Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
FORUM ZOSTAŁO PRZENIESIONE. ZAPRASZAMY www.biblia.webd.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Eliot
2013-11-07, 07:55
BRZMIENIE I ZNACZENIE IMIENIA BOŻEGO
Autor Wiadomość
booris

Wyznanie: Dub & Motocykl
Pomógł: 180 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 3027
Skąd: Amsterdam,Londyn,Barcelona
Wysłany: 2015-08-18, 22:55   

Jak dotad nic merytorycznego tropicielu,a tylko imputowanie mi jaki to jestem do kitu i czego nie znam. :-D Odpowiem ci tak:ucz sie ,chlopie,angielskiego,to wiecej nie strzelisz sobie takich samobojow. :-D
_________________
Mówię tylko do tych którzy chcą mnie słuchać
Ci którzy nie chcą nie obchodzą mnie
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
Ściana i tak zawsze swoje wie

https://www.youtube.com/watch?v=Hbq5UyaM8sk
 
 
tropiciel 


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 4962
Wysłany: 2015-08-19, 05:48   

samobóje to użytkowniku booris sam sobie szczelasz. Twoja merytoryka jest na tak żałosnym poziomie, że mi się nawet komentować nie chce. Nie tobie oceniać moje umiejętności. To że się powołuję na jakieś strony nie oznacza, że wszystko akceptuję. Poglądy wyrażam w swoich artykułach, które widocznie są dla takich użytkowników jak ty - zbyt trudne. Z twoich wypowiedzi wynika, że NIC z nich nie zrozumiałeś.

I na tym bym z tobą dyskusję zakończył. Za wycieczki personalne pod moim adresem - przestałeś być dla mnie partnerem do jakiejkolwiek dyskusji !
 
 
booris

Wyznanie: Dub & Motocykl
Pomógł: 180 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 3027
Skąd: Amsterdam,Londyn,Barcelona
Wysłany: 2015-08-19, 10:22   

tropiciel napisał/a:
samobóje to użytkowniku booris sam sobie szczelasz. Twoja merytoryka jest na tak żałosnym poziomie, że mi się nawet komentować nie chce. Nie tobie oceniać moje umiejętności. To że się powołuję na jakieś strony nie oznacza, że wszystko akceptuję. Poglądy wyrażam w swoich artykułach, które widocznie są dla takich użytkowników jak ty - zbyt trudne. Z twoich wypowiedzi wynika, że NIC z nich nie zrozumiałeś.

I na tym bym z tobą dyskusję zakończył. Za wycieczki personalne pod moim adresem - przestałeś być dla mnie partnerem do jakiejkolwiek dyskusji !

Twoja "merytoryka" jest dokladnie taka,jak tekst ktory wlasnie napisales.
_________________
Mówię tylko do tych którzy chcą mnie słuchać
Ci którzy nie chcą nie obchodzą mnie
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
Ściana i tak zawsze swoje wie

https://www.youtube.com/watch?v=Hbq5UyaM8sk
 
 
tropiciel 


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 4962
Wysłany: 2015-08-21, 06:15   

Listek

Proponuję wrocić do tematu

__________________________
 
 
Listek 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 7852
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-08-23, 09:08   

David77 napisał/a:
Pomyśl: czy to przypadek że w stosunku do osoby Boga Ojca nie są używane takie terminy jak יָּחִיד grec μονογενὴς ani też πρωτότοκος =בְּכוֹר . Oba terminy nie są używane do Osoby Boga Ojca , a skoro tak to Bóg Ojciec nie mógł mieć rodzeństwa w dosłownym znaczeniu


Czy możesz sprecyzować to stwierdzenie?

Czy Twoja wspólnota propaguje imię Boże?

Czy macie przesśadowania?

Pozdrawiam
_________________
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9
 
 
ZAMOS 
Lach

Pomógł: 76 razy
Wiek: 67
Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 2102
Skąd: Wieś pod Warszawą
Wysłany: 2015-08-23, 10:38   

Listek napisał/a:
Czy Twoja wspólnota propaguje imię Boże?

Napisz proszę jakie jest to Imię, które trzeba propagować. Jest napisane:
Cytat:
Wyjścia 6: (2) Odezwał się Bóg do Mojżesza i rzekł: Jam jest Pan. (3) Objawiłem się Abrahamowi, Izaakowi i Jakubowi jako Bóg Wszechmocny, lecz imienia mojego Jahwe im nie objawiłem.

Zatem wszystko co napisane jest o tym iż Bóg nosi takie imię jest kłamstwem, jak oczywiście wierzyć, że biblia to "Słowo Boga" to powyższy werset tego "Słowa" przeczy jakoby Bóg nosił imię Jahwe.
Na przykład aniołowie, którzy zeszli z nieba do słowiańskiego króla Kraka powiedzieli, że Bóg który ich posłał kazał zwracać się do siebie PAN, a z Bogiem Izraelitów już tak prosto nie jest. Mam więc pytanie czy wiesz jak naprawdę ich Bóg miał na imię, albo ilu ich tak na prawdę do Izraela przemawiało?
 
 
tropiciel 


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 4962
Wysłany: 2015-08-23, 14:50   

Exodus 6 : 2 - 3

וַיְדַבֵּר אֱלֹהִים אֶל משֶׁה וַיֹּאמֶר אֵלָיו אֲנִי יְהֹוָה
וָאֵרָא אֶל אַבְרָהָם אֶל יִצְחָק וְאֶל יַעֲקֹב בְּאֵל שַׁדָּי וּשְׁמִי יְהֹוָה לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם


t.zn.

" Bóg powiedział do Mojżesza i rzekł do niego : Jam JEHOWAH. Objawiłem się Abrahamowi, Izaakowi i Jakubowi jako Bóg Wszechmocny, lecz imieniem moim JEHOWAH, nie dalem się poznać im. "

Nie oznacza to, że Abraham, Izaak i Jakub czy też wcześniej żyjący ludzie nie wiedzieli jak brzmi Świete Imię Boże - o czym świadczą np. następujące wersety : 1 Moj. 2 : 16 - 17; 4 : 1, 26; 7 : 1; 9 : 26; 12 : 7 - 8; 15 : 7 - 8; 19 : 13; 24 : 27; 26 : 24 - 25; 28 : 13.

JEHOWAH dał się im poznać jedynie jako Bóg Wszechmocny. Nie poznali jednak tego co wiązało się z samym sednem Imienia Bożego, czyli ojcowskiego miłosierdzia ku wybawieniu tych, którzy do Niego wołają dniem i nocą będąc uciemiężeni i prześladowani. Tego dopiero doświadczył Mojżesz i lud izraelski podczas nieludzkiej niewoli w Egipcie.

_______________________________________________________

http://www.lifespurpose.n.../NameofGod1.htm

http://www.blueletterbibl...m?strongs=H3068

http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
 
 
ZAMOS 
Lach

Pomógł: 76 razy
Wiek: 67
Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 2102
Skąd: Wieś pod Warszawą
Wysłany: 2015-08-24, 13:28   

tropiciel napisał/a:
Mojżesz i lud izraelski podczas nieludzkiej niewoli w Egipcie.

Fajnie piszesz, ale nic na to, że Żydzi w niewoli Egipskiej byli nie wskazuje. Badania Egipskich historyków mówią, że Żydzi w Egipcie w tamtych czasach, w takiej ilości i niewoli nigdy nie byli. To jakby raz, a dwa to czy nie wydaje ci się, że Abraham i Jakub wyznawali różnych Bogów?
 
 
tropiciel 


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 4962
Wysłany: 2015-08-25, 07:39   

Listek

obawiam się, że się na odpowiedź nie doczekasz. Prawda jest taka, że wspólnoty mesjanistyczne propagują niebiblijną doktrynę trynitarną, a takich którzy ją odrzucają wśród nich jest bardzo niewielu. Wcale nie głoszą ludziom o Imieniu Bożym, a jedyne co podają to Tetragram.

יָחִיד ( jaִhid ) - t zn. jedyny występuje 12 razy w Pismach Hebrajskich : 1 Moj. 22 : 2, 12, 16; Sędz. 11 : 34; Ps. 22 : 20; 25 : 16; 35 : 17; 68 : 6; Przyp. 4 : 3; Jer. 6 : 26; Am. 8 : 10; Zach. 12 : 10 i nigdy nie odnosi się do Boga.

______________________________________

http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
 
 
EMET 

Wyznanie: Świadkowie Jehowy w Polsce
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 11186
Wysłany: 2015-08-25, 09:47   

EMET:

Kwestię z < jāchîdh > poruszałem w post --
http://biblia.webd.pl/for...t=jachidh#83410

Co do znaczenia, to np. u 'Briksa', Vocatio [str. 144, ed. 1999r.] mamy: "jedyny; sam; opuszczony.".

Mamy również w 10 miejscach [w 9 wersetach] w Targumie Onqelosa: Gen 22:2, 12, 16; Sędz 11:34; Iz 49:21; Jer 6:26[2x]; Am 8:10; Zach 12:10; Pnp 6:9.

Stephanos, ps. EMET
_________________
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ/ZW’, Przypis.
 
 
tropiciel 


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 4962
Wysłany: 2015-08-25, 11:21   

Argument, że hebrajskie słowo אֶחָד ( eִhad ) wyraża ideę mnogości jest całkowicie bezpodstawny i sprzeczny ze znaczeniem jakie to słowo ma w języku hebrajskim. Ktoś oczywiście może się upierać, że eִhad dla niego oznacza mnogość, tak jak ktoś może się upierać, że np. słowo niebo oznacza dla niego ziemię, ale fakt pozostaje faktem, że niebo to niebo, a ziemia to ziemia.

Hebrajskie słowo אֶחָד ( eִhad ) - nie jest swoim własnym zaprzeczeniem, a bez wątpienia byłoby czymś takim, gdyby oznaczało mnogość. Idea mnogości wywodzi się z rzeczownika zbiorowego, a nie ze słowa jeden (hebr. eִhad ).
Np. „Abraham był jeden ( eִhad ) ”- Ezechiela 33:24. Nie był potrójny ( hebr. hamszullasz - Koh.4:12) , ani trójcą osób w nim.
Twierdzenie, że eִhad oznacza ideę mnogości w jedności jest więc absurdem. Słowo eִhad występuje około 650 razy w Biblii Hebrajskiej i nigdy nie oznacza mnogości. Zawsze znaczy jeden, a nie dwa lub więcej !
Jako liczebnik może czasem określać rzeczownik złożony jak np. grono, plemię. Warto jednak zauważyć, że ideę mnogości niesie ze sobą rzeczownik, a nie słowo eִhad. Poza tym z kontekstu widać wyraźnie, że wielość nie równa się jeden.
Jedyny Bóg utożsamiany z Ojcem - ( Malachiasza 1:6; 2:10 ) - jest niezmienny - ( Malachiasza 3:6 ) i jest zawsze odróżniony od Mesjasza ( gr. Chrystusa ) - por.: Jana 17:3 ; 20:17 ; Dz.Ap.4:10 ; 1 Kor.8:6 ; Gal.1:1 ; Efezjan 4:5-6 ; Filipian 1:2 ; Kolosan 1:2; 2Piotra 1:2 ; Apokalipsa 5:13 ; 19:6-7.

Nie ma więc żadnej podstawy w Biblii, by widzieć wielość w Bogu. Wszelka spekulacja trynitarna ( hebr. szillusz ) jest niebiblijna i całkowicie sprzeczna z podstawowym credo Izraela wyznawanym przez Jezusa ( hebr. Jehoszuę ), który uważał, że JEHOWAH Bóg jest eִhad czyli jeden, pojedynczy. A JEHOWAH BÓG to Ojciec Niebiański Chrystusa, a nie Chrystus.

Słowo יָחִיד ( jaִhid ) - rzadko występuje w tekście hebrajskim. W Biblii oznacza kogoś samotnego, jedynego ( a nie jednego, pojedynczego ) i w tym wypadku użycie tego słowa nabierałoby zupełnie innego znaczenia i byłoby nieporozumieniem zastosowanie tego określenia do Niebiańskiego Ojca
.

Doszukiwanie się w Biblii Hebrajskiej treści, których tam nie ma, a więc jakiegokolwiek śladu dwójcy lub trójcy boskich osób jest bezcelowe. Aby przyjąć koncepcję Boga będącego więcej niż jedną osobą, trzeba odrzucić wszelkie reguły językowe i gramatyczne istniejące w języku hebrajskim. Bezstronni historycy, zarówno świeccy jak i religijni, zgadzają się, że Żydzi w czasach Jezusa stanowczo wyznawali wiarę w jednoosobowego Boga. Największą ironią historii jest to, że t.zw. chrześcijańscy teolodzy odmówili Żydom prawa wyjaśnienia, co znaczy słowo Bóg w ich własnym języku i we własnych Pismach.



Niektórzy jednak próbują na siłę wykazać, że słowo eִhad stosuje się do opisu jedności złożonej - Ezdrasza 3:9 i Ezechiela 37:17. Wymienione jednak wersety całkowicie przeczą takiej interpretacji. Otóż, po pierwsze Ezdrasza 3 : 9 nie mówi, że wymienieni mężczyźni są jednym mężem, lecz, że stali się JAK jeden mąż. A po drugie - Ez. 37 : 17 podkreśla, że אֶחָד ( eִhad ), nie oznacza mnogości, gdyż jeden אֶחָד ( eִhad ) kawałek drewna dodany do kolejnego jednego אֶחָד ( eִhad ) kawałka drewna tworzy nie jeden jednolity kawałek drewna, bo efekt połączenia nazwano w liczbie mnogiej אֲחָדִים ( aִhadim ), a nie אֶחָד ( eִhad ).

Dzięki porównaniu tekstu hebrajskiego ( 5 Moj. 6 : 4 ) z tekstem greckim ( Mar. 12 : 29 ) wyraźnie widać, że JEHOWAH Bóg Wszechmocny jest jeden, pojedynczy, na co wyraźnie wskazuje hebrajskie słowo אֶחָד ( eִhad ), ktorego odpowiednikiem jest greckie słowo εἷς ( eis ). Pomimo tego oczywistego faktu trynitarni zwodziciele próbują zaciemnić biblijny tekst 5 Moj. 6 : 4 przez użycie słowa " jest " w innym miejscu, tłumacząc, że tekst hebrajski takiego słowa nie posiada. Stąd New Revised Standard Version podaje cztery możliwości tłumaczenia tego wersetu :
1. Yahweh ( is ) our God, Yahweh alone - tzn. Jahwe ( jest ) naszym Bogiem, sam Jahwe
2. Yahweh our God ( is ) one Yahweh - t.zn. Jahwe nasz Bóg ( jest ) jednym Jahwe
3. Yahweh our God, Yahweh ( is ) one - t.zn. Jahwe nasz Bóg, Jahwe ( jest ) jeden
4. Yahweh ( is ) our God, Yahweh ( is ) one - t.zn. Jahwe ( jest ) naszym Bogiem, Jahwe ( jest ) jedyny.

The King James Version z 1611 r. i The Revised Version przyjmują opcję drugą. Dokładna analiza tych czterech możliwości ukazuje niedokładne tłumaczenie tekstu, brak znajomości składni hebrajskiej i greckiej i stąd nienaturalne tłumaczenie.
Opcja pierwsza bowiem wypacza sens słów z 5 Moj. 6 : 4 powtórzonych w Mr. 12 : 29, gdyż takie ujecie ukazywałoby co najwyżej, że sam Jahwe jest Bogiem. Opcja czwarta byłaby podobna do pierwszej, gdyż według niej jedynie Jahwe jest Bogiem. Opcja trzecia jak też i druga zamieszcza słowo "jest" w innym miejscu niż w tekście greckim, ponieważ tłumaczenie dosłowne kolidowałoby ze składnią angielską.
Podobnie tłumacze Biblii Tysiąclecia wadliwie oddają 5 Moj. 6 : 4. Według nich tekst ten powinien brzmieć : " Słuchaj Izraelu, Jahwe jest naszym Bogiem - Jahwe jedyny. " Ale takie tłumaczenie nie uwzględnia podstawowego znaczenia hebrajskiego słowa אֶחָד ( eִhad ). które podobnie jak grecki odpowiednik εἷς ( eis ) znaczy nie tylko jedyny, ale przede wszystkim jeden, pojedynczy. Gdyby chodziło tu wyłącznie o to, że JEHOWAH jest jedyny, to w tekście użyto by innego określenia.

Słowo hebrajskie יָחִיד ( jaִhid ) tzn. jedyny - występujące w Pismach Hebrajskich ( por. np. : Przyp. 4 : 3; Ps. 25 : 16; Ps. 35 : 17 ) czasami używane jest jako synonim słowa בַּד ( bad ) t.zn. tylko, wyłącznie, jedynie o czym świadczy np. Nehemiasza 9 : 6.
Powiedziano tam m.in : אַתָּה הוּא יְהֹוָה לְבַדֶּךָ אַתָּה עָשִׂיתָ אֶת הַשָּׁמַיִם שְׁמֵי הַשָּׁמַיִם
t.zn. " Tyś JEHOWAH tylko ( בַּד - bad ), Ty uczyniłeś niebiosa, niebiosa niebios…" .

W Septuagincie LXX ( 2 Ezdr. 19 : 6 inna numeracja ) w/w fragment przetłumaczono :
Σὺ εἶ αὐτὸς κύριος μόνος σὺ ἐποίησας τὸν οὐρανὸν καὶ τὸν οὐρανὸν τοῦ οὐρανοῦ t.zn. - " Ty jesteś sam Panem jedynie ( μόνος ), Ty uczyniłeś niebiosa i niebiosa niebios " ( por. B Tysiąclecia II wyd. : " Ty Jahwe, jesteś jedyny, Ty uczyniłeś niebiosa, niebiosa niebios… "; B.Tysiąclecia III wyd. " Ty, Panie jesteś jedyny. Ty uczyniłeś niebiosa, niebiosa niebios… " ; B. Warszawska : " Ty jedynie jesteś Panem ! Ty stworzyłeś niebiosa, niebiosa niebios… " ).

Podobne znaczenie zauważyć można w Ewangelii według Marka 12 : 32, gdzie opisano ustosunkowanie się uczonego w Piśmie do wypowiedzi Jezusa jakie jest najważniejsze przykazanie. Powołanie się przy tym na 5 Moj. 6 : 4 oraz na 5 Moj. 4 : 35 dowodzi, że ów uczony aprobował pogląd Jezusa, który był oczywisty dla wszystkich Izraelitów - אֱלֹהִים אֶחָד הוּא וְאֵין עוֹד מִלְּבַדּוֹ Użyte tu słowo בַּד - bad ( t.zn : tylko , wyłącznie, jedynie ) spotkać można w 5 Moj. 4 : 35 co zacytował najwyraźniej uczony w Piśmie. Powiedziano tam m.in. : יְהֹוָה הוּא הָאֱלֹהִים אֵין עוֹד מִלְּבַדּוֹ t.zn. " JEHOWAH ( On ) Bogiem i nie ma żadnego innego oprócz ( hebr. בַּד - bad ) Niego. "
Warto tu szczególnie podkreślić, że powołanie się na 5 Moj. 6 : 4 oraz na 5 Moj. 4 : 35 w wypowiedzi zanotowanej w Ewangelii według Marka 12 : 32 świadczy, że inne znaczenie ma słowo jeden, a inne - jedyny, choć oba można odnieść do Wszechmocnego Boga, którym jest JEHOWAH. Jest On bowiem jedyny w tym sensie, że nie ma innego oprócz Niego. Jest On również jeden, gdyż jest niepodzielny, pojedynczy. Nie jest więc On ani dwójcą, ani trójcą. Tekst grecki Ewangelii według Marka 12 : 32 jest dokładnym odpowiednikiem zgodny z tekstami hebrajskimi : καὶ εἶπεν αὐτῷ ὁ γραμματεύς, Καλῶς, διδάσκαλε, ἐπ’ ἀληθείας εἶπες ὅτι εἷς ἐστιν καὶ οὐκ ἔστιν ἄλλος πλὴν αὐτοῦ t.zn. : " I powiedział mu uczony w Piśmie : Pięknie Nauczycielu naprawdę powiedziałeś, że Jeden jest i nie ma innego oprócz Niego " . ( B. Tysiąclecia werset ów oddaje : " Rzekł Mu uczony w Piśmie : " Bardzo dobrze, Nauczycielu, słusznieś powiedział, bo Jeden jest i nie ma innego oprócz Niego. "
Jednak nigdzie w Pismach hebrajskich w odniesieniu do Boga nie użyto słowa יָחִיד ( jaִhid ).

Nie ulega więc żadnej wątpliwości, że JEHOWAH Wszechmocny Bóg jest jeden, na co wskazuje wyraźnie zestawienie tekstu hebrajskiego 5 Moj. 6 : 4 z tekstem greckim Marka 12 : 29. Porównanie obu tekstów pomaga właściwie rozumieć sens zawartych tam słów. Ale również teksty te wraz z Marka 12 : 32 oraz 5 Moj. 4 : 35 wskazują, że JEHOWAH jest jedyny i że nie ma innego oprócz Niego.
Punktem wyjścia wszelkich analiz jest zawsze podstawowy tekst hebrajski, a nie tekst grecki i stąd wszelkie pojęcia należy rozpatrywać z punktu widzenia języka hebrajskiego, a nie greckiego, który jest przesiąknięty pogańską wizją świata. Badacze przyjmujący za podstawę analiz tekst grecki, który uległ skażeniu - dochodzą w rezultacie do błędnych wniosków.

JEHOWAH jest Najwyższy ( Ps. 9 : 1 - 3; Ps. 83 : 19 ), a Najwyższy może być tylko jeden. Jezus zaś nie jest Najwyższym, lecz jak zaświadczył anioł Gabriel - jest synem Najwyższego ( Łuk. 1 : 32 ). Zaświadczył o tym sam Jezus wielokrotnie - Jana 5 : 43 - 44; Mt. 16 : 16 - 17; Jana 5 : 20; 16 : 27; 17 : 23. Natomiast po zmartwychwstaniu Jezus powiada wprost : " Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego, do Boga mego i Boga waszego. " - Jana 20 : 17.
W odniesieniu do Jezusa w Pismach Greckich użyto określenia μονογενὴς ( tzn. jednorodzony ) od μόνος oraz γένος ( ród, rodzaj ) co świadczy, że miał początek w przeciwieństwie do Boga, który początku nie ma. Odpowiednikiem tego słowa jest hebrajskie słowo יָחִיד ( jaִhid ) - 1 Moj. 22 : 2, 12, 16; Sędz. 11 : 34; Ps. 22 : 20; 25 : 16; 35 : 17; 68 : 6; Przyp. 4 : 3; Jer. 6 : 26; Am. 8 : 10; Zach. 12 : 10.
Słowo monogenés jest określone jako „ jedyny z rodzaju”, „jedynak”, lub „jedyny w swoim rodzaju” - A Greek -English Lexicon by Henry George Lidell and Robert Scott, Oxford 1968, str. 1144; ( por. Słownik grecko-polski, red. ZofiiAbramowiczówny, W-wa 1962, t.III, str.165 ; J.H.Thayer : AGreek-English Lexicon of the New Testament, 1889, str.417 ). Określa ono relację zachodzącą między synem lub córką arodzicami. Nie oznacza jednak, że jest to jedynie urodzony syn czy córka, choć też tak może się zdarzyć. Biblia wspomina o„jednorodzonym synu” wdowy zmiasta Nain, o„jednorodzonej córce” Jaira ( Łuk. 7 : 11 - 12 ). WSeptuagincie użyto słowa monogenés wodniesieniu do córki Jeftego, októrej napisano: „Abyła jego jednym jedynym dzieckiem. Oprócz niej nie miał ani syna, ani córki" ( Sędz.11 : 34 ). Spotykane jest to określenie również wobec duszy jedynej - μονογενῆ - Psalm 34(35) : 17 LXX.
Ale również apostoł Paweł nazwał Izaaka „jednorodzonym synem” Abrahama ( Hebr. 11 : 17 ), chociaż ten miał z Hagar syna Ismaela, a z Keturą kilku innych synów ( 1 Moj. 16 : 15; 25 : 1 - 2; 1 Kron. 1 : 28, 32 ). Wynikało stąd, że przymierze Boże obejmowało tylko Izaaka, jedynego syna Abrahama urodzonego na podstawie obietnicy Bożej ijedynego syna Sary ( 1 Moj. 17 : 16 - 19 ). W tym sensie Izaak był jedyny w swoim rodzaju. Był jedynakiem w pewnym znaczeniu tego słowa. Podobnie i Jezus. Nie oznacza, że był jedynym Synem Bożym o czym świadczy Hioba 38 : 4 - 7, ale że był jedyny w swoim rodzaju.

Kim zatem jest Ojciec Niebiański i Bóg Jezusa ?

Wystarczy choćby dokładnie przeanalizować list apostoła Pawła do Hebrajczyków i odnaleźć wersety, które cytuje on z Pism Hebrajskich, a odpowiedź będzie oczywista. Np. we wspomnianym liście 1 : 5 można przeczytać : " Któremu to z aniołów kiedykolwiek rzekł [ Bóg ] : " Synem moim jesteś, jam cię dziś zrodził " ? "( B. Poznańska ). Apostoł cytuje tu Psalm 2 : 7 w którym napisano : " I will tell of the decree:
Jehovah said unto me, Thou art my son; This day have I begotten thee
. " [tłum. " Opowiem wam zrządzenie : JEHOWAH powiedział do mnie : Synem moim jesteś; w tym dniu zrodziłem Ciebie " - American Standard Version 1901 r. ]. W tym samym liście w innym miejscu w 2 : 10 - 13 czytamy : " Przystało bowiem Temu, dla którego jest wszystko i z powodu którego jest wszystko, by w celu doprowadzenia wielu synów do chwały uczynić Wodza ich wybawienia doskonałym przez cierpienia. Bowiem zarówno uświęcający, jak i uświęcani z Jednego ( gr. ἑνὸς ) są wszyscy i z tego powodu nie wstydzi się nazywać ich braćmi, mówiąc ' Będę oznajmiał Twe imię swoim braciom; wpośród zboru będę Cię wysławiał pieśnią '. I znowu : ' Będę w Nim pokładał ufność ' . I znowu : ' Otom ja i dzieci, które dał mi Bóg ' . " - ( por. Ewangelia Jana 17 : 6, 26 ).

Werset Hebr. 2 : 12 jest cytatem z Psalmu 22 : 23. Aby wiedzieć o kogo tu chodzi warto przytoczyć Ps. 22 : 23 - 24 wprost z tekstu Hebrajskiego : אֲסַפְּרָה שִׁמְךָ לְאֶחָי בְּתוֹךְ קָהָל אֲהַלְלֶךָּ
יִרְאֵי יְהֹוָה | הַלְלוּהוּ כָּל זֶרַע יַעֲקֹב כַּבְּדוּהוּ וְגוּרוּ מִמֶּנוּ כָּל זֶרַע יִשְׂרָאֵל

t.zn. " Będę oznajmiał Twe Imię swoim braciom; wpośród zboru będę Cię wysławiał. Bojący się Jehowy ( hebr. JEHOWAH ) wysławiajcie Go, całe potomstwo Jakuba wychwalajcie Go i lękajcie się Go, całe potomstwo Izraela ! " Natomiast Hebr. 2 : 12 został zaczerpnięty m.in z proroctwa Izajasz 8 : 18, gdzie zostało powiedziane : הִנֵּה אָנֹכִי וְהַיְלָדִים אֲשֶׁר נָתַן לִי יְהֹוָה t.zn. : " Otom ja i dzieci, które dał mi JEHOWAH. " Słowa te wypełniły się na Jezusie. Nie ulega więc wątpliwości, że Jezus jest ukochanym synem Boga Wszechmocnego, którym jest JEHOWAH. Jest on Jedynym Bogiem Wszechmocnym i jednym zarazem, gdyż wszelka dwoistość lub troistość w Nim, wszelka trójca jest niemożliwa. Świadczą o tym wyraźnie wypowiedzi Jezusa oraz jego uczniów, a co najważniejsze - świadczą o tym słowa samego Boga. Stąd też apostoł Paweł w 1 liście do Koryntian 8 : 6 napisał : " lecz dla nas jest jeden ( gr. εἷς ; hebr. אֶחָד ) Bóg - Ojciec, od którego wszystko i my dla Niego, i jeden ( gr. εἷς ; hebr. אֶחָד ) Pan Jezus Chrystus ze względu na którego wszystko, i my ze względu na niego. "

JEHOWAH - Ojciec Niebiański Jezusa jest źródłem życia co wiąże się też ze znaczeniem Jego Imienia. Nawet Jezus zawdzięcza Jemu życie, choć Ojciec nikomu życia nie zawdzięcza ( por. Ewangelia według Jana 5 : 26 ).
Stąd też godzien jest wszelkiej czci i chwały. W Apokalipsoe 10 : 1, 4 - 7 na tronie zasiada Bóg, któremu wszyscy wołają Alleluja, po hebrajsku Hallelu - JAH co znaczy wysławiajcie JAH ( skrócona forma Imienia Bożego ). Baranek Boży czyli Jezus ( Jana 1 : 29 ) jest przed tronem, na którym zasiada JEHOWAH - por. Ap. 5 : 1 - 7.
Dlatego też w tłumaczeniu aramejskiej Peszitty tekst Apokalipsy 4 : 11 oddano następująco : " Godzien jesteś Ty JEHOWAH nasz Boże Święty przyjąć chwałę i szacunek, i moc, gdyż Ty stworzyłeś wszystko i z powodu Twej woli zaistniało i zostało stworzone. " - Peshitta Aramaic Text, Jerusalem 1986.

_____________________________________________________________

http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
Ostatnio zmieniony przez tropiciel 2015-08-25, 15:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Listek 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 7852
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-08-25, 12:59   

tropiciel napisał/a:
Jezus jest ukochanym synem Boga Wszechmocnego, którym jest JEHOWAH.


Przyjdę rychło; trzymaj, co masz, aby nikt nie wziął korony twojej. (12) Zwycięzcę uczynię filarem w świątyni Boga mojego i już z niej nie wyjdzie, i wypiszę na nim imię Boga mojego, i nazwę miasta Boga mojego, nowego Jeruzalem, które zstępuje z nieba od Boga mojego, i moje nowe imię. Ap.3.11-12- powiedział Syn Najwyższego


Pozdrawiam
_________________
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9
 
 
Dezerter 


Wyznanie: chrześcijanin
Pomógł: 224 razy
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 3640
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2015-08-25, 21:55   

Nie wiem czy kogoś to zainteresuje, ale wyobraźcie sobie jakie było moje zdumienie :shock: gdy w centralnym miejscu ołtarza jednego z kościołów katolickich w ... zgadnijcie miasto ;-) ...
zobaczyłem:
יְהֹוָה
szalom
_________________
Nie czyńcie tak jak ci przeciw którym występujecie
http://zchrystusem.pl/
 
 
tropiciel 


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 4962
Wysłany: 2015-09-09, 08:16   

To że Tetragram występuje namalowany w niektórych kościołach katolickich czy protestanckich - nie świadczy o prawdziwości tych kościołów. Tetragram bluźnierczo wpisany w trójkąt symbolizujący trójcę - nie świadczy, że Bóg Izraela jest trójcą i że ma coś wspólnego z trójcą.
Podobnie Tetragram wpisany bluźnierczo w karty tarota lub heksagram nie świadczy, że Bóg Izraela ma coś wspólnego z wróżbiarstwem, magią czy masonerią. Również wpisanie Tetragramu w t.zw. drzewo życia w Kabale, nie świadczy o tym, że Bóg Izraela ma coś wspólnego z kabałą
.

O heksagramie czyli w gruncie rzeczy o gwieździe Saturna mówił niesprawiedliwie kamienowany Szczepan - Dz.Ap. 7 : 43 powołując się na proroctwo Amosa 5 : 26. W tekście hebrajskim użyto nazwy Kijun, która jest odpowiednikiem Kajmanu lub Kajwanu z akadyjskich inskrypcji, gdzie tak nazywano Saturna. W greckiej Septuagincie ( LXX ) zostało to oddane terminem Raifan, które było jednym z imion egipskiego Seba będącego odpowiednikiem Saturna.
Gwiazda Saturna, której symbolem jest hexagram powiązany z liczbą 666 używany w magii, w kabale i kartach Tarota, błędnie jest nazwany gwiazdą Dawida ( t.zw. Magen Dawid ), ponieważ Dawid nigdy nie miał z tym nic wspólnego. Hexagram był używany już w Babilonii jako symbol Ninurty, którego kult wiązano z planetą Saturn.
W Mezopotamii Ninurta był nazwany Panem Ziemi. Zarówno Diodor Sycylijski jak i Plutarch wymieniają, że stał się on głównym bóstwem Kartaginy i jemu spalano na ofiarę małe, bezbronne dzieci. Wiele analiz z zakresu religioznawstwa porównawczego pokazuje, że Saturn to Moloch.
Hexagram używany przez masonów, spotykany jest w starych, pogańskich kulturach tego całego zepsutego świata. Helena Bławatska zajmująca się teozofią w swej książce The Secret Doctrine str.215-216, 220, 245, 255, 533 - nazywa szatana - " Bogiem naszej planety ". Biblia mówi o tym wyraźnie w 2 liście do Koryntian 4 : 3 - 4 ( co nie oznacza, że jest Absolutem ). Ciekawe, że Adolf Hitler był pod wpływem książki Heleny Bławatskiej. Właśnie on zmuszał Żydów w obozach śmierci do noszenia na pasiakach hexagramu.

Hexagram nie był używany przez Żydów przed 1648 r. jako ich identyfikator z wyjątkiem między 700 r. i 400 r. p.n.e. kiedy był używany do zaklęć magicznych, sprzecznych z zasadami Biblii.
Po wojnie trzydziestoletniej ( 1618 - 1648 ) król Habsburg Ferdynand III nadał znak wyróżniający Żydom z Pragi w podziękowaniu za ich pomoc w walce przeciwko protestantom. Charakterystyczne jest to, że flagę, na której był hexagram zaprojektowali jezuici. Oni zawsze spiskowali przeciw Żydom i byli ich wrogami. Po przekazaniu flagi Żydom praskim symbol ten wbrew protestom rabinów zaczął się rozpowszechniać w synagogach i na uroczystościach. Heksagram rozpowszechnił ród Rothschildów, których znana encyklopedia żydowska - Jewish Encyclopedia 1901-1906, Vol. 2 str. 497 określa jako strażników Skarbca Watykańskiego. Lichwiarze Watykanu wysługujący się papiestwu zdecydowali więc o tym co zostało przyjęte jako symbol Izraela. Mówi to samo za siebie.

Również bluźniercze wpisywanie Tetragramu w pentagram będący symbolem bogini Isztar ( inaczej : Astarte , Wenus ) nie świadczy o tym, że Bóg Izraela ma cokolwiek wspólnego z magią i fałszywym kultem bogini Niebios. ( Obecnie pentagram widnieje na fladze Unii Europejskiej ). Ciekawe, że w herbie kardynała Bergoglio wybranego na papieża, który przyjął imię Franciszek I znajduje się słońce, a na jego tle krzyż z literami IHS, a poniżej trzy gwoździe. W dolnym prawym rogu herbu znajduje się kiść winogron, a w lewem rogu gwiazda pięcioramienna jednym rogiem zwrócona do góry, a więc ewidentnie pentagram. ( Obecnie ze względu na liczne zastrzeżenia gwiazda pięcioramienna została zmieniona na ośmioramienną ). Pentagram był też amuletem Tomasza z Akwinu. Jako gwiazda pięcioramienna przyjął się we wszystkich armiach świata - co też mówi samo za siebie.

Tym bardziej odwrócony pentagram t.zw. gwiazda Bafometa symbol satanizmu nie świadczy o tym że Święty Bóg Izraela ma coś wspólnego ze swoim największym przeciwnikiem.
Nie ma też nic wspólnego z kultem Baala kananejskiego ani z jakimkolwiek złem. Oczywiście znaleźli się tacy " specjaliści " od Biblii, którzy dopatrzyli się, że Bóg Izraela w księdze Izajasza 54 : 5 nazwany jest baalem. Nie wiedzieli jednak, że słowo to w języku hebrajskim oznacza po prostu - władcę, pana. Słowo to nie ma nic wspólnego z odrażającym kultem Baala Hadada, Melkarta czy Molocha praktykowanym w Kanaanie. Za praktykowanie takiego odrażającego kultu groziła kara śmierci. Niestety część Izraelitów uległa temu kultowi, ale nie oznacza to, że Bóg to popierał o czym świadczy historia Izraela i co ich za to spotkało.

Bóg nie ma nic wspólnego ze złem choć niektórzy niedouczeni próbują i to przypisać Bogu powołując się na księgę Izajasza 45 : 7 bez uwzględnienia całego Biblijnego kontekstu. Z pozoru werset ten może świadczyć, że Bóg stwarza zło ( hebr. ra ), ale jeśli się uwzględni kontekst bliższy i dalszy to z tego wcale nie wynika, aby Bóg był Autorem zarówno dobra jak i zła. W wersecie 7 rozdziału 45 Księgi Izajasza hebrajski wyraz רָ֑ע - " ra " podano jako przeciwieństwo wyrazu שָׁל֖וֹם - " szalom ". Tak jak światłość jest przeciwieństwem ciemności, tak " szalom " jest przeciwieństwem " ra. " Jest znamienne, że nie użyto tutaj wyrazu ט֖וֹב - ( tob ) jako dokładnego przeciwieństwa רָ֑ע - " ra ", gdyż wtedy trzeba by było faktycznie powiedzieć, że Bóg zarówno czyni dobro jak i stwarza zło. Użycie natomiast w tekście wyrazu " szalom " - który oznacza pokój, zgodę, spokój, powodzenie, - wskazuje, że jego przeciwieństwem będzie w tym wypadku niepokój, niezgoda, niepowodzenie, gdyż takie jest również znaczenie słowa רָ֑ע - " ra " .
Bóg więc nie jest Stwórcą zła co nie oznacza, że jest bezradny wobec niego. Choć jest niesłychanie cierpliwy jest jednak sprawiedliwy i potrafi ukarać tych, którzy czynią zło i nie chcą zawrócić z obranej przez siebie drogi. W tym wypadku można powiedzieć, że za zło spotka ich zło. - 5 Mojżeszowa 32 : 35, Psalm 37 : 38; 91 : 8; Księga Izajasza 35 : 4; Księga Ezechiela 7 : 8; 2 list do Tesaloniczan 1 : 6 - 8; list do Hebrajczyków 12 : 29.

____________________________________________

http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
 
 
veteran

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 789
Wysłany: 2015-10-11, 11:28   

2 Moj. 3:14
14. Tedy rzekł Bóg do Mojżesza: Będę który Będę. I rzekł: Tak powiesz synom Izraelskim: Będę posłał mię do was.
(BG)
BÓG przedstawił się Mojżeszowi następująco: אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה
BÓG mówi tak o SOBIE w pierwszej OSOBIE.
W transliteracji mamy: EHYEH ASHER EHYEH.
Tłumacząc to wiemy że BÓG powiedział o SOBIE: JESTEM KTÓRY JESTEM, JESTEM KTÓRY BĘDZIE.

Kiedy ludzie mówią o BOGU to mówią: ON JEST, ON BĘDZIE, TEN KTÓRY JEST, TEN KTÓRY BĘDZIE.
W hebrajskim w trzeciej osobie będzie to: יְהֹוָה

Zatem BÓG dał się poznać jako TEN KTÓRY JEST, KTÓRY BĘDZIE.
To niesie ze sobą o wiele więcej bowiem BÓG nie tylko jest WIECZNIE ISTNIEJĄCY ale jest SAMOISTNIEJĄCY, jest niezależny od nikogo i niczego.

TEN KTÓRY jest i BĘDZIE - יְהֹוָה - jest IMIENIEM BOGA ale nie tyle własnym co jest logiczne i poparte Biblią ale ukazuje KIM i JAKIM jest BÓG, ukazuje JEGO CHARAKTER.

Rozwinięcie tego mamy w:
2 Moj. 34:6-7
6. Bo przechodząc Pan przed twarzą jego, wołał: Pan, Pan, Bóg miłosierny i litościwy, nie rychły do gniewu, a obfity w miłosierdziu i w prawdzie;
7. Zachowujący miłosierdzie nad tysiącami, gładzący nieprawość i przestępstwo i grzech, nie usprawiedliwiający winnego, nawiedzając nieprawość ojcowską w synach i w synach synów ich do trzeciego i do czwartego pokolenia.
(BG)

Praktycznie IMIĘ BOGA ujawnił SOBĄ CHRYSTUS JEZUS.

Jan. 17:1-11
1. To powiedziawszy Jezus, podniósł oczy swoje w niebo i rzekł: Ojcze! przyszła godzina, uwielbij Syna twego, aby też i Syn twój uwielbił ciebie.
2. Jakoś mu dał moc nad wszelkiem ciałem, aby tym wszystkim, któreś mu dał, dał żywot wieczny.
3. A toć jest żywot wieczny, aby cię poznali samego prawdziwego Boga, i któregoś posłał, Jezusa Chrystusa.
4. Jam cię uwielbił na ziemi, i dokończyłem sprawę, którąś mi dał, abym ją czynił.
5. A teraz uwielbij mię ty, Ojcze! u siebie samego tą chwałą, którąm miał u ciebie, pierwej, niżeli świat był.
6. Objawiłem imię twoje ludziom, któreś mi dał z świata; toć byli i dałeś mi je, i zachowali słowa twoje.
7. A teraz poznali, iż wszystko, coś mi dał, od ciebie jest.
8. Albowiem słowa, któreś mi dał, dałem im; a oni je przyjęli, i poznali prawdziwie, iżem od ciebie wyszedł, a uwierzyli, żeś ty mię posłał.
9. Jać za nimi proszę, a nie za światem proszę, ale za tymi, któreś mi dał; bo twoi są.
10. I wszystko moje jest twoje, a twoje moje, i uwielbionym jest w nich.
11. A nie jestem więcej na świecie, ale oni są na świecie, a ja do ciebie idę. Ojcze święty, zachowaj je w imieniu twojem, któreś mi dał, aby byli jedno, jako i my.
(BG)

IMIĘ BOGA jest wplecione w przymierze z Izraelem.

2 Moj. 3:15
15. I mówił jeszcze Bóg do Mojżesza: Tak rzeczesz do synów Izraelskich: Pan, Bóg ojców waszych, Bóg Abrahamów, Bóg Izaaków, i Bóg Jakóbów posłał mię do was; toć imię moje na wieki, i to pamiętne moje od narodu do narodu;
(BG)

To jest zawsze ON SAM OSOBIŚCIE, ZAWSZE ŚWIĘTY, ZAWSZE SPRAWIEDLIWY, ZAWSZE LOJALNY, WIERNY wobec tych którzy zachowują JEGO SŁOWO, JEGO PRAWO, JEGO PRZYMIERZE.


Tak, יְהֹוָה odnosi się do BOGA jednak nie stanowi JEGO OSOBISTEGO IMIENIA ale TYLKO ON może tak o SOBIE mówić. Nikt nigdy nie mógł, nie może i nie będzie mógł powiedzieć że JEST TYM KTÓRY JEST I BĘDZIE. To IMIĘ należy wiecznie wyłącznie do BOGA. To stanowi opis BOŻEGO JESTESTWA, BOŻEJ NATURY i BOŻEGO CHARAKTERU i jest przypisane do BOGA.
_________________
Łk. 15:19
I nie jestem godzien więcej być nazywany synem twoim, uczyń mię jako jednego z najemników twoich.
(BG)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 13