Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
FORUM ZOSTAŁO PRZENIESIONE. ZAPRASZAMY www.biblia.webd.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprawowanie Wieczerzy Pańskiej samemu
Autor Wiadomość
Fedorowicz 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 713
Wysłany: 2011-03-17, 15:03   

Jachu napisał/a:
. Chrystus bowiem został złożony w ofierze jako nasza Pascha... 14 Nisan,bo tak stanowi Zakon.

Czy ktoś tę symbolikę potrafi wyjaśnić? Przecież Żydzi nie składali w ofierze ludzi w Pesach.Nie tak stanowi Tora.Po pierwsze, w ofierze składano jednorocznego samca owcy, bez skazy, ale nie musiał to być młody samiec owcy, czyli baranka. W Torze czytamy: „Będzie to jagnię bez skazy, samiec jednoroczny, weźcie go spośród owiec lub spośród kóz” (Szemot 12:5). Tradycyjnie przyjęło się, że jest to raczej jagnię owcy.W Pesach składało się baranka w ofierze wówczas, gdy istniała Świątynia. Od czasów zburzenia Świątyni (70 rok n.e.) ta ofiara została zaniechana razem z wszystkimi innymi ofiarami ze zwierząt.
_________________
Baruch Ata Haszem, Eloheinu melech haolam, szechechejanu, wekijemanu, wehigijanu lazeman hazeh.
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 91
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10727
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-17, 15:26   

Fedorowicz napisał/a:
Jachu napisał/a:
. Chrystus bowiem został złożony w ofierze jako nasza Pascha... 14 Nisan,bo tak stanowi Zakon.

Czy ktoś tę symbolikę potrafi wyjaśnić? Przecież Żydzi nie składali w ofierze ludzi w Pesach.Nie tak stanowi Tora.Po pierwsze, w ofierze składano jednorocznego samca owcy, bez skazy, ale nie musiał to być młody samiec owcy, czyli baranka. W Torze czytamy: „Będzie to jagnię bez skazy, samiec jednoroczny, weźcie go spośród owiec lub spośród kóz” (Szemot 12:5). Tradycyjnie przyjęło się, że jest to raczej jagnię owcy.W Pesach składało się baranka w ofierze wówczas, gdy istniała Świątynia. Od czasów zburzenia Świątyni (70 rok n.e.) ta ofiara została zaniechana razem z wszystkimi innymi ofiarami ze zwierząt.


Czy nikomu z Żydów nigdy nie przyszło do głowy,że Ow baranek składny w Paschę od wieków,począwszy od Egiptu,proroczo przedstawiał "Baranka,który gladzi grzech świata"-
Jezusa?
Gdy Naród wybrany sprzeniewierzył się Przymierzu Tory,to stracił Swiątynię,oraz możliwość,a nawet przywilej składania obrazowych ofiar,a także był doświadczany srodze
za swoje postępowanie. Jeszcze dziś,mimo że odzyskal swoję okrojone Państwo,to nie
powrócił jeszcze do dawnej świetności i łaski u HaSzem . Ale Powróci,powróci.
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Fedorowicz 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 713
Wysłany: 2011-03-19, 11:42   

Jachu napisał/a:
..który gladzi grzech świata..
Gdy Naród wybrany sprzeniewierzył się Przymierzu Tory..
Nie wiem,czy sobie uświadamiasz,że żaden człowiek nie jest idealny. "Doprawdy nie ma człowieka sprawiedliwego na ziemi, który by czynił tylko dobrze i nie grzeszył" (Kohelet 7:20). Według rabina Szneura Zalmana z Ladów, jeśli człowiek miałby być czystym duchem, nie miałby ciała.Ciało często przeszkadza człowiekowi w osiągnięciu świętości. Celem życia religijnego powinno być zatem włączenie każdej strony ludzkiej natury do uświęcenia. W Talmudzie jest napisane: „I będziesz kochać P-na, swego B-ga całym sercem” – to znaczy obiema skłonnościami.” Chodzi tu o zarówno o intelekt, jak i o emocje, namiętności. Jednakże uświęcenie jest skomplikowanym procesem, który powinien podjąć każdy pobożny,religijny człowiek .W religii żydowskiej,opartej na Torze ten proces oczyszczania i uświęcania nosi nazwę teszuwa.W Talmudzie czytamy: “Dokonywanie sprawiedliwych czynów wspomagania innych ludzi jest wspanialsze niż składanie ofiar, bo jest napisane: Wypełnianie dzieł dobroczynności i sprawiedliwości jest bardziej pożądane przez Boga niż ofiara” (Miszle 21;3) (Talmud Babiloński, Sukka 49).Proces teszuwy składa się z następujących etapów:
1. zaprzestanie czynności łamiącej przykazanie.
2. żal, autentyczna skrucha i wstyd z powodu działania naruszającego przykazanie; zadośćuczynienie krzywdy (wyrządzonej człowiekowi), prośba o przebaczenie. Prośba o przebaczenie musi być skierowana bezpośrednio do człowieka, któremu wyrządziło się krzywdę. Dlatego nie jest możliwe nigdy uzyskanie przebaczenia np. za morderstwo, bo ten, kto ma moc przebaczenia tak potwornego grzechu, nie żyje.
3. wyznanie winy w modlitwie B-gu i zobowiązanie się do nie popełnienia tego czynu w przyszłości.
Osoba, która poddaje się temu procesowi, dokonuje powrotu (teszuwa) na właściwą drogę postępowania, zgodną z halachą (żydowskim prawem religijnym).
_________________
Baruch Ata Haszem, Eloheinu melech haolam, szechechejanu, wekijemanu, wehigijanu lazeman hazeh.
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 91
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10727
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-19, 14:45   

Szanowny RFedorowiczu!
Przez zakon jest poznanie grzechu.
Z uczynków Zakonu nie bywa usprawiedliwione żadne ciało
Zakon jest miarą możliwości doskonałego człowieka,a jedynym,który sprostał wymaganiom
Zakonu,jest Jezus,bowiem urodził się co prawda z grzechem obarczonej niewiasty,ale Jego Ojcem,-Dawcą życia, był Sam HaSzem. Nikt z ludzi pod wyrokiem z Raju,nie był w stanie
dać Życia doskonałego,tylko HaSzem. Zakon nikogo nie zbawił i nikt na podstawie Zakonu nie otrzymał i nie otrzyma prawa,przywileju do życia wiecznego.Żydzi do dziś tego nie wiedzą,nie mogą i nie chcą wiedzieć,albowiem zasłoną nie do przebycia jest dla Nich Chrystus,-Kamień obrazy. Oni tylko wiedzą,że przeklęty,który zwisł na drzewie,a On nasze
grzechy,nasze przekleństwa,w tym i Żydów,wziął na siebie i to jet fakt,którego nikt nie zmieni.
Zakon niósł błogosławieństwa za spełnianie jego wymogów,ale też obiecywał przekleństwa
za niedotrzymanie jakiegokolwiek przepisu Zakonu,bowiem,kto przestąpiłby jeden przepis Zakonu,winien jest wobec Całego Zakonu. Kto z Żydów zatem jest bezgrzesznym wobec Zakonu(Tory),wiesz,może? Ja wiem,że nikt oprócz Mejasza się nie znalazł,dlatego nie jest
mi dziwny i zaskakujący fakt owego dłuuugiego karania Narodu Wybranego,bo tak stanowiła zapowiedż Zakonodawcy.Cała historia Tego Narodu o tym zaświadcza.

5 Moj. 29:23-28
23. I będą mówić wszystkie narody: Za co Pan uczynił tak tej ziemi? Co za przyczyna tego wielkiego żaru jego gniewu?
24. I odpowiedzą: Za to, że opuścili przymierze z Panem, Bogiem swoich ojców, które z nimi zawarł, gdy wyprowadził ich z ziemi egipskiej,
25. A oni poszli i służyli innym bogom i oddawali im pokłon, bogom, których nie znali i których im nie przydzielił.
26. Rozgorzał więc gniew Pana przeciwko tej ziemi, tak iż przywiódł na nią wszelkie przekleństwo, zapisane w tej księdze.
27. I wyrwał ich Pan z ich ziemi w gniewie, w zapalczywości i w wielkiej popędliwości, i wyrzucił ich do innej ziemi, jak to jest dzisiaj.
28. To, co jest zakryte, należy do Pana, Boga naszego, a co jest jawne, do nas i do naszych synów po wieczne czasy, abyśmy wypełniali wszystkie słowa tego zakonu.
(BW)


5 Moj. 27:26
26. Przeklęty, kto nie dochowa słów tego zakonu, aby je spełnić. A cały lud powie: Amen.
(BW)

Ale zapowiedzi prorocze mówiły i mówią,że ten stan rzeczy ulegnie odnianie.Tak będzie,
bowiem "wierny jest Ten,który obiecał".
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Fedorowicz 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 713
Wysłany: 2011-03-19, 19:00   

Jachu napisał/a:
..ale też obiecywał przekleństwa
za niedotrzymanie jakiegokolwiek przepisu Zakonu,bowiem,kto przestąpiłby jeden przepis Zakonu,winien jest wobec Całego Zakonu..
Takiej nauki w Torze nie znajdziemy.Apostoł Paweł odwołał się do wersetu z Tory, w "Księdze Powtórzonego Prawa" (27:26), ale werset ten odczytuje lub interpretuje niezgodnie z oryginalnym tekstem. Jest to odczytanie nieświadomie lub świadomie błędne..
Jedenaście wersetów przed wersetem, na który powołuje się św.Paweł, "Księga Powtórzonego Prawa" wymienia jedenaście podstawowych zasad etycznych (zakaz stosowania przemocy, zakaz łapówkarstwa, kazirodztwa, prześladowania bezbronnych itd.) i oświadcza, że ten, kto złamie te zasady będzie potępiony przez Żydów i Mojżesza (ale nie przez B-ga). W podsumowaniu tej myśli Tora stwierdza: "Przeklęty, kto by nie został przy słowach zakonu tego, aby je czynił, rzecze wszystek lud. Amen". "tego zakonu", czyli "tej Tory".
Hebrajskie słowo "Tora" oznacza - "naukę", "nauczanie". Oczywiste jest z tekstu, że nie chodzi tu o Torę, czyli cały zbiór nauk, cały "Pięcioksiąg Mojżeszowy", ale wyłącznie o wymienione właśnie jedenaście generalnych reguł etycznych. Jednak św.Paweł przytacza to zdanie jako: "Przeklęty każdy, kto nie wypełnia wytrwale wszystkiego, co nakazuje wykonać Księga Prawa" - czyli wprowadza do niego zasadniczą zmianę.
_________________
Baruch Ata Haszem, Eloheinu melech haolam, szechechejanu, wekijemanu, wehigijanu lazeman hazeh.
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 91
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10727
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-20, 14:59   

No tak,Apostoł Pweł był wg Ciebie niedouczony.

Dz.Ap. 22:3-5
3. Jestem Żydem urodzonym w Tarsie w Cylicji, lecz wychowanym w tym mieście u stóp Gamaliela, starannie wykształconym w zakonie ojczystym, pełen gorliwości dla Boga, jak i wy dziś wszyscy jesteście.
4. Drogę Pańską prześladowałem aż na śmierć, wiążąc i przekazując do więzień zarówno mężów, jak i kobiety,
5. Jak mi tego i arcykapłan jest świadkiem, i cała rada starszych; od nich też otrzymałem listy do braci i udałem się do Damaszku, aby również tych, którzy tam byli, uwięzić i przyprowadzić do Jerozolimy w celu wymierzenia im kary.

(BW)

Co on mógł wiedzieć,nieprawdaż? Nawet nie wiedział,że zakon to nauczanie,a nie Prawo,-"biedaczek"
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 91
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10727
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-20, 15:19   

Jer. 11:1-8
1. Słowo, które doszło Jeremiasza od Pana, głosi:
2. Słuchajcie słów tego przymierza! I mów do mężów judzkich i do mieszkańców Jeruzalemu,
3. I powiedz im: Tak mówi Pan, Bóg Izraela: Przeklęty człowiek, który nie słucha słów tego przymierza,
4. Które nakazałem waszym ojcom, kiedy wyprowadzałem ich z ziemi egipskiej, z pieca żelaznego, mówiąc: Słuchajcie mojego głosu i czyńcie to wszystko, co wam nakazuję, a będziecie moim ludem, a Ja będę waszym Bogiem,
5. Abym mógł dotrzymać przysięgi, którą złożyłem waszym ojcom, że dam im ziemię opływającą w mleko i miód, jak to jest dzisiaj. A odpowiadając, rzekłem: Niech tak będzie, Panie!
6. I rzekł Pan do mnie: Ogłaszaj te wszystkie słowa w miastach judzkich i na ulicach Jeruzalemu, mówiąc: Słuchajcie słów tego przymierza i wypełniajcie je,
7. Gdyż wyraźnie przestrzegałem waszych ojców w dniu, gdy ich wyprowadzałem z ziemi egipskiej, aż po dzień dzisiejszy, nieustannie przestrzegałem, mówiąc: Słuchajcie mojego głosu!

8. Lecz oni nie słuchali i nie nakłonili swojego ucha, ale każdy postępował [u]według uporu swojego złego serca. Dlatego sprowadziłem na nich wszystkie kary zapowiedziane w słowach tego przymierza, które nakazałem im pełnić, lecz oni nie pełnili[/u].
(BW)

Jer. 17:5
5. Tak mówi Pan: [u]Przeklęty mąż, który na człowieku polega i z ciała czyni swoje oparcie, a od Pana odwraca się jego serce!

(BW)
A rabini to kto?
Takie zdanie mieli:
Jan. 7:48-49
48. Czy kto z przełożonych lub z faryzeuszów uwierzył w niego?
49. Tylko ten motłoch, który nie zna zakonu, jest przeklęty.
(BW)
Izaj. 42:18-25
18. Słuchajcie, wy głusi! A wy, ślepi, przejrzyjcie, aby widzieć!
19. Kto jest ślepy, jeżeli nie mój sługa, i głuchy, jeżeli nie mój posłaniec, którego posyłam? Kto jest ślepy jak posłaniec i głuchy jak sługa Pana?
20. Widział wiele rzeczy, lecz nie zważał na nie, jego uszy otwarte, lecz nie słyszy.
21. Upodobało się Panu dla jego sprawiedliwości, aby jego zakon był wielki i sławny.
22. Lecz lud jest złupiony i obrabowany, wszyscy oni są spętani w dołach i zamknięci w więzieniach, stali się łupem, a nie ma kto by ratował, wydani na splądrowanie, a nikt nie mówi: Oddaj!
23. Kto między wami tego słucha? Kto zwraca uwagę i słucha tego, myśląc o przyszłości?
24. Kto wydał Jakuba na splądrowanie, a Izraela łupieżcom? Czy nie Pan, przeciwko któremu zgrzeszyliśmy? Nie chcieli chodzić jego drogami ani też nie słuchali jego zakonu.
25. Dlatego wylał na niego żar swojego gniewu i okropności wojny, tak że objęły go zewsząd, lecz on tego nie zrozumiał, a chociaż płomienie go przypiekły, jednak nie bierze sobie tego do serca.

(BW)

[/u]
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Fedorowicz 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 713
Wysłany: 2011-03-20, 20:04   

Jachu napisał/a:
Jer. 11:1-8..
Jak się to ma do dogmatów Pawłowych ? Czy Chrześcijanie stali się nagle po ich ogłoszeniu idealni i bezgrzeszni ? :-D
_________________
Baruch Ata Haszem, Eloheinu melech haolam, szechechejanu, wekijemanu, wehigijanu lazeman hazeh.
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 91
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10727
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-20, 21:24   

Fedorowicz napisał/a:
Takiej nauki w Torze nie znajdziemy.Apostoł Paweł odwołał się do wersetu z Tory, w "Księdze Powtórzonego Prawa" (27:26), ale werset ten odczytuje lub interpretuje niezgodnie z oryginalnym tekstem. Jest to odczytanie nieświadomie lub świadomie błędne..


Miałem zacytować z Twojego posta o co powyżej,ale opuściłem przez nieuwagę.
Do tego się odnosiłem co Ap Paweł o sobie w dziejach podał.

Myślę,a nawet jestem przekonany,że Apostoł Paweł znał Torę lepiej niż niejeden z jemu współczesnych,a śmiem twierdzić,że lepiej niż większość dzisiejszych rabinow,zatem jeżeli mówisz o jego rzekomych błędach,to sam osądzasz Torę
przez to. Paweł mial raczej większą znajomość niż niejeden rabin,był członkiem Sanhedrynu,
oczywiście do czsu swojej przemiany.A żeby być członkiem Sanhendrynu,trzeba było być bardzo dobrym znawcą Tory i nie tylko. Więc Twój zarzut wobec Pawła jest nieuprawniony.
Był uczniem Gamaliela A Gamaliel był:
12. Kto był głównym nauczycielem w wyższej szkole, którą ukończył Saul?

Odp. Dzieje Ap. 22:3 – Nauczycielem głównym był Gamaliel.

13. Jak należy rozumieć słowa: „Byłem wychowany u nóg Gamaliela”?

Odp. W ówczesnym czasie był zwyczaj w szkołach, że uczniowie podczas lekcji siadali po turecku na dywanie, natomiast nauczyciel wykładał naukę stojąc lub siedząc na podwyższeniu – stąd taka wypowiedź Saula.

"14. Co możesz powiedzieć o Gamalielu i jego charakterze?

Odp. Gamaliel należał do wybitnych uczniów Hillela: Gamaliel – to znakomity wychowawca i prawy człowiek, który pierwszy w historii żydów zasłużył na tytuł Rabbana (naszego Mistrza) – zaszczytniejszy od dotychczasowego Rabba (mistrza) i Rabbiego (mojego mistrza). Liberalizm i szczery humanizm odróżniał Gamaliela i szkołę hillerską od pozostałych, ponuro rygorystycznych i formalizujących przepisy nauczycieli. Gamaliel – to człowiek o szerokiej sławie w tym czasie, uczący Zakonu i logicznego myślenia. Charakter jego cechuje wysoka tolerancja i umiejętność – co stawia go wyżej i kwalifikuje do ludzi o wyrobionym zdaniu i charakterze ludzi szlachetnych (Dzieje Ap. 5:34-40).

15. Jakie zalety zauważyłeś w krótkiej mowie Gamaliela i jak je określisz?

Odp.a) cierpliwość i opanowanie podczas mowy apostołów.
b) Umiejętność, gdy zaleca wyproszenie apostołów, aby nie byli świadkami tego, co powie.
c) Znajomość historii – wylicza tych, którzy podawali się za mesjaszy.
d) Logika i doświadczenie życiowe, pozwalające widzieć skutki z pewnych przyczyn.
e) Tolerancja – wstrzymywanie się z sądem w stosunku do tego, o czym nie ma zupełnej pewności."

cyt. z Na Straży 1963/4/07, str. 71
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Fedorowicz 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 713
Wysłany: 2011-03-20, 21:35   

Jachu napisał/a:
Gamaliel – to człowiek o szerokiej sławie w tym czasie, uczący Zakonu i logicznego myślenia.
Uczący Tory czy teologii Pawłowej ? ;-)
_________________
Baruch Ata Haszem, Eloheinu melech haolam, szechechejanu, wekijemanu, wehigijanu lazeman hazeh.
 
 
Anowi 


Pomogła: 121 razy
Dołączyła: 02 Wrz 2007
Posty: 10070
Skąd: Bóg wie
Wysłany: 2011-03-20, 21:42   

Fedorowicz napisał/a:
Jachu napisał/a:
Gamaliel – to człowiek o szerokiej sławie w tym czasie, uczący Zakonu i logicznego myślenia.
Uczący Tory czy teologii Pawłowej ? ;-)


to kto się u kogo uczył?
_________________
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.
 
 
wiesia

Wyznanie: brak denominacji/kiedyś katoliczka
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 1901
Wysłany: 2011-03-21, 11:46   

Jachu napisał/a:

No tak,Apostoł Pweł był wg Ciebie niedouczony.


Przyznasz jednak, że Apostoł Piotr mówi o "dziwnych i niezrozumiałych naukach Pawła".
Ostatnio zaczęłam pilnie się nad tym zastanawiać. Mam wrażenie,że Ap.Piotr po prostu, aby pozbyć się go /Pawła/ dał mu "przyzwolenie=położył lachę" na jego pisanie i głoszenie, bo jako Żyd /Piotr/ miał w nosie, co będzie głoszone poganom, pogardzanym przez Naród Wybrany.
A skąd się wzięło to całkowite opuszczenie uczniów pawłowych? Czy nie czasami z jego nauk, które głosił?
 
 
Dymensja 
Dymensja

Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 1912
Wysłany: 2011-03-21, 12:05   

wiesia napisał/a:
Jachu napisał/a:

No tak,Apostoł Pweł był wg Ciebie niedouczony.


Przyznasz jednak, że Apostoł Piotr mówi o "dziwnych i niezrozumiałych naukach Pawła".
Ostatnio zaczęłam pilnie się nad tym zastanawiać. Mam wrażenie,że Ap.Piotr po prostu, aby pozbyć się go /Pawła/ dał mu "przyzwolenie=położył lachę" na jego pisanie i głoszenie, bo jako Żyd /Piotr/ miał w nosie, co będzie głoszone poganom, pogardzanym przez Naród Wybrany.
A skąd się wzięło to całkowite opuszczenie uczniów pawłowych? Czy nie czasami z jego nauk, które głosił?



Jezusa też uczniowie opuścili, w momencie kiedy głosił twarde słowo którego nie zrozumieli, wiec i Pawła opuścili, Jan. 6:66
'' Od tego czasu wiele uczniów jego odeszło nazad, a więcej z nim nie chodzili.''
(BG) Przeczytaj cały ten rozdział.
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 91
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10727
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-21, 12:09   

Piotr:
Dz.Ap. 11:5-18
5. Byłem w mieście Joppie i modliłem się; naraz w zachwyceniu miałem widzenie; jakiś przedmiot, jakby wielkie lniane płótno, opuszczane za cztery rogi, zstępowało z nieba, aż dotarło do mnie.
6. Wpatrzywszy się w nie uważnie, zobaczyłem ziemskie czworonogi i dzikie zwierzęta, płazy i ptactwo niebieskie.
7. Usłyszałem też i głos, który mi powiedział: Wstań, Piotrze, zabijaj i jedz!
8. I odrzekłem: Przenigdy, Panie, bo jeszcze nigdy nic skalanego lub nieczystego nie weszło do ust moich.
9. Wtedy po raz wtóry odpowiedział głos z nieba: Co Bóg oczyścił, ty nie miej za skalane.
10. I stało się to po trzykroć, po czym wszystko znowu zostało wciągnięte do nieba.
11. I oto w tej chwili przed domem, w którym byłem, stanęli trzej mężowie, wysłani z Cezarei do mnie.
12. I powiedział mi Duch, abym z nimi poszedł bez wahania. Poszło też ze mną i tych sześciu braci i tak przyszliśmy do domu owego męża.
13. Opowiedział nam on, jak ujrzał anioła, który się pojawił w domu jego i rzekł: Poślij do Joppy i sprowadź Szymona, którego nazywają Piotrem,
14. A on powie ci słowa, przez które będziesz zbawiony, ty i cały dom twój.
15. A gdy zacząłem mówić, zstąpił na nich Duch Święty, jak i na nas na początku.
16. I przypomniałem sobie słowo Pana, gdy powiedział: Jan chrzcił wodą, ale wy będziecie ochrzczeni Duchem Świętym.
17. Jeżeli więc Bóg dał im ten sam dar, co i nam, którzy uwierzyliśmy w Pana Jezusa Chrystusa, to jakże ja mogłem przeszkodzić Bogu?
18. A gdy to usłyszeli, uspokoili się i wielbili Boga, mówiąc: Tak więc i poganom dał Bóg upamiętanie ku żywotowi.
(BW)

Piotr o Apostole Pogan- Pawle:

2 Piotr. 3:13-16
13. Ale my oczekujemy, według obietnicy nowych niebios i nowej ziemi, w których mieszka sprawiedliwość.
14. Przeto, umiłowani, oczekując tego starajcie się, abyście znalezieni zostali przed nim bez skazy i bez nagany, w pokoju.
15. A cierpliwość Pana naszego uważajcie za ratunek, jak i umiłowany brat nasz, Paweł, w mądrości, która mu jest dana, pisał do was;
16. Tak też mówi we wszystkich listach, gdzie o tym się wypowiada; są w nich pewne rzeczy niezrozumiałe, które, podobnie jak i inne pisma, ludzie niewykształceni i niezbyt umocnieni przekręcają ku swej własnej zgubie.

(BW)
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Facetwfotelu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-13, 17:50   

wiesia napisał/a:
Jachu napisał/a:

No tak,Apostoł Pweł był wg Ciebie niedouczony.


Przyznasz jednak, że Apostoł Piotr mówi o "dziwnych i niezrozumiałych naukach Pawła".
Ostatnio zaczęłam pilnie się nad tym zastanawiać. Mam wrażenie,że Ap.Piotr po prostu, aby pozbyć się go /Pawła/ dał mu "przyzwolenie=położył lachę" na jego pisanie i głoszenie, bo jako Żyd /Piotr/ miał w nosie, co będzie głoszone poganom, pogardzanym przez Naród Wybrany.
A skąd się wzięło to całkowite opuszczenie uczniów pawłowych? Czy nie czasami z jego nauk, które głosił?


No,coś w tym jest co piszesz.Też się nad tym zastanawiałem.Dlaczego Paweł nie znając Jezusa z Nazaretu osobiście więcej głosił o nim niż jego uczniowie?
A przecież jego uczniowie to byli Żydzi religijni.Znana jest przecież historia życia brata Jezusa, Jakuba syna Józefa,który był tak religijnym Żydem,że całe dnie spędzał na modlitwie w świątyni.
Sam Jezus przecież mówił,że Prawo nie przeminie dopóki nie nastanie nowa ziemia i nowe niebo [Mateusza 5:17-18.].
A Paweł odrzucił Torę i głosił zupełnie coś innego... :?:
To daje dużo do myślenia.
Dzięki za to spostrzeżenie.

:-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10