Emecie mnie nie chodzi o narzedzie..bo krzyz czy pal to dla mnie bez znaczenia..mnie chodzilo o to.. czy glosicie Chrystusa..w pelni Mocy swej ofiary za grzechy ludzkosci..:)EMET pisze:zwiastujemy Chrystusa, który jest mocą Bożą i mądrością Bożą.".
Akcent jest zatem kładziony na Postać Jezusa Chrystusa i to co dokonał: nie zaś na narzędzie jako takie [o takim bądź innym kształcie].
Jezus 'wzgardził hańbą i zniósł staurosa' - vide: do Hebrajczyków 12:2, 3
czy uzmyslawiacie ludziom juz na poczatku drogi wiodacej do bycia chrzescijaninem..czym jest ofiara ,,aby od poczatku byli swiadomi co znaczy byc chrzescijaninem..
czyli wyznawca Chrystusa w mocy Jego ofiary..:)
ofiary ,,ktora wymaga od adepta wyznania skruchy..gdyz aby przyjac ofiare..przeblagalna za grzechy )Iz..53) trzeba najpierw uznac siebie grzesznikiem..:)
Zydzi jak widac..z ponizszego..nie przyjeli jej,,gdyz nie wyznali skruchy ( nie uznali sie gzresznymi) a wiec potzrebujacymi ofiary..:)
W Encyclopaedia Judaica czytamy:
„Żydzi z okresu rzymskiego [wierzyli, że Mesjasz] zostanie powołany przez Boga, by skruszyć jarzmo pogan i objąć władzę nad odrodzonym królestwem Izraela” (Jerozolima 1971, t. 11, szp. 1407). Chcieli się wyzwolić spod jarzma rzymskiego. Dzieje żydowskie poświadczają, że na podstawie mesjańskiego proroctwa z Daniela 9:24-27 niektórzy Żydzi oczekiwali Mesjasza w I wieku n.e. (Łuk. 3:15). Ale proroctwo to łączyło z jego przyjściem ‛zgładzenie grzechu’, a z 53 rozdziału Izajasza wynika, że sam Mesjasz miał umrzeć, aby to umożliwić. Większość Żydów nie uważała jednak za konieczne, by ktoś musiał umrzeć za ich grzechy. Wierzyli oni, że Bóg uznaje ich za prawych, bo wywodzą się od Abrahama. W A Rabbinic Anthology (Antologia pism rabinicznych) powiedziano: „[Zasługa] Abrahama jest tak ogromna, że może on być przebłaganiem za wszelkie popełnione przez Izraela marności i wypowiedziane przezeń kłamstwa na tym świecie” (C. Montefiore i H. Loewe, Londyn 1938, s. 676). Odrzucając Jezusa jako Mesjasza, Żydzi spełnili proroctwo, które mówiło o nim: „Wzgardzony był i odtrącony przez ludzi” (Izaj. 53:3, Bp).