Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
Owocem ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność. (List do Galatów 5:21-22)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy Świadkowie powinni głosić?
Autor Wiadomość
tomyo 
tomyo

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 869
Wysłany: 2020-09-18, 11:14   

Bobo napisał:
Kod:
 Można pogodzić i to dość prosto.
Sam termin KRÓLESTWO to już 'trącące myszką' inne określenie RZĄDU. Rząd może znajdować się w określonym miejscu, ale swoją władzę rozciąga poza to miejsce.
Królestwo niebieskie oznacza, że ten rząd ma swoją siedzibę w niebie. Swoją władzę rozciąga na ziemię.


Czy aby napewno?

David H. Stern - Żyd Mesjanistyczny w Komentarzu Żydowskim do Nowego Testamentu na temat Królestwa pisze tak: str.21
"Królestwo Niebios. Słowa "Niebiosa'"używano w pobożnej intencji unikniecia słowa "Bóg" i do dziś w żydowskiej literaturze religijnej hebrajskiego malchut ha-Szammaim ("Królestwo Niebios") używa się w zastępstwie określenia "Królestwo Boże", które zresztą pojawia się wielokrotnie w Nowym Testamencie, najpierw w Mt 6,33 i dalej. W NTPŻ "Niebiosa" napisano dużą literą w miejscach, gdzie słowo to określa Boga, a małą tam, gdzie odnosi się ono do sklepienia niebieskiego czy raju.
Zarówno w nauczaniu Jochanana, jak i Jeszui (Mt 4,17) powodem przynaglenia do nawrucenia jest to, że bliskie jest Królestwo Niebios. Idea Królestwa Bożego ma dla zrozumienia Biblii znaczenie zasadnicze. Nie odnosi się ona ani do miejsca, ani do czasu, ale do pewnego stanu, w którym panowanie Boże zostaje uznane przez ludzkość, stanu, w którym wypełnia się lub zaczną się wypełniać obietnice Boże o odrodzeniu wszechświata, wolnego już od grzechu.
Z punktu widzenia Królestwa Bożego historie można by podzielić na cztery okresy: czas przed Jeszuą, czas podczas Jego pobytu na ziemi, wiek obecny ([/i]'olam haze) i wiek przyszły ('olam haba). W pewnym szczególnym sensie Królestwo to było obecne jeszcze przed narodzeniem Jeszui - Bóg przecież był królem nad narodem żydowskim (zob. 1 Samuela 12,12). Jednakże przybycie Jeszui spowodowało gigantyczny krok naprzód, jeśli idzie o ziemską postać Królestwa: "Gdyż w Nim na sposób cielesny mieszka pełnia wszystkiego, czym jest Bóg"(Kol 2,9).
Nowy Testament naucza dwóch na pozór sprzecznych prawd o Królestwie Bożym: po pierwsze, że jest ono blisko lub wśród nas (niniejszy werset Mt 4,17; 12,34; łk 17,21) oraz że ma dopiero nadejść (Mt 25,1;J 18,36; Dz 1,6-7). Teolog George Ladd jednocześnie uwypuklił i rozwiązał tę sprzeczność, nadając swojej książce tytuł "Obecność przyszłości" (
The Presence of the Future),
Dziś Królestwo Boże przychodzi od razu i autentycznie - choć tylko w części - do wszystkich, którzy złożą swą ufność w Jeszui i Jego nauce, postanawiając żyć w świetości, jakiej wymaga Boże panowanie. Jednym z przykładów tej "częściowości" jest fakt, że ludzie ci mają w sercach pokój, mimo że pokoju nie ma na razie na świecie. W przyszłości jednak, na końcu obecnego etapu historii, kiedy powróci Jeszua, zapoczątkuje On Królestwo w sposób nie tylko autentyczny, ale i pełny (Ap 19,6), a wtedy Bóg wypełni resztę swych obietnic dotyczących Królestwa. Jedną z najgłebszych analiz duchowych, jakiej można się podjąć podczas sdudiowania Biblii, jest kwestia Królestwa Bozego zarówno w Tanach, jak i w Nowym Testamencie."

  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10