To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum biblijne
FORUM ZOSTAŁO PRZENIESIONE. ZAPRASZAMY www.biblia.webd.pl

Postacie - Postacie

EMET - 2009-01-21, 14:57

Esther napisał/a:
Wiesiu, nie możemy zabraniać nikomu wypowiadać się w jakimkolwiek temacie... jeśli nie masz ochoty czytać czyjejś opinii, masz prawo dać ignora, bądź po prostu pomijać odpowiedzi świadków Jehowy..

jeśli chcesz listę śj zwróć się do Bobo, on ma aktualne dane.. wtedy będziesz mogła każdemu z nich dać ignora :-)



EMET:
Jak najbardziej, Esther.

Nikt nikomu nie zabroni pisywać na tym tutaj Forum; jedynym warunkiem jest przestrzeganie Regulaminu.

Osobiście: jeśli nie chcę odpisywać na czyjeś post/y/, to nie odpisuję [podobnie nikt przecież nie zmusza nikogo do czytania czyichś post/ów/, jeśli dany ktoś tego nie chce]; jeśli ignoruję kogoś - daję 'ignora', tzn. dołączam do swojej 'listy ignorowanych' - jest bowiem taka opcja przy danym nicku; jeśli zaś uważam, że ktoś pisuje w sposób nie licujący z Regulaminem, np. obraża mnie, to apeluję do Moderatorów, nawet do samego Admina.
Przy czym 'obrażanie mnie' nie oznacza pisywania czegoś, z czym się nie zgadzam, lecz co mieści się w ramach tzw. netykiety i przyjętej konwencji.

Wielu z nas tutaj na Forum wolałoby, żeby ktoś inny nie pisywał w duchu mu nieprzyjemnym; świadkowie Jehowy - też. Ale, co zrobić: jest wolność sumienia i wyznania.
Te tutaj Forum ma formułę otwartą: pisują nawet agnostycy i niewierzący [tak sądzę].
Mogą nawet pisywać niechrześcijanie, np. judaiści [ogólnie mówiąc], muzułmanie itp.

Jednak zażyczyć sobie, iżby ktoś -- kogo nie lubimy, jacyś z jakiejś Społeczności, którą nie darzymy sympatią [delikatnie pisząc] -- nie mógł pisywać, dawać <Re: > do naszych post/ów/, to... swoiste kuriozum.
Któż by nie chciał, żeby pisywano po jego myśli, akceptująco; słowem: fajnie by tak było.
Jednak każde otwarte Forum dyskusyjne ma to do siebie, że, jak sama nazwa mówi,...

Te tutaj Forum jest moderowane, ale na niemoderowanych Forach [np. pl.soc.religia]: tam dopiero jest używanie sobie na 'nielubianych obiektach'...


Stephanos, ps. EMET

wiesia - 2009-01-21, 15:06

Rozumiem.Dziękuję i pozdrawiam.
Bilberry - 2009-01-21, 16:12

Płaskowicki Rys napisał/a:
Bilberry
Twój pierwszy post w tym wątku był na właściwy temat.
Wiesi chodziło o to co symbolizują poszczególne postacie tz jeżdzców apokalipsy

oj chyba nie, bo napisała
Cytat:
Mam na myśli postaci z 7.11tzn.A wszyscy aniołowie stali wokoło tronu i starców,i czterech postaci, i upadli przed tronem na twarze swoje, i oddali pokłon Bogu."
Swoją drogą=też ci starcy mnie ciekawią. Czy w niebie się starzejemy?

chodziło jej o cztery postacie, ja szukałem tego w Tysiąclatce, a tam jest napisane 4 zwierzęta, więc początkowo nie skojarzyłem w Brytyjce ten werset mówi o czterech postaciach - co jest chyba lepszym tłumaczeniem

Anonymous - 2009-01-21, 16:50

Przepraszam-to ja zle ją zrozumiałem Ty miałeś rację
pozdrawiam

machabeusz - 2009-01-22, 11:43

wiesia napisał/a:
Mam na myśli postaci z 7.11tzn.A wszyscy aniołowie stali wokoło tronu i starców,i czterech postaci, i upadli przed tronem na twarze swoje, i oddali pokłon Bogu."
Swoją drogą=też ci starcy mnie ciekawią. Czy w niebie się starzejemy?
Ester=dlatego umieściłam pytanie w dziale protestanci, bo nie interesuje mnie opinia np.ŚJ


Rysio trochę mnie przereklamował. :oops:

Nie jestem w stanie jednoznacznie powiedzieć kim są te cztery postacie stojące przed tronem Boga. Mam kilka przemyśleń , ale nie będę się upierał prze żadnej z koncepcji.
Jedna z koncepcji , to taka że te cztery postacie to czterach archaniołów Boga. Nie jestem jednak tego pewien , bo uważam że archaniołów jest raczej siedmiu.
Cóż , myślę że niewiele pomogę w tym temacie...

wiesia - 2009-01-22, 11:53

Dziękuję za odpowiedź.
EMET - 2009-01-22, 12:25

Bilberry napisał/a:
Płaskowicki Rys napisał/a:
Bilberry
Twój pierwszy post w tym wątku był na właściwy temat.
Wiesi chodziło o to co symbolizują poszczególne postacie tz jeżdzców apokalipsy

oj chyba nie, bo napisała
Cytat:
Mam na myśli postaci z 7.11tzn.A wszyscy aniołowie stali wokoło tronu i starców,i czterech postaci, i upadli przed tronem na twarze swoje, i oddali pokłon Bogu."
Swoją drogą=też ci starcy mnie ciekawią. Czy w niebie się starzejemy?

chodziło jej o cztery postacie, ja szukałem tego w Tysiąclatce, a tam jest napisane 4 zwierzęta, więc początkowo nie skojarzyłem w Brytyjce ten werset mówi o czterech postaciach - co jest chyba lepszym tłumaczeniem



EMET:
Interlinia Vocatio oddaje tę frazę per "cztery istoty_żywe" [po grecku: tessara dzoa >.
NŚ oddaje jako: "cztery żywe stworzenia".

Zapodam teraz komentarz z książki ŚJ [nie każdy zgodzi się z tą wykładnią, ale to przecież Forum dyskusyjne i każdy wyraża jakiś pogląd, niekoniecznie współbrzmiący z poglądami innych..] --

"18 Apostoł Jan dostrzega teraz coś innego. Oto jego opis: „A pośrodku tronu i wokół tronu jest czworo żywych stworzeń, pełnych oczu z przodu i z tyłu” (Objawienie 4:6b).

19 Kogo wyobrażają te stworzenia? Pomoże nam to zrozumieć wizja dana innemu prorokowi, Ezechielowi. Ujrzał on Jehowę na tronie stanowiącym część niebiańskiego rydwanu, któremu towarzyszyły żywe stworzenia podobne do opisanych przez Jana (Ezechiela 1:5-11, 22-28). Później znowu zobaczył ów tron i rydwan, a wokół niego — żywe stworzenia. Tym razem jednak nazwał je cherubami (Ezechiela 10:9-15). Cztery postacie z wizji Jana przedstawiają więc licznych cherubów Jehowy — stworzenia zajmujące wysokie stanowiska w Jego duchowej organizacji. Ich obecność tak blisko Jehowy zapewne nie dziwiła Jana, gdyż nad wiekiem arki przymierza, symbolizującym tron Boga, umieszczono w starożytnym przybytku dwa cheruby ze złota. Spomiędzy nich głos Jehowy przekazywał polecenia narodowi izraelskiemu (2 Mojżeszowa 25:22; Psalm 80:2[NŚ: w. 1]).

20 Czworo żywych stworzeń stoi „pośrodku tronu i wokół tronu”. Co to właściwie znaczy? Być może są one tak rozmieszczone wokół tronu, że każde stoi pośrodku jednego boku. Dlatego w angielskim przekładzie Today’s English Version tak sparafrazowano omawiane sformułowanie: „Otaczały tron z każdej strony”. Ale wyrażenie użyte w oryginale greckim może też oznaczać, iż czworo żywych stworzeń znajduje się w centralnym punkcie niebios — tam, gdzie jest tron. W tłumaczeniu dokonanym przez Seweryna Kowalskiego fragment ten brzmi następująco: „W pośrodku, przed tronem i wokół tronu”. Istotne jest to, że cherubowie znajdowali się bardzo blisko tronu Bożego, podobnie jak postacie, które Ezechiel widział u każdego rogu rydwanu wyobrażającego organizację Jehowy (Ezechiela 1:15-22). Wszystko to harmonizuje ze słowami Psalmu 99:1: „Jahwe króluje (...); zasiada na cherubach” (BT).

21 Jan ciągnie dalej: „A pierwsze żywe stworzenie jest podobne do lwa, a drugie żywe stworzenie jest podobne do młodego byka, a trzecie żywe stworzenie ma oblicze jakby człowieka, a czwarte żywe stworzenie jest podobne do lecącego orła” (Objawienie 4:7). Dlaczego te cztery żywe stworzenia tak się od siebie różnią? Najwidoczniej każde przedstawia inny przymiot Boży. Pierwsze stworzenie ma wygląd lwa. Zwierzę to stanowi w Biblii symbol odwagi, zwłaszcza w zabieganiu o sprawiedliwość (2 Samuela 17:10; Przypowieści 28:1). Trafnie więc wyobraża sprawiedliwość połączoną z odwagą (5 Mojżeszowa 32:4; Psalm 89:15[NŚ: w. 14]). Drugie stworzenie przypomina młodego byka. Z jaką cechą kojarzy ci się byk? Izraelici cenili to zwierzę ze względu na jego siłę (Przypowieści 14:4; zobacz też Joba 39:9-11). Młody byk symbolizuje moc, dynamiczną energię, której dostarcza Jehowa (Psalm 62:12[NŚ: w. 11]; Izajasza 40:26).

22 Trzecie żywe stworzenie, o twarzy przypominającej ludzką, przedstawia miłość, która ma swe źródło w Bogu, gdyż na ziemi tylko człowiek został uczyniony na obraz Boży i wyposażony w ten niezrównany przymiot (1 Mojżeszowa 1:26-28; Mateusza 22:36-40; 1 Jana 4:8, 16). Nie ulega wątpliwości, że cherubowie odznaczają się tą cechą, pełnią bowiem służbę wokół tronu Jehowy. A co można powiedzieć o czwartym żywym stworzeniu? Z wyglądu jest podobne do lecącego orła. Sam Jehowa zwraca uwagę na znakomity wzrok tego ptaka, mówiąc: „Jego oczy widzą daleko” (Joba 39:29, BT). Orzeł słusznie więc symbolizuje dalekowzroczną mądrość. Jej Źródłem jest Jehowa. Cherubowie przejawiają ten przymiot, posłusznie stosując się do Jego poleceń (Przypowieści 2:6; Jakuba 3:17).

Wysławianie Jehowy

23 W dalszej części swej relacji Jan pisze: „A co do czworga żywych stworzeń, każde z nich ma po sześć skrzydeł; wokoło i od spodu są pełne oczu. I nie mając odpoczynku dniem ani nocą, mówią: ‚Święty, święty, święty jest Jehowa Bóg, Wszechmocny, który był i który jest, i który przychodzi’” (Objawienie 4:8). Mnogość oczu wskazuje, że cztery żywe stworzenia mają znakomity, dalekosiężny wzrok. Korzystają z niego bez najmniejszej przerwy, gdyż nie odczuwają potrzeby snu. Wzorują się na Tym, o którym napisano: „Albowiem oczy Jahwe obiegają całą ziemię, by wspierać tych, którzy mają wobec Niego serce szczere” (2 Kronik 16:9, BT). Mając tyle oczu, cherubowie widzą wszystko. Nic nie uchodzi ich uwagi. Są więc dobrze wyposażeni do służenia Bogu podczas sprawowania sądu. Na Jego temat czytamy: „Oczy Pana są na każdym miejscu i śledzą złych i dobrych” (Przypowieści 15:3). A dzięki posiadaniu trzech par skrzydeł (liczba 3 oznacza w Biblii położenie na coś nacisku) cherubowie potrafią się poruszać z szybkością błyskawicy, by obwieszczać i wykonywać wyroki Jehowy.

24 Posłuchajmy! Jakże melodyjnie brzmi porywająca pieśń, którą cherubowie sławią Jehowę: „Święty, święty, święty jest Jehowa Bóg, Wszechmocny, który był i który jest, i który przychodzi”. Również w tym wypadku trzykrotne powtórzenie służy położeniu nacisku. Cherubowie zdecydowanie potwierdzają świętość Jehowy Boga — jej Źródła i niedościgłego Wzorca. Jest On także „Królem wieczności” oraz „Alfą i Omegą, pierwszym i ostatnim, początkiem i końcem” (1 Tymoteusza 1:17, NW; Objawienie 22:13). Cherubowie bez chwili wytchnienia oznajmiają całemu stworzeniu niezrównane przymioty Jehowy.

25 Niebiosa niebios rozbrzmiewają więc pieśniami ku chwale Jehowy! Apostoł Jan kontynuuje swoją relację: „A ilekroć żywe stworzenia oddadzą chwałę i szacunek, i dziękczynienie Zasiadającemu na tronie, Temu, który żyje na wieki wieków, dwudziestu czterech starszych upada przed Zasiadającym na tronie i oddaje cześć Żyjącemu na wieki wieków i rzuca przed tron swoje korony, mówiąc: ‚Godzien jesteś, Jehowo, Boże nasz, przyjąć chwałę i szacunek, i moc, ponieważ tyś stworzył wszystko i z twojej woli wszystko zaistniało i zostało stworzone’” (Objawienie 4:9-11). Jest to jeden z najwznioślejszych hołdów złożonych w Biblii naszemu Bogu i Panu Wszechwładnemu — Jehowie!".

Uwaga: dopiski [NŚ: w...] -- pochodzą ode mnie, E.


Zapodał -- Stephanos, ps. EMET

tessa - 2009-01-22, 18:10

machabeusz

Cytat:
Jedna z koncepcji , to taka że te cztery postacie to czterach archaniołów Boga. Nie jestem jednak tego pewien , bo uważam że archaniołów jest raczej siedmiu.


Na jakiej podstawie tak sądzisz?

Anonymous - 2009-01-22, 20:45

A tę cztery postacie, to nie tę co to jakby są pod tronem, ci ze skrzydłami i czterema twarzami - woła, orła, lwa i człowieka (jak się nie mylę, bo piszę z pamięci) - bodajże to cheruby? - ci co wołały "chodź", gdy te różne kolorowe konie wychodziły - rudy, czarny, biały i blady - jak się nie mylę :-)

Ap 4:6 Bw „Przed tronem także jakby morze szkliste podobne do kryształu; a w pośrodku, wokoło tronu cztery postacie pełne oczu z przodu i z tyłu.”

EMET - 2009-01-22, 21:39

Axanna napisał/a:
A tę cztery postacie, to nie tę co to jakby są pod tronem, ci ze skrzydłami i czterema twarzami - woła, orła, lwa i człowieka (jak się nie mylę, bo piszę z pamięci) - bodajże to cheruby? - ci co wołały "chodź", gdy te różne kolorowe konie wychodziły - rudy, czarny, biały i blady - jak się nie mylę :-)

Ap 4:6 Bw „Przed tronem także jakby morze szkliste podobne do kryształu; a w pośrodku, wokoło tronu cztery postacie pełne oczu z przodu i z tyłu.”



EMET:
Przekład ks. Remigiusza Popowskiego, tzw. 'Jubileuszowy' [Oficyna Vocatio] oddaje Objawienie Janowe 4:6: "Nadto obok tronu coś jak morze szklane, podobne do kryształu. A w środkowej części tronu i dokoła tronu cztery istoty żywe, pełne oczu: z przodu i z tyłu.".
W w. 7 tak je określa: 'lew, cielę, człowiek, orzeł w locie'.

Inne sprawy w innym moim post.

Stephanos, ps. EMET

atomik - 2009-02-13, 02:57

EMET napisał/a:
„A co do czworga żywych stworzeń, każde z nich ma po sześć skrzydeł; wokoło i od spodu są pełne oczu. I nie mając odpoczynku dniem ani nocą, mówią: ‚Święty, święty, święty jest Jehowa Bóg, Wszechmocny, który był i który jest, i który przychodzi’” (Objawienie 4:8)

Po odrzuceniu natchnionej religijnej interpretacji przypomina mi to jakiś obiekt latający (skrzydła) z dużą ilością okien (oczy). Napewno robił dużo hałasu (święty, święty, święty..)

EMET - 2009-02-13, 12:17

atomik napisał/a:
EMET napisał/a:
„A co do czworga żywych stworzeń, każde z nich ma po sześć skrzydeł; wokoło i od spodu są pełne oczu. I nie mając odpoczynku dniem ani nocą, mówią: ‚Święty, święty, święty jest Jehowa Bóg, Wszechmocny, który był i który jest, i który przychodzi’” (Objawienie 4:8)

Po odrzuceniu natchnionej religijnej interpretacji przypomina mi to jakiś obiekt latający (skrzydła) z dużą ilością okien (oczy). Napewno robił dużo hałasu (święty, święty, święty..)



EMET:
Niektórzy kojarzą jako 'pojazd kosmiczny' w stylu "Erich von Däniken".
Niestety jest to podpasowanie opisu pod koncepcję.

Oto tekst Ezechiela 1:4 - 28 ---
"I ujrzałem, a oto z północy nadciągał huraganowy wiatr, kłęby chmur oraz błyskający ogień; i dookoła nich był blask, a pośród niego, spośród ognia, coś, co z wyglądu przypominało elektrum.

I pośród niego było coś na podobieństwo czterech żywych stworzeń, które wyglądały tak: Były podobne do ziemskiego człowieka.

A każde miało cztery oblicza i każde z nich – cztery skrzydła.

A ich nogi były nogami prostymi, a spody ich stóp były jak spód stopy cielęcia; i lśniły jakby blaskiem polerowanej miedzi.

A pod ich skrzydłami z czterech stron były ludzkie ręce; i wszystkie cztery miały swoje oblicza i swoje skrzydła.

Ich skrzydła łączyły się ze sobą. Idąc, nie odwracały się; każde przemieszczało się prosto przed siebie.


A co do podobieństwa ich obliczy: każde z tych czterech miało oblicze człowieka, a z prawej strony oblicze lwa, i każde z czterech miało z lewej strony oblicze byka; każde z czterech miało też oblicze orła.

Takie były ich oblicza. A ich skrzydła były rozpostarte ku górze. Każde miało dwa, które się nawzajem łączyły, a dwa zakrywały ich ciała.


I każde z nich przemieszczało się prosto przed siebie. Dokądkolwiek duch był skłonny iść, tam szły. Idąc, nie odwracały się.

A co do podobieństwa żywych stworzeń: ich wygląd przypominał płonące węgle ogniste. Między żywymi stworzeniami poruszało się tam i z powrotem coś przypominającego z wyglądu pochodnie, a ogień ten był jasny i z ognia wylatywała błyskawica.

A żywe stworzenia wyruszały i wracały, przypominając z wyglądu błyskawicę.


A gdy widziałem te żywe stworzenia, oto na ziemi obok żywych stworzeń było jedno koło, przy czterech obliczach każdego.

Jeśli chodzi o wygląd kół oraz ich budowę, było to jak blask chryzolitu; i wszystkie cztery miały jednakowy wygląd. A ich wygląd i budowa były takie, jak gdyby koło znajdowało się w kole.

Kiedy się przemieszczały, przemieszczały się w swoje cztery strony. Przemieszczając się, nie odwracały się w inną stronę.

A ich obręcze były tak wysokie, że wzbudzały strach; i wszystkie cztery obręcze były dookoła pełne oczu.

I gdy żywe stworzenia się przemieszczały, obok nich przemieszczały się koła, a gdy żywe stworzenia unosiły się z ziemi, unosiły się koła.

Dokądkolwiek duch był skłonny iść, tam przemieszczały się i one, gdyż duch był skłonny tam iść; i koła unosiły się tuż obok nich, bo w tych kołach był duch żywego stworzenia.

Gdy one się przemieszczały, przemieszczały się i te; a gdy one stawały, stawały i te; a gdy one unosiły się z ziemi, tuż obok nich unosiły się koła, bo w tych kołach był duch żywego stworzenia.


A nad głowami żywych stworzeń było coś na podobieństwo przestworza, niczym skrzenie się napawającego lękiem lodu, rozpościerającego się w górze nad ich głowami.

A pod przestworzem były ich skrzydła proste, jedno przy drugim. Każde miało dwa skrzydła zakrywające z jednej strony i każde miało dwa zakrywające z drugiej strony swego ciała.

I gdy się przemieszczały, usłyszałem odgłos ich skrzydeł, odgłos jakby rozległych wód, jakby głos Wszechmocnego, odgłos tumultu, jakby odgłos obozu. Gdy stawały, opuszczały skrzydła.


I rozległ się głos ponad przestworzem, które było nad ich głową. (Gdy stawały, opuszczały skrzydła).

A ponad przestworzem, które było nad ich głową, znajdowało się coś przypominającego z wyglądu kamień szafirowy, podobieństwo tronu. A na tym podobieństwie tronu, u góry, było podobieństwo kogoś przypominającego z wyglądu ziemskiego człowieka.

I zobaczyłem coś jakby blask elektrum, co wyglądało jak ogień wewnątrz niego dookoła, począwszy od tego, co wyglądało jak jego biodra, i w górę; i od tego, co wyglądało jak jego biodra, oraz w dół, widziałem coś, co wyglądało jak ogień, i wokoło Niego była jasność.

Było tam coś przypominającego z wyglądu łuk, który pojawia się na kłębach chmur w dzień ulewnego deszczu. Tak właśnie wyglądała ta jasność wokoło. Tak wyglądało podobieństwo chwały Jehowy. Gdy to zobaczyłem, upadłem na twarz i usłyszałem głos mówiącego." -- NŚ.


Proszę przeczytać uważnie cały opis i stwierdzić:
czy jest w tym fragmencie mowa o jakimś 'pojeździe kosmicznym' w stylu a'la Däniken...?


Stephanos, ps. EMET

Jachu - 2009-02-13, 19:00

Witam.
Może i ja coś dodam pod rozwagę;

Cztery Zwierzęta.

Obj. 4:6-9
6. A przed oną stolicą było morze szklane, podobne kryształowi, a w pośrodku stolicy i około stolicy czworo zwierząt pełnych oczu z przodku i z tyłu.
7. A pierwsze zwierzę podobne było lwowi, a wtóre zwierzę podobne cielcowi, a trzecie zwierzę miało twarz jako człowiek, a czwarte zwierzę podobne było orłowi latającemu.
8. A oto każde z osobna z onych czterech zwierząt miało sześć skrzydeł wokoło, a wewnątrz były pełne oczów, a odpoczynku nie mają we dnie i w nocy, mówiąc: Święty, święty, święty Pan, Bóg wszechmogący, który był i jest, i przyjść ma.
9. A gdy one zwierzęta dawały chwałę i cześć, i dziękowanie siedzącemu na stolicy, żyjącemu na wieki wieków;
(BG)

Zwierzęta te przedstawiają cztery przymioty Boskiego charakteru:
----------------------------------------------------
Lew- - -Sprawiedliwośc- Przyp.Sal.28:1

Cielec- - -Moc - Przyp.Sal.14:4

Oblicze ludzkie - -Miłość- 1Moj.1:27 ; 1Jan 4:8

Orzeł w locie - -Mądrość- 5 Moj.32:11 ;Ijob 39:30 ; Izaj.55:9
----------------------------------------------------
Zapis grecki z Obj.4:7
Lwowi- -LEONTI
Cielcowi- -MOSHO
Człowiekowi- -ANTROPOU
Orłowi latającemu- -AETO PETOMENO
suma liter tych czterech wyrazów w grece wynosi 31
-----------------------------
tyle samo liter w grece maja nazwy przymiotów 31 w sumie

Sprawiedliwość- HE DIKAIOSUNE
Moc- HE DUNAMIS
Miłość- HE AGAPE
Mądrość- HE SOFIA
--------------------------------------------------------------------

Jeszcze inaczej 4 twarze zwierząt wg Ezech.1:10
Ludzka- ADAM
Lwia- ARIEH
Wołu- SZOR
Orła- NESZER
-łączna ilość liter hebr.wynosi 13
-----------------------------------------------------------
Jer.31:3 Miłość - AHABAH
Ps.89:15 Sprawiedliwośc -SEDEK
Ps.68:34 Moc -OZ
Ijob 12:13 MĄDROŚĆ -CHOKMAH
- łączna ilość liter hebr.wynosi 13

Pozdrawiam Jachu

kesja - 2009-02-13, 19:52

hmm ,zastanawiające ,ale warto sprawdzic
Cytat:
Lew- - -Sprawiedliwośc- Przyp.Sal.28:1

Cielec- - -Moc - Przyp.Sal.14:4

Oblicze ludzkie - -Miłość- 1Moj.1:27 ; 1Jan 4:8

Orzeł w locie - -Mądrość- 5 Moj.32:11 ;Ijob 39:30 ; Izaj.55:9

נָסוּ וְאֵין-רֹדֵף רָשָׁע וְצַדִּיקִים כִּכְפִיר יִבְטָח׃

--------------------------------------------------------------------------------

Biblia Warszawska:
Występny ucieka, chociaż nikt go nie goni, lecz sprawiedliwy jest nieustraszony jak młody lew.

--------------------------------------------------------------------------------

ja nie widzę tu , wyrazu - orzeł - אריה
dziwne to tłumaczenie , no ale sa lepsi ode mnie
oblicze ludzkie - Miłość - możliwe ale jako w Mesjaszu Jezusie
trzecie - nie znajduję mądrości , no ale moze juz nie ta pora ?

Jachu - 2009-02-13, 20:08

Też Cię lubię i szanuję.

Przyp. 1:5-7
5. Kto mądry, niech słucha i pomnaża naukę, a rozumny niech zdobywa wskazówki,
6. Aby rozumieć przypowieść i przenośnię, słowa mędrców i ich zagadki.
7. Bojaźń Pana jest początkiem poznania; głupcy gardzą mądrością i karnością.
(BW)

Przyp. 20:26-27
26. Mądry król przesiewa bezbożnych i odpłaca im za ich złość.
27. Pan czuwa nad tchnieniem człowieka, bada wszystkie tajniki wnętrza.
(BW)

Jachu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group