Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
FORUM ZOSTAŁO PRZENIESIONE. ZAPRASZAMY www.biblia.webd.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sola scriptura i nadchodzące święta.
Autor Wiadomość
Bobo 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 13741
Wysłany: 2009-12-21, 14:28   

nike napisał/a:
Ja nie wiem o co chodzi tobie i wszystkim innym którzy twierdzą,że nic nie robią na święta.


Ja nie twierdzę że NIC nie robię w czasie trwania nie moich świąt. Nadrabiam w czytaniu, grzebię w kompie, idę z żoną gdzieś, jadę do teściowej, czasami studiuję z kimś Biblię, jak wypada wtedy zebrane to jestem na nim itp.

Paznokci raczej nie obgryzam..
 
 
nike 

Pomogła: 135 razy
Dołączyła: 05 Sie 2006
Posty: 10689
Wysłany: 2009-12-21, 14:29   

Bobo, my się nie rozumiemy. Po prostu, nie rozumiemy.
Nigdy w moim domu nie były święta bożego narodzenia wyprawiane, jako święta religijne, i nie będą.
Kupliśmy z mężem gęś, bo on tak chciał, chyba ze trzy lata nie jadł gęsiny, oczywiście,że zrobię sernik i makowiec, bo w tym jestem bezbłędna. Jak miałam małe dzieci to robiłam też im różne ciasteczka, których na co dzień nie robiłam, bo nie było czasu.
chodzi mi głównie o to,że w święta jest więcej frykasów i nie wierzę,że tego nie robicie. Na tym kończę dyskusję. :-)
_________________
http://biblos.feen.pl/index.php
 
 
izraelita 
www.unitarianie.pl

Wiek: 50
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 1245
Wysłany: 2009-12-21, 14:35   

nike napisał/a:
Bobo, my się nie rozumiemy. Po prostu, nie rozumiemy.
Nigdy w moim domu nie były święta bożego narodzenia wyprawiane, jako święta religijne, i nie będą.
Kupliśmy z mężem gęś, bo on tak chciał, chyba ze trzy lata nie jadł gęsiny, oczywiście,że zrobię sernik i makowiec, bo w tym jestem bezbłędna. Jak miałam małe dzieci to robiłam też im różne ciasteczka, których na co dzień nie robiłam, bo nie było czasu.
chodzi mi głównie o to,że w święta jest więcej frykasów i nie wierzę,że tego nie robicie. Na tym kończę dyskusję. :-)


U mnie nie ma więcej frykasów - choć wcześniej inaczej bywało.
 
 
 
Bobo 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 13741
Wysłany: 2009-12-21, 14:36   

nike napisał/a:
chodzi mi głównie o to,że w święta jest więcej frykasów i nie wierzę,że tego nie robicie. Na tym kończę dyskusję


No to uwierz... bo bedę chyba w Twoim zyciu pierwszym przypadkiem, kiedy z okazji świat więcej frykasów... nie jadam. Dla ścisłości... gdy mam ochotę na frykasy to... zona robi to wtedy, gdy mam ochotę. A zdarza się to często... więc... okrs świateczny niczym dla mnie się nie wyróżnia.

Uwierz, uwierz... ludzie rózni są.

Z drugiej strony... nie mam nic przeciwko temu aby sobie jeść i pić trochę więcej w dni wolne, bo więcej czasu na zrobienie i... może z nudów, ktoś by sobie pomaszkiecił...
Ale to co innego niż święcić cokolwiek...
 
 
nike 

Pomogła: 135 razy
Dołączyła: 05 Sie 2006
Posty: 10689
Wysłany: 2009-12-21, 14:39   

Bobo napisał/a:
Ale to co innego niż święcić cokolwiek...


Ja nie powiedziałam,że w ten sposób cośkolwiek ja święcę.

nie lubię jednak popadania z jednej skrajności w drugą. pozdrawiam.
_________________
http://biblos.feen.pl/index.php
 
 
tomyo 
tomyo

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 869
Wysłany: 2009-12-21, 14:49   

nike chyba cię rozumiem, choć są to święta z nazwy to te dni są inne, skoro nie obchodzi ktoś świąt to powinien, np. myć okna, posprzątać dom, naprawić kran lub coś o co żona prosi, wszak jest to dzień w którym powinno się pracować, czyli pieczenie ciasta lub zrobienie smacznej kaczki wiąże się z pracą a potem z przyjemnością po wykonanej pracy, samo leniuchowanie jest przyznaniem się do tych świąt, bo dzień ten jest jednak inny, czyli zaprzeczamy samym sobie. Skoro święta są nakazem państwowym to my wszyscy go obchodzimy, lecz się z nim nie utorzsamiamy.
 
 
nike 

Pomogła: 135 razy
Dołączyła: 05 Sie 2006
Posty: 10689
Wysłany: 2009-12-21, 15:04   

No i o to chodzi hehehe To dogadaliśmy się.

Siadam w fotelu bujanym, serniczek przesmaczny sobie podjadam, tyję, gęsinke i kaczuszkę tez mam hehe,
Pogram sobie pieśni na organach, . Rano jestem na zebranku, i to jest właśnie to. :-D :-D :-D :-) Czasami przyjmuję braci na obiadku, w tym roku chyba sami spędzimy te święta.
Rano zebranko od 8-00 --11-00 a potem wolny czas. Tak ja spędzam święta.
_________________
http://biblos.feen.pl/index.php
 
 
Bobo 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 13741
Wysłany: 2009-12-21, 15:06   

A ja mam pomysł! Dla tych, co lubią skrajności najlepiej byłoby po prostu nie istnieć przez te trzy dni. Ma to sens, gdyż... ktoś opacznie mógłby wyciągnąć wniosek, że święce dane świeto nawet wtedy, gdy na kanapie dłubię w nosie. Co możemy zrobić?
Zamrozić się. Potrzebna jest tylko duża lodówka, najpierw zjadamy wszystko z jej wnętrza, bo jakaś noga kurczaka może nas uwierać podczas hibernacji.
Musimy tylko wymysleć jakiś wyłącznik, co by nas rozmroziło po trzech dniach... juz po świętach :crazy:

PS. Z braku odpowiedniej lodowki, można się wystawić za okno w mroźną, zimową noc. Efekt podobny aczkolwiek bardziej niebezpieczny. Mozna spaść i się pokruszyć.
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 91
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10727
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2009-12-21, 15:18   

nike napisał/a:
Rano zebranko od 8-00 --11-00 a potem wolny czas. Tak ja spędzam święta.


Cieńko Nike,cieńko. Ja przez trzy dni mam zebranka prawie całodzienne z przerwkami i obiadkiem. Kto pracujący z braterstwa,ten wykorzystuje czas,aby nie taplac się w tym
co za ścianami domków naszych. I jest fest,a nawet lepiej. To grzech nie wykorzystać takiej okazji na przekór i w poprzek. I żadnych płatków,jedynie śniegu,jeżeli będzie padał.
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Bobo 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 13741
Wysłany: 2009-12-21, 15:31   

Jachu napisał/a:
To grzech nie wykorzystać takiej okazji na przekór i w poprzek


Przypomniał mi się tutaj taki dowcip o piciu wódki:

Kiedy piję, to mi się ręce trzęsą, a wtedy trochę wódki mi się wylewa. Kiedy więcej piję to mi się bardziej trzęsą i więcej wylewam czyli... mniej piję. Wniosek? Kiedy więcej piję to... mniej piję :-D

Jachu, bez obrazy ale z przymrózonym okiem:

Kiedy święta, wtedy więcej studiuję, wtedy bardziej mierzi mnie bałwochwalstwo...
Kiedy więcej świąt wtedy jeszcze mniej je święce ;-)
 
 
nike 

Pomogła: 135 razy
Dołączyła: 05 Sie 2006
Posty: 10689
Wysłany: 2009-12-21, 15:38   

Hej Jachu, tez bym tak chciała heheh. Mamy wspólną salę z Metodystami i Stowarzyszeniem, więc musimy się dzielić hehehe
_________________
http://biblos.feen.pl/index.php
 
 
Henryk 

Pomógł: 453 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 10319
Wysłany: 2009-12-21, 15:40   

Bobo napisał/a:
Kiedy więcej świąt wtedy jeszcze mniej je święce ;-)

E...tam...
Święta są fajne.
Dłużej pośpię.
Nadrobię (częściowo) różne zaległości.
Porozmawiam wreszcie na spokojnie z dziećmi.
No i...nie idę do roboty!!!
A! Może zwalę śnieg z dachu na altanie?
Trochę już go nazbierało się.
Lubię wolne... :lol:
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 91
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10727
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2009-12-21, 15:42   

Bobo napisał/a:
Jachu, bez obrazy ale z przymrózonym okiem:

Kiedy święta, wtedy więcej studiuję, wtedy bardziej mierzi mnie bałwochwalstwo...
Kiedy więcej świąt wtedy jeszcze mniej je święce


Wiesz Bobo, każdy sobie jakoś czas organizuje,zwłaszcza jak ma przymusowe wolne
od zajęc takich,coby innych nie gorszyć,a i samemu "odkupować czas".
Oczywiście żadnego przymusu nie mamy,ale masz może lepszy sposób na to,aby
coś z tym czasem zrobić i nie być nawet biernym uczestnikiem nastroju obcego nam.?
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
CzarnaDahlia 


Dołączyła: 06 Sie 2009
Posty: 64
Skąd: Tam Gdzie Prowadzisz Mnie ... <3
Wysłany: 2009-12-21, 15:42   

Wiliglia Jest Daremna
Marnoscia u Ludzi Ktorzy Nie Maja Boga w Sercu

Chodzi o to ze sa ludzie ktorzy obchodza inne swieta np BozkaSłonca sa tez tacy co czcza wielobostwo lub szatana i tacy ktorzy w nic nie wierza a siedza przed stołami co prawda nie wszyscy ale tak jest bo tradycja rodzinne spotkania i wogole Dla Popismu? Czy Jak?

ale Tu Nie o To Chodzi

Wigilia Mowi o Tym ze Narodzil Sie Kilkanascie Lat Temu Zbawiciel Po To Aby Zgładzic wystepki swiata i Po to By powiedziec Kazdemu z Nas

Ze i My Powinnismy Narodzic Sie Na Nowo w Nim

Amen
i Ze On Daje Nam Nowe Życie

Stare Przeminelo Zaczelo Sie Nowe

Lecz To Od Nas Zalezy Co Wybierzemy

Jeśli Juz Sie Spotykamy W Takim Dniu Porozmawiajmy O Tym Wspomnijmy To Wydarzenie i Napewno Znajdzie Sie Ktos Kto Na Nowo Narodzi Sie :)) i Tego Wam Wszystkim Zycze Jezeli Macie Kogos w Rodzinie Kogos Kto Idzie Za Śmiercią Niech Znajdzie Droge Pańską Niech Jego Oczy Otworzą Się :)) Czy Rodzina Czt Znajomi, Przyjaciele a Nawet Nieprzyjaciele Wszystkim Życze Łaski Pańskiej :)
Amen


Tak Naprawde To Powinnismy o Tym Zawsze Pamietać Dla Mnie Czy Swieta Czy Bez Swiat Zadna Roznica Boga Powinno Sie Miec Cały Czas w Sercu :))

''JA Jestem Pan , A Nie Ma Innego.
Nie Mówiłem w Ukryciu
Ani w Jakimś Ciemnym Zakątku Ziemi
Nie Powi9edziałem Do Potomstwa
Jakuba: Szukajcie Mnie Daremnie !
Ja Jestem Pan Bóg , Ktory Mowie Prawde
Zwiastuje Co Słuszne.
Zbierzcie Sie i Przyjdzcie
Przystapcie Razem Wy Ocaleni
z Narodów!
Nierozumni Sa Ci , Ktorzy nosza Swojego Bałwana z Drewna
i Modla Sie Do boga , Ktory nie Moze Wybawić

Zapowiedzcie i Przedstawcie Sprawe, Niech Takze Wspolnie Sie Narodza!
Kto Od Dawien Dawna To Przepowiedział? ,Kto Od Dawien Dawna To Zwiastował?
Czy Nie Ja , Pan , Poza Ktorym Nie MA Boga?
Oprócz Mnie Nie Ma Zadnego boga Sprawiedliwego iWybawiciela.
Do Mnie Sie Zwroccie , Wszyscy Krance Ziemi ,
Abyście Były Zbawione.
Bo Ja Jestem Bogiem i Nie Ma Innego.
Przysiągłem Na Siebie z Moich Ust Wyszła Prawda ŚŁowo Niezmienne
że Przedemną Bedzie Się Zginać Wszelkie Kolano
Bedzie Przysiegał Wszelki Jezyk


Mówiąc : Jedynie W Panu Jest Zbawienie i Moc
Do Niego Przyjdą Ze Wstydem
Wszyscy, Ktorzy Sie Na Niego Gniewali

Ksiega Izajasza 46 , 18-25
_________________
Ciebie Wielbie Królu Chwały.. W Tobie Chwała , Cześć Jesteś Bogiem tak Wspaniałym .. Ty Zbawiłeś Mnie :))

http://www.youtube.com/watch?v=6pdtzPFz1Nc
 
 
nike 

Pomogła: 135 razy
Dołączyła: 05 Sie 2006
Posty: 10689
Wysłany: 2009-12-21, 15:44   

Witaj Heniek, ale coś dobrego też przekąsisz hehe co nie?
_________________
http://biblos.feen.pl/index.php
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11