawicy, a drugi po lewicy twojej w Królestwie twoim. (22) A Jezus, odpowiadając, rzekł: Nie wiecie, o co prosicie. Czy możecie pić kielich, który Ja pić będę? Mówią mu: Możemy. (23) Mówi im: Kielich mój pić będziecie, ale zasiąść po prawicy mojej czy po lewicy - nie moja to rzecz, lecz Ojca mego, który da to tym, którym zostało przez niego przygotowane.
Czy Pan Jezus wypowiada się tutaj jako człowiek czy jako Bóg a może jako Bóg człowiek
Do prologu Jan podchodziłem już z każdej strony i zawsze wracałem do punktu wyjściowego Logos będąc u Boga nie był tym że Bogiem u którego był
W takim fragmencie jak Ew Jan 1:1 mamy do czynienie z konstrukcją orzecznikową gdzie podmiotem jest Logos zaś słowo Bóg odniesione do niego pełni funkcję orzecznika - gdzie przed orzecznikiem z reguł nie wstawia się rodzajnika określonego.
Gdyby apostoł Jan wstawił rodzajnik przed słowem Theos który odnosiło się do Logosa tym samym stwierdził by że Logos był Bogiem Ojcem .
Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ καὶ ὁ θεὸς λόγος ἦν
Na początku był (było) Słowo a Słowo było u Boga i tym Bogiem było Słowo
Takie tłumaczenie oznaczało by że , Bóg-Ojciec to Logos, teoria raczej niezgodna z ortodoksyjną wiarą chrześcijaństwa;
Apostoł Jan jednak napisał w ten sposób :
Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.
Takie zdanie oznacza, że Logos jest Bogiem ( Boskim ) , ale kimś innym niż Bóg-Ojciec - zgodne z ortodoksją chrześcijańską
Czy gramatyka z ew Jan 1:1 upoważnia do tego aby słowo Theos które jest odniesione do Logosa przetłumaczyć jako przymiotnik ,, boski '' ?
Cytuję:
Normalnie rzeczowniki greckie zawsze poprzedzone bywają rodzajnikiem, chyba że jego brak uzasadniają szczególne powody.[/b] (...) Kiedy przed rzeczownikiem greckim nie ma rodzajnika, nabiera on charakteru bardziej opisowego niż konkretyzującego, staje się raczej przymiotnikiem, a nie rzeczownikiem. Podobnie zresztą dzieje się w innych językach. Jeżeli powiemy: Jakub jest tym człowiekiem — to utożsamiamy Jakuba z określoną osobą, którą właśnie mamy na myśli; kiedy jednak mówimy: Jakub jest człowiekiem — wówczas po prostu zaliczamy go do kategorii ludzi, a słowo człowiek nabiera charakteru opisowego, zamiast stwierdzać jego tożsamość. Gdyby Jan napisał: ho theos en ho logos, stosując rodzajnik przed obydwoma rzeczownikami, wtedy wyraźnie postawiłby znak równości między logos [Słowem] a Bogiem. Ponieważ jednak przed tym theos rodzajnik nie występuje, wyraz ów nabiera charakteru opisowego, staje się bardziej przymiotnikiem niż rzeczownikiem. Właściwy sens, choć może trochę niezgrabnie, trzeba by oddać w następujący sposób: ‛Słowo należało do tej samej kategorii, co Bóg; do tego rzędu bytów, co Bóg’. (...) Jan nie utożsamia tutaj Słowa z Bogiem. Krótko mówiąc: nie twierdzi, jakoby Jezus był Bogiem”.- „Many Witnesses, One Lord” (Wielu świadków, jeden Pan), 1963, strony 23, 24).
Rozważmy teraz 2 przykłady
αὐτός ἐστίν ὁ ἄνθρωπος. on jest tym człowiekiem którego znam którego mam na myśli
αὐτός ἐστίν ἄνθρωπος. on jest człowiekiem w ogólnym pojęciu bliżej nie sprywatyzowanym nie znanym
Przykład drugi który podaje autor cytowanych słów :
ιακωβ ἐστίν ὁ ἄνθρωπος – Jakub jest tym człowiekiem
Jeżeli powiemy: Jakub jest tym człowiekiem — to utożsamiamy Jakuba z określoną osobą, którą właśnie mamy na myśli;
ιακωβ ἐστίν ἄνθρωπος – Jakub jest człowiekiem
W tym przypadku Jakub jest po prostu zaliczamy go do kategorii ludzi, a słowo człowiek nabiera charakteru opisowego, zamiast stwierdzać jego tożsamość.
Tą kolosalną różnicę zilustruję takim oto przykładem
Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Ἰησοῦς, , καὶ ὁ Ἰησοῦς, ἦν πρὸς τὸν Πατέρα , καὶ ὁ Πατρὸς ἦν Ἰησοῦς
Na początku był Jezus a Jezus był u Ojca i tym Ojcem był Jezus .
Jak podpowiada sama logika będąc u kogoś nie można być jednocześnie tym kimś .
Jezus będąc u Ojca nie był tym że Ojcem u którego był .
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
Dlaczego miałby się wyzbywać , wystarczy ze zamiast z ducha ( a nawet słowa=tego dokładnie nie rozumiem) narodził się w ciele.
Z prostej to przyczyny :
Jezus mówi że nie może sam z siebie nic uczynić . Czy Jezus mówił by w ten sposób gdyby był Bogiem wszechmocnym ?
Piszesz ze nie mógł nic robić sam z siebie więc to nie możliwe zeby się narodził.
To w takim razie to tymbardziej co powiesz o nas? My też niemożliwe zebyśmy się narodzili?
Co sie nie zgadza? Jezus nie moze sam z siebie nic uczynić podobnie jak ten listek nie moze sam z siebie rosnąć, bez reszty tej rośliny
To nie Jezus sam sie przydzielił do ciała tylko urodził się w ciele, tak samo jak nie listek sam sie przykleił do roślny,
podobnież jak każdy człowiek
Nie zaprzecza to Jezusowej natury Boskiej - i słowo stało się ciałem.
Jezus wspominał kto zna jego zna i ojca
Ps. Czytałeś prolog Ew. ŚW Jana?
- David77
- Posty: 3720
- Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
- Lokalizacja: MÜNCHEN
jfs300,
Proszę nie przekręcać moich słów Kiedy Jezus mówił że nie może sam z siebie nic uczynić nie był niemowlęciem ale dorosłym człowiekiemPiszesz ze nie mógł nic robić sam z siebie więc to nie możliwe zeby się narodził.
To w takim razie to tymbardziej co powiesz o nas? My też niemożliwe zebyśmy się narodzili?
Pomyśl skoro Jezus był bym tam samym Bogiem co Bóg Ojciec czy mówił by że sam z siebie nic nie może czynićCo sie nie zgadza? Jezus nie moze sam z siebie nic uczynić podobnie jak ten listek nie moze sam z siebie rosnąć, bez reszty tej rośliny
To nie Jezus sam sie przydzielił do ciała tylko urodził się w ciele, tak samo jak nie listek sam sie przykleił do roślny,
podobnież jak każdy człowiek
Nie zaprzecza to Jezusowej natury Boskiej - i słowo stało się ciałem.
Jezus wspominał kto zna jego zna i ojca
Podałem ci wyjaśnienie więc w miarę możliwości odnieś się do niego .Ps. Czytałeś prolog Ew. ŚW Jana?
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
A czy ten listek jest tą samą rośliną co reszta koniczyny? Czy nie..Pomyśl skoro Jezus był bym tam samym Bogiem co Bóg Ojciec czy mówił by że sam z siebie nic nie może czynić
A czy listek moze sam z siebie na przykład... urosnąć w oderwaniu od reszty?
Pomysl.
Co do odniesienia się , masz wszystko powyżej jak masz jakieś konkretne pytania, to wal.
Ja odpowiem potem , bo teraz uciekam
- David77
- Posty: 3720
- Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
- Lokalizacja: MÜNCHEN
jfs300,
Jeżeli to Bóg stanowi symboliczną roślinę to kim jest ten trzeci listek ?
Skoro są to trzy odrębne od siebie listki to choć byś na rzęsach stawał nie zrobisz z nich listka wymyśl coś innego
Podałem ci wersety które przeczą temu że Pan Jezus będąc na ziemi nie był Bogiem człowiekiem , proszę abyś w miarę możliwości odniusł się do tych wersetów .
Czy jeżeli jeden listek odpadnie będzie to znaczyć że roślina już nie może istnieć ?A czy ten listek jest tą samą rośliną co reszta koniczyny? Czy nie..
A czy listek moze sam z siebie na przykład... urosnąć w oderwaniu od reszty?
Pomysl.
Jeżeli to Bóg stanowi symboliczną roślinę to kim jest ten trzeci listek ?
Skoro są to trzy odrębne od siebie listki to choć byś na rzęsach stawał nie zrobisz z nich listka wymyśl coś innego
Podałem ci wersety które przeczą temu że Pan Jezus będąc na ziemi nie był Bogiem człowiekiem , proszę abyś w miarę możliwości odniusł się do tych wersetów .
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 09 lip 2009, 0:02
- Kontakt:
-
- Posty: 1187
- Rejestracja: 28 lis 2009, 10:22
- Lokalizacja: Pszczółki
Kim więc Ty jesteś że wygłaszasz takie dziwadła ?David77 pisze:
Protestanci wierzący w Trójce wierzą że kiedy Pan Jezus był na ziemi wyzbył się boskich atrybutów dlatego będąc na ziemi był człowiekiem . Teologia Katolicka zakłada że Pan Jezus był na ziemi w pełni Bogiem jak i człowiekiem i nie wyzbył się boskich atrybutów .
Z pewnością nie poznałem wszystkiego. Skoro według Twojej wiedzy są tacy protestanci ewangeliczni jak w podkreślonym zdaniu, to proszę oświeć mnie ?
Ja nie zakładam, lecz z całą mocą na podstawie Biblii twierdzę że, Syn Boży\Syn Człowieczy o imieniu Jezus Chrystus był i nadal jest w pełni Bogiem i w pełni Człowiekiem. Z tym że w czasie ziemskiej misji przyjął ograniczenia doczesne. Natomiast kiedy Zmartwychwstał to otrzymał ciało Niebiańskie. W takim też ciele oczekują Go chrześcijanie ewangeliczni. A także ja osobiście.
Błogosławieni, którzy są zaproszeni na weselną ucztę Baranka. OBJ.19:9
- David77
- Posty: 3720
- Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
- Lokalizacja: MÜNCHEN
krecik,
Ile to razy pisano tutaj na forum Jezus był mniejszy od Ojca nooo tak bo był człowiekiem Jezus nie znał dnia swojej Paruzji - bo był człowiekiem . Proponuję aby Trynitarianie w końcu się zdecydowali Był Jezus Bogiem na ziemi czy nie był Bogiem : Jeżeli był Bogiem to proszę się odnieść do tych wersetów które podałem :
Jezus mówi że nie może sam z siebie nic uczynić . Czy Jezus mówił by w ten sposób gdyby był Bogiem wszechmocnym ?
Ew Jan 5: 19 Tedy Jezus odezwał się i rzekł im: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam, nie może Syn sam od siebie nic czynić, tylko to, co widzi, że Ojciec czyni; co bowiem On czyni, to samo i Syn czyni.
Wiedza Jezusa odnośnie jego Paruzji jest ograniczona : A o tym dniu i godzinie nikt nie wie a ani aniołowie w niebie ani Syn jedynie Ojciec : Wniosek Pan Jezus jest nie posiadał takiej wiedzy jaką miał jedynie Bóg Wszechmocny Ojciec , Zatem Jezus nie był Bogiem
Ew Mat 24:36 A o tym dniu i godzinie nikt nie wie; ani aniołowie w niebie, ani Syn, tylko sam Ojciec.
Jezus będąc Bogiem wszechmocnym nie znał dnia swojej Paruzji zapomniał czy jak
Apostoł Paweł napisał o Jezusie w liście do Hebrajczyków że Jezus stał się na krótki czas mniejszy od aniołów : Wniosek Bóg wszechmocny zawsze swoją władzą przewyższa aniołów Jezus nie mógł być Bogiem wszechmocnym
Hebr 2:9 widzimy raczej tego, który na krótko uczyniony został mniejszym od aniołów, Jezusa, ukoronowanego chwałą i dostojeństwem za cierpienia śmierci, aby z łaski Bożej zakosztował śmierci za każdego.
Kto miał decydować o rozdzielaniu stanowisk w niebie ?
Ew Mat 20: 20) Wtedy przystąpiła do niego matka synów Zebedeuszowych z synami swoimi, złożyła mu pokłon i prosiła go o coś. (21) A On jej rzekł: Czego chcesz? Rzecze mu: Powiedz, aby ci dwaj synowie moi zasiedli jeden po prawicy, a drugi po lewicy twojej w Królestwie twoim. (22) A Jezus, odpowiadając, rzekł: Nie wiecie, o co prosicie. Czy możecie pić kielich, który Ja pić będę? Mówią mu: Możemy. (23) Mówi im: Kielich mój pić będziecie, ale zasiąść po prawicy mojej czy po lewicy - nie moja to rzecz, lecz Ojca mego, który da to tym, którym zostało przez niego przygotowane.
Czy Pan Jezus wypowiada się tutaj jako człowiek czy jako Bóg a może jako Bóg człowiek Z tego wersetu wypływa jasna nauka
a) Pan Jezus nie jest tak jak to błędnie się twierdzi tym samym Bogiem co jego Ojciec
b) Rozdawanie stanowisk w niebie Bóg zarezerwował wyłącznie dla siebie dlatego Jezus mówi o tym kto będzie zasiadał po jego prawicy i po lewicy nie od niego to zależy lecz od kogoś wyższego od jego Ojca któremu podlega
Masz racje mało wiesz a dużo piszesz , Adwentyści Dnia Siódmego słyszałeś o takich ?Kim więc Ty jesteś że wygłaszasz takie dziwadła ?
Z pewnością nie poznałem wszystkiego. Skoro według Twojej wiedzy są tacy protestanci ewangeliczni jak w podkreślonym zdaniu, to proszę oświeć mnie ?
Ja nie zakładam, lecz z całą mocą na podstawie Biblii twierdzę że, Syn Boży\Syn Człowieczy o imieniu Jezus Chrystus był i nadal jest w pełni Bogiem i w pełni Człowiekiem. Z tym że w czasie ziemskiej misji przyjął ograniczenia doczesne. Natomiast kiedy Zmartwychwstał to otrzymał ciało Niebiańskie. W takim też ciele oczekują Go chrześcijanie ewangeliczni. A także ja osobiście.
Ile to razy pisano tutaj na forum Jezus był mniejszy od Ojca nooo tak bo był człowiekiem Jezus nie znał dnia swojej Paruzji - bo był człowiekiem . Proponuję aby Trynitarianie w końcu się zdecydowali Był Jezus Bogiem na ziemi czy nie był Bogiem : Jeżeli był Bogiem to proszę się odnieść do tych wersetów które podałem :
Jezus mówi że nie może sam z siebie nic uczynić . Czy Jezus mówił by w ten sposób gdyby był Bogiem wszechmocnym ?
Ew Jan 5: 19 Tedy Jezus odezwał się i rzekł im: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam, nie może Syn sam od siebie nic czynić, tylko to, co widzi, że Ojciec czyni; co bowiem On czyni, to samo i Syn czyni.
Wiedza Jezusa odnośnie jego Paruzji jest ograniczona : A o tym dniu i godzinie nikt nie wie a ani aniołowie w niebie ani Syn jedynie Ojciec : Wniosek Pan Jezus jest nie posiadał takiej wiedzy jaką miał jedynie Bóg Wszechmocny Ojciec , Zatem Jezus nie był Bogiem
Ew Mat 24:36 A o tym dniu i godzinie nikt nie wie; ani aniołowie w niebie, ani Syn, tylko sam Ojciec.
Jezus będąc Bogiem wszechmocnym nie znał dnia swojej Paruzji zapomniał czy jak
Apostoł Paweł napisał o Jezusie w liście do Hebrajczyków że Jezus stał się na krótki czas mniejszy od aniołów : Wniosek Bóg wszechmocny zawsze swoją władzą przewyższa aniołów Jezus nie mógł być Bogiem wszechmocnym
Hebr 2:9 widzimy raczej tego, który na krótko uczyniony został mniejszym od aniołów, Jezusa, ukoronowanego chwałą i dostojeństwem za cierpienia śmierci, aby z łaski Bożej zakosztował śmierci za każdego.
Kto miał decydować o rozdzielaniu stanowisk w niebie ?
Ew Mat 20: 20) Wtedy przystąpiła do niego matka synów Zebedeuszowych z synami swoimi, złożyła mu pokłon i prosiła go o coś. (21) A On jej rzekł: Czego chcesz? Rzecze mu: Powiedz, aby ci dwaj synowie moi zasiedli jeden po prawicy, a drugi po lewicy twojej w Królestwie twoim. (22) A Jezus, odpowiadając, rzekł: Nie wiecie, o co prosicie. Czy możecie pić kielich, który Ja pić będę? Mówią mu: Możemy. (23) Mówi im: Kielich mój pić będziecie, ale zasiąść po prawicy mojej czy po lewicy - nie moja to rzecz, lecz Ojca mego, który da to tym, którym zostało przez niego przygotowane.
Czy Pan Jezus wypowiada się tutaj jako człowiek czy jako Bóg a może jako Bóg człowiek Z tego wersetu wypływa jasna nauka
a) Pan Jezus nie jest tak jak to błędnie się twierdzi tym samym Bogiem co jego Ojciec
b) Rozdawanie stanowisk w niebie Bóg zarezerwował wyłącznie dla siebie dlatego Jezus mówi o tym kto będzie zasiadał po jego prawicy i po lewicy nie od niego to zależy lecz od kogoś wyższego od jego Ojca któremu podlega
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
Moze .David77 pisze:.
Czy jeżeli jeden listek odpadnie będzie to znaczyć że roślina już nie może istnieć ?
Bogiem Ojcem.David77 pisze: Jeżeli to Bóg stanowi symboliczną roślinę to kim jest ten trzeci listek ?
Znasz taką księge jak Stary Testament? To czytaj. Tam mozna było usłyszeć jego polecenia bezpo podobnie jak z relacji 2 listka
Zaden z nich nie przeczy, no ale prosze:David77 pisze: Podałem ci wersety które przeczą temu że Pan Jezus będąc na ziemi nie był Bogiem człowiekiem , proszę abyś w miarę możliwości odniusł się do tych wersetów .
Bo to są sprawy 1 listkaDavid77 pisze:Wiedza Jezusa odnośnie jego Paruzji jest ograniczona : A o tym dniu i godzinie nikt nie wie a ani aniołowie w niebie ani Syn jedynie Ojciec : Wniosek Pan Jezus jest nie posiadał takiej wiedzy jaką miał jedynie Bóg Wszechmocny Ojciec , Zatem Jezus nie był Bogiem
Stał sie mniejszy bo się umniejszył mógł? mógł .David77 pisze:Apostoł Paweł napisał o Jezusie w liście do Hebrajczyków że Jezus stał się na krótki czas mniejszy od aniołów : Wniosek Bóg wszechmocny zawsze swoją władzą przewyższa aniołów Jezus nie mógł być Bogiem wszechmocnym
Sprawy 1 listkaDavid77 pisze:Kto miał decydować o rozdzielaniu stanowisk w niebie ?
Jako czlowiek o sprawach 1 listkaDavid77 pisze:Czy Pan Jezus wypowiada się tutaj jako człowiek czy jako Bóg a może jako Bóg człowiek
Oczywiście, i ?David77 pisze:]
Do prologu Jan podchodziłem już z każdej strony i zawsze wracałem do punktu wyjściowego Logos będąc u Boga nie był tym że Bogiem u którego był
Na początku nie był Jezus Jezus stal sie Jezusem gdy przyszedł w ciele, na początku było słowo.David77 pisze:Na początku był Jezus a Jezus był u Ojca i tym Ojcem był Jezus .
Jak podpowiada sama logika będąc u kogoś nie można być jednocześnie tym kimś .
Jezus będąc u Ojca nie był tym że Ojcem u którego był .
Inaczej na przykładzie rzeczonej roślinki:
na początku był maly listek listek był u roślinki a częścią roślinki był listek.
Potem wyrósł duży listek i wyrósł przed oknem ze go było widać z zewnątrz.
- David77
- Posty: 3720
- Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
- Lokalizacja: MÜNCHEN
jfs300,
Wiedza Jezusa odnośnie jego Paruzji jest ograniczona : A o tym dniu i godzinie nikt nie wie a ani aniołowie w niebie ani Syn jedynie Ojciec : Wniosek Pan Jezus jest nie posiadał takiej wiedzy jaką miał jedynie Bóg Wszechmocny Ojciec , Zatem Jezus nie był Bogiem
Którego pomyśl gdyby Pan Jezus był tym samym Bogiem co Ojciec to przecież nie mówił by że o dniu Paruzji wie tylko Ojciec . Werset ten wyraźnie zaprzecza jakoby Jezus posiadał taka samą wiedze jaką ma Bóg Ojciec
Poza tym według tzw nauki o Trójcy że nie ma mowy o "częściach Boga", bo każda z osób boskich jest w pełni Bogiem.
Pytanie : czy każda z osób rozpatrywana osobno jest w pełni Bogiem ?
Dla mnie liczą się konkrety a nie bajki Wiec wykaż na podstawie Pisma że w jedyny Bogu istnieje trzy osobyBogiem Ojcem.
Znasz taką księge jak Stary Testament? To czytaj. Tam mozna było usłyszeć jego polecenia bezpo podobnie jak z relacji 2 listka
Wiedza Jezusa odnośnie jego Paruzji jest ograniczona : A o tym dniu i godzinie nikt nie wie a ani aniołowie w niebie ani Syn jedynie Ojciec : Wniosek Pan Jezus jest nie posiadał takiej wiedzy jaką miał jedynie Bóg Wszechmocny Ojciec , Zatem Jezus nie był Bogiem
Bo to są sprawy 1 listka
Którego pomyśl gdyby Pan Jezus był tym samym Bogiem co Ojciec to przecież nie mówił by że o dniu Paruzji wie tylko Ojciec . Werset ten wyraźnie zaprzecza jakoby Jezus posiadał taka samą wiedze jaką ma Bóg Ojciec
Kim było słowo Czy było Bogiem Ojcem ? przykład który ci podałem wstawiając w miejcie rzeczownika Logos imię Jezus miał ci uzmysłowić że skoro Syn Boży będąc u Boga Ojca nie był tym że Bogiem OjcemNa początku nie był Jezus Jezus stal sie Jezusem gdy przyszedł w ciele, na początku było słowo.
Takie stanowisko jest herezją i nazywa się je damianityzmem.Inaczej na przykładzie rzeczonej roślinki:
na początku był maly listek listek był u roślinki a częścią roślinki był listek.
Potem wyrósł duży listek i wyrósł przed oknem ze go było widać z zewnątrz.
Poza tym według tzw nauki o Trójcy że nie ma mowy o "częściach Boga", bo każda z osób boskich jest w pełni Bogiem.
Pytanie : czy każda z osób rozpatrywana osobno jest w pełni Bogiem ?
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
- Listek
- Posty: 7838
- Rejestracja: 31 mar 2013, 21:25
- Lokalizacja: Gdynia
Niech będzie błogosławiony Bóg i Ojciec Pana naszego Jezusa Chrystusa; który napełnił nas wszelkim błogosławieństwem duchowym na wyżynach niebieskich - w Chrystusie.Efezjan 1,(3)
W PŚ pojęcie trójcy nie występuje.
W PŚ pojęcie trójcy nie występuje.
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9
- amiko
- Posty: 3608
- Rejestracja: 09 wrz 2006, 12:40
[center]W NT jest napisane o trzech różnych Bogach:Duchu Świętym,Ojcu i Chrystusie,a w ST jest napisane,że jest jeden Bóg.O czym to świadczy?[/center]Listek pisze:Niech będzie błogosławiony Bóg i Ojciec Pana naszego Jezusa Chrystusa; który napełnił nas wszelkim błogosławieństwem duchowym na wyżynach niebieskich - w Chrystusie.Efezjan 1,(3)
W PŚ pojęcie trójcy nie występuje.
1-Bóg Duch Święty,
2-Bóg Ojciec,
3-Bóg Chrystus
Jeśli "całe Pismo przez Boga jest natchnione",to ja widzę,że Ty nie masz natchnienia,aby zauważyć występowanie trzech różnych Bogów w NT.
Kłamie NT,czy ST?