To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum biblijne
Owocem ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność. (List do Galatów 5:21-22)

Sprzeczności w Biblii - SPRZECZNOŚĆ W POJMOWANIU WYPOWIEDZI P. JEZUSA O CHLEBACH - I

Anna01 - 2016-01-01, 11:55

Pokoja napisał/a:
ten Twój "BÓL", wywołuje u Ciebie skrajne emocje. Jeżeli się mylę, to proszę wskaż mi w ST miejsce, w którym jest użyte określenie "arcykapłan". Czy Aaron był arcykapłanem? Jeżeli uważasz, że tak to proszę wskaż dokładnie miejsce w ST, z którego to wyraźnie wynika?Jeżeli takiego miejsca nie znajdziesz, to wyjaśnij proszę, dlaczego w ST nie ma takiego tytułu, a z NT wyraźnie wynika, że tacy arcykapłani byli. Podobnych kwestii mógłbym wymienić więcej, ale ta niech wystarczy Ci do poznania siebie, czy znasz się na perlach słowa Bożego, które nieustannie depczesz i mieszasz z błotem. Jeżeli tego nie wyjaśnisz, to udowodnisz, że nie odróżniasz grochu od pereł i rzucasz się na tych, którzy chcą Ci je odebrać, bo znają ich wartość i wiedzą, ze ich miejscem nie jest błoto.

Pokoja, pouczasz innych, ale sam jesteś ....ignorantem !
Postaraj się odpowiadać merytorycznie, nie obrażając swojego rozmówcy!
Gdzie się nauczyłeś takiego stylu dyskusji ???!!! :shock:




(25) Społeczność zabezpieczy go przed zemstą mściciela krwi i przyjmie go z powrotem do miasta ucieczki, gdzie się schronił, i będzie tam przebywał aż do śmierci arcykapłana, który jest namaszczony olejem świętym.
(Ks. Liczb 35:25, Biblia Tysiąclecia)

(28) Do śmierci bowiem arcykapłana winien zabójca przebywać w swoim mieście ucieczki. Natomiast po śmierci arcykapłana może wrócić do swojej dziedzicznej posiadłości.
(Ks. Liczb 35:28, Biblia Tysiąclecia)

(32) Nie możecie również od tego, który się schronił do miasta ucieczki, przyjmować żadnego okupu w tym celu, by mógł wrócić przed śmiercią arcykapłana i mieszkać w [swojej] ojcowiźnie.
(Ks. Liczb 35:32, Biblia Tysiąclecia)

(1) Przyszli przełożeni rodów lewickich do arcykapłana Eleazara, do Jozuego, syna Nuna, i do naczelników rodów pokoleń Izraelitów
(Ks. Jozuego 21:1, Biblia Tysiąclecia)

(35) Na jego miejsce król postawił na czele wojska Benajasza, syna Jojady, a kapłana Sadoka ustanowił arcykapłanem na miejsce Abiatara.


11) Kiedy zauważono, że dużo jest pieniędzy w skrzyni, przychodził sekretarz króla oraz arcykapłan i wtedy zsypywano i obliczano pieniądze, które się znajdowały w świątyni Pańskiej.
(2 Ks. Królewska 12:11, Biblia Tysiąclecia)

(4) Idź do arcykapłana Chilkiasza. Niech przygotuje wszystkie pieniądze, które wpłynęły do świątyni Pańskiej, jakie zebrali stróże progów od ludu.
(2 Ks. Królewska 22:4, Biblia Tysiąclecia)

(5) Trzecim dowódcą wojska na miesiąc trzeci był Benajasz, syn arcykapłana Jojady, a hufiec jego liczył dwadzieścia cztery tysiące.
(1 Ks. Kronik 27:5, Biblia Tysiąclecia)

(10) Odpowiedział mu wówczas Azariasz, arcykapłan z rodu Sadoka: Gdy zaczęto wnosić tę świętą daninę do domu Pańskiego, najedliśmy się i nasycili, i pozostało jeszcze w obfitości, albowiem Pan pobłogosławił swój lud i dlatego pozostało to mnóstwo rzeczy.
(2 Ks. Kronik 31:10, Biblia Tysiąclecia)

(5) syna Abiszuy, syna Pinchasa, syna Eleazara, syna Aarona arcykapłana.
(Ks. Ezdrasza 7:5, Biblia Tysiąclecia)

(28) Nawet jeden z synów Jojady, syna arcykapłana Eliasziba, był zięciem Choronity Sanballata. Odpędziłem go od siebie.
(Ks. Nehemiasza 13:28, Biblia Tysiąclecia)

(8) A arcykapłan Joakim i Rada Starszych Izraela, która mieszka w Jerozolimie, przybyli obejrzeć dobrodziejstwa, które Pan wyświadczył Izraelowi, oraz zobaczyć Judytę i złożyć jej życzenia pokoju.
(Ks. Judyty (w) 15:8, Biblia Tysiąclecia)

38) Trzy okręgi, które z samaryjskiego kraju zostały dołączone do Judei, mają tak być z Judeą złączone, żeby tylko jednemu były podległe i żeby żadnej innej władzy nie były poddane, tylko władzy arcykapłana.
(1 Ks. Machabejska (w) 10:38, Biblia Tysiąclecia)

(57) Młody Antioch zaś napisał do Jonatana te słowa: Potwierdzam twoją godność arcykapłana i ustanawiam cię zarządcą nad czterema okręgami. Będziesz jednym z królewskich przyjaciół.
(1 Ks. Machabejska (w) 11:57, Biblia Tysiąclecia)

36) Król Demetriusz arcykapłanowi i przyjacielowi królów, Szymonowi, starszyźnie oraz całemu narodowi żydowskiemu - pozdrowienie.
(1 Ks. Machabejska (w) 13:36, Biblia Tysiąclecia)

(1) W drugim roku [rządów] króla Dariusza, w pierwszym dniu szóstego miesiąca Pan skierował te słowa przez proroka Aggeusza do Zorobabela, syna Szealtiela, namiestnika Judy, i do arcykapłana Jozuego, syna Josadaka:
(Ks. Aggeusza 1:1, Biblia Tysiąclecia)

Bobo - 2016-01-01, 14:10

Pokoja napisał/a:
Czy Aaron był arcykapłanem?


Paweł zrównuje ARCYKAPŁANA Jezusa z Aaronem tu:

Albowiem każdy arcykapłan wzięty spośród ludzi jest ustanowiony dla dobra ludzi w sprawach dotyczących Boga, aby składać dary i ofiary za grzechy. 2 Potrafi postępować powściągliwie z nieświadomymi i błądzącymi, ponieważ jego też osacza jego własna słabość 3 i ze względu na nią jest zobowiązany składać dary ofiarne za grzechy — zarówno za samego siebie, jak i za lud.
4 Ponadto człowiek nie dostępuje tego zaszczytu sam z siebie, lecz tylko wtedy, gdy zostaje powołany przez Boga, tak jak Aaron. 5 Również Chrystus nie sam siebie otoczył chwałą przez to, iż stał się arcykapłanem, lecz otoczył go chwałą
(Hebr 5:1-5)

Porównanie mijałoby się z celem, gdyby Aaron nie był arcykapłanem :-)

Pokoja - 2016-01-01, 21:54

Niestety nie zrozumiałaś w pełni mojego pytania. Przypomnę więc je.

Pokoja napisał/a:
Jeżeli się mylę, to proszę wskaż mi w ST miejsce, w którym jest użyte określenie "arcykapłan". Czy Aaron był arcykapłanem? Jeżeli uważasz, że tak to proszę wskaż dokładnie miejsce w ST, z którego to wyraźnie wynika?Jeżeli takiego miejsca nie znajdziesz, to wyjaśnij proszę, dlaczego w ST nie ma takiego tytułu, a z NT wyraźnie wynika, że tacy arcykapłani byli.


Odpowiedziałaś:

ShadowLady86 napisał/a:
W tym czasie arcykapłanem był Achimelech. Aaron był arcykapłanem w czasie Mojżesza


Czy na podstawie Ksiąg Mojżeszowych, Samuelowych, Królewskich i Kronik, potrafisz udowodnić, że jest w nich wprost napisane, że Aaron, czy Achimelech byli arcykapłanami? Jeśli znasz, to proszę wskaż taki tekst. Bez tego nie mamy szansy się zrozumieć.

Jest to bardzo ważne dla rozstrzygnięcia w sprawie pozornej sprzeczności, na którą zwracasz uwagę i powtarzasz ciągle to samo jak zacięta płyta, w tych sprawach, w których już się wypowiedziałem. Dlatego napisałem w podobieństwie, że się zacięłaś i to wywołuje u Ciebie natrętnie skrajne emocje.

Z tekstów, na które się powołałaś w odniesieniu do najwyższego kapłana, uznaję częściowo tylko jeden, ale dla skutecznego rozstrzygnięcia tej kwestii, tym tekstem zajmę się jeszcze, w ostateczności w podsumowaniu do tego wątku.

Nie będę brnął na bezdroża dyskusji.

ShadowLady86 - 2016-01-01, 22:02

Ależ nie ma potrzeby, żeby wskazać, że Aaaron był arcykapłanem na podstawie tekstu ST. Zresztą to zrobił i tak Bobo. Kwestią jest to, że wiemy, kiedy arcykapłanem był Aaron, kiedy Achimelech, a kiedy Abiatar. I że Abiatar nie był arcykapłanem wtedy, kiedy Dawid jadł chleby pokładne. Ba, Abiatar nawet nie występuje w tej historii. To fakt. Marek popełnił błąd, o którym zdawano sobie sprawę już w Starożytności. Dlatego wiadomy werset był mocno przeredagowywany.

Nie wiem co uznajesz, a co nie. Ważne, że słowo arcykapłan/ najwyższy kapłan/ pierwszy kapłan występowało w ST i dało się odróżnić tego kapłana od kapłana zwykłego. Słowo to występuje o wiele częściej. Podałam wybrane przykłady z różnymi greckimi wyrazami to określenie tej funkcji.

Anna01 - 2016-01-01, 22:06

Pokoja napisał/a:
Czy na podstawie Ksiąg Mojżeszowych, Samuelowych, Królewskich i Kronik, potrafisz udowodnić, że jest w nich wprost napisane, że Aaron, czy Achimelech byli arcykapłanami? Jeśli znasz, to proszę wskaż taki tekst. Bez tego nie mamy szansy się zrozumieć.


Ezdrasza 7
(4) syna Zerachiasza, syna Uzzjego, syna Bukkiego, (5) syna Abiszuy, syna Pinchasa, syna Eleazara, syna Aarona arcykapłana.

Pokoja - 2016-01-03, 04:25

ShadowLady86 napisał/a:
Ależ nie ma potrzeby, żeby wskazać, że Aaaron był arcykapłanem na podstawie tekstu ST. Zresztą to zrobił i tak Bobo.

słowo arcykapłan/ najwyższy kapłan/ pierwszy kapłan występowało w ST i dało się odróżnić tego kapłana od kapłana zwykłego.


Czy ja gdzieś wskazałem, że Aaron nie był najwyższym kapłanem, albo, że w ST nie ma odniesienia do urzędu najwyższego kapłana? Jeżeli potrafisz, to wskaż takie miejsce. Bobo wskazał tekst z NT, a chodzi o księgi Mojżeszowe, Samuelowe, Królewskie i Kronik. Tekst podany przez Annę z nich nie pochodzi, a więc oboje nie spełnili warunku.

Dlaczego w wymienionych księgach, odnoszących się do okresu przed niewolą babilońską nie można znaleźć tekstu, który by wprost stwierdzał, że Aaron i Achimelek byli arcykapłanami.

Czy potrafisz udowodnić na podstawie wymienionych ksiąg, że Achimelek był arcykapłanem?
Jeżeli tak, to uczyń to, a wtedy ostatecznie rozstrzygniemy tą kwestię.

Bobo - 2016-01-03, 10:56

Pokoja napisał/a:
Dlaczego w wymienionych księgach, odnoszących się do okresu przed niewolą babilońską nie można znaleźć tekstu, który by wprost stwierdzał, że Aaron i Achimelek byli arcykapłanami.

Tylko czego to miałoby dowodzić? Ten wywód w jakiej sprawie?

efroni - 2016-01-03, 11:26

Cała ta dyskusja to nic innego jak "bicie piany" które do niczego nie prowadzi
.... a możne to jednak celowe i świadome działanie ,
jak cały ten niedorzeczny dział "o sprzecznościach" ?

Więc rozejrzał się po nich z oburzeniem, zasmucił się nad ich nieczułością serca .... ( E. Marka 3;5)
to jest istotą nauki "o chlebach" a nie to czy arcykapłanem był X , Y czy Z

ShadowLady86 - 2016-01-03, 12:34

Pokoja napisał/a:

Czy ja gdzieś wskazałem, że Aaron nie był najwyższym kapłanem, albo, że w ST nie ma odniesienia do urzędu najwyższego kapłana? Jeżeli potrafisz, to wskaż takie miejsce. Bobo wskazał tekst z NT, a chodzi o księgi Mojżeszowe, Samuelowe, Królewskie i Kronik. Tekst podany przez Annę z nich nie pochodzi, a więc oboje nie spełnili warunku.



Tak jak już to napisał Bobo, cała Twoje dziwne "prośby" od paru postów nie jak mają się do tematu. O tym, że Achimelech czy Abiatar pełnili funkcję arcykapłanów wiemy stąd, że funkcja arcykapłana była dziedziczna. Przechodziła z ojca na syna. Jeśli arcykapłan nie miał syna, szukano innego najbliższego krewnego. Poczytaj sobie o tym w Torze, po czym prześledź sobie sukcesję, aż dotrzesz do Ahimelecha i Abiatara. Możesz się więc dowiedzieć na podstawie Tory i Ksiąg Samuela, że Ahimelech i Abiatar byli arcykapłanami.

Na arcykapłana namaszczano - arcykapłan był namaszczony oliwą.

O Aaaronie:

(4) Aaronowi zaś i synom jego rozkażesz zbliżyć się do wejścia do Namiotu Spotkania i obmyjesz ich wodą. (5) Potem weźmiesz szaty i ubierzesz Aarona w tunikę, w suknię, w efod, w pektorał, i przymocujesz go przepaską efodu. (6) A włożywszy mu tiarę na głowę, umieścisz święty diadem na tiarze. (7) Następnie weźmiesz olej do namaszczenia i wylejesz go na jego głowę, i namaścisz go. [Wj 29: 4-7]

(10) Kapłan, który jest wyższy godnością ponad braci, na którego głowę była wylana oliwa namaszczenia, który był wprowadzony w czynności kapłańskie, wkładając szaty nie będzie rozpuszczał włosów i nie będzie rodzierał swych szat. [Kpł 21: 10]

(25) Społeczność zabezpieczy go przed zemstą mściciela krwi i przyjmie go z powrotem do miasta ucieczki, gdzie się schronił, i będzie tam przebywał aż do śmierci arcykapłana, który jest namaszczony olejem świętym. [Li 35: 25]

Tylko arcykapłan był namaszczany świętym olejem. Aaaron był namaszczony olejem. Aaron był namaszczony na arcykapłana. Masz wiec w samej tylko Torze dowód, że Aaron w rozumieniu Tory był arcykapłanem. Masz nawet użyte słowo arcykapłan.

Słowo arcykapłan/ pierwszy kapłan pojawia się w Biblii. Pojawia się też w tekstach sprzed niewoli babilońskiej. Takie słowo istniało. Taką funkcję sprawowano. Z historii wiemy, który arcykapłan był nim w danym okresie. W czasie, gdy Dawid jadł chleby pokładane, nie był nim Abiatar, tylko Ahimelech. Autor Ewangelii Marka popełnił błąd.

Cała Twoja dywagacja ma chyba na celu odwrócenie uwagi od podtytuły założonego przez Ciebie wątku, czyli: O BRAKU ROZRÓŻNIANIA MIĘDZY ARCYKAPŁANEM, A KAPŁANEM A tym samym o Twoim niezrozumieniu tekstu i błędnej taktyce, jakoby to RN nie odróżniał kapłana od arcykapłana. Próba została obalona w drugim poście tematu.

Możesz sobie co post wymyślać jakieś nowe warunki, które rozmówcy maja rzekomo spełnić. To nic nie zmieni. Błąd dalej będzie istniał.

efroni napisał/a:
to jest istotą nauki "o chlebach" a nie to czy arcykapłanem był X , Y czy Z


Zgadza się. Natchnienie rozumiane w sposób, że Biblia jest nieomylna w sprawach wiary i zbawienia jest słuszne. Sprzeczności mają na celu pokazać, że wiara że Biblia jest nieomylna w każdej możliwej kwestii: geografii, biologii czy historii, jest niesłuszna, ponieważ w tych dziedzinach Biblia błędy zawiera.

Odpowiednie podejście do tematu o sprzecznościach, może wykazać wiele ciekawych rzeczy. Istnienie różnych wariantów tekstowych, próby zmian, ewolucję tekstu itd.

efroni - 2016-01-03, 12:51

ShadowLady86
Cytat:
Odpowiednie podejście do tematu o sprzecznościach, może wykazać wiele ciekawych rzeczy. Istnienie różnych wariantów tekstowych, próby zmian, ewolucję tekstu itd.


NIE . Odpowiednie podejście do tematu o sprzecznościach, może wykazać
tylko to że poczynając od I w. do XXI w. byli i nadal są nadęci egoiści którzy
swoja własną naukę , swoje widzi mi-się chcą przykleić do Tory (czytaj , wskazówek,
pouczeń , nauki ) Bożej .

Pokoja - 2016-01-03, 15:01

Bobo napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Dlaczego w wymienionych księgach, odnoszących się do okresu przed niewolą babilońską nie można znaleźć tekstu, który by wprost stwierdzał, że Aaron i Achimelek byli arcykapłanami.

Tylko czego to miałoby dowodzić? Ten wywód w jakiej sprawie?


Proszę poczekaj, bo w słusznej sprawie, dla rozstrzygnięcia pozornej sprzeczności.

Pokoja - 2016-01-03, 15:08

efroni napisał/a:
Cała ta dyskusja to nic innego jak "bicie piany" które do niczego nie prowadzi
.... a możne to jednak celowe i świadome działanie ,
jak cały ten niedorzeczny dział "o sprzecznościach" ?

Więc rozejrzał się po nich z oburzeniem, zasmucił się nad ich nieczułością serca .... ( E. Marka 3;5)
to jest istotą nauki "o chlebach" a nie to czy arcykapłanem był X , Y czy Z


Efroni uwierz proszę, że ma to wielki sens i bądź cierpliwy. To nie jest dreptanie w miejscu, lecz wielkie ćwiczenie w sposobie rozumnego odczytywania Słowa Bożego. Wszystko się wyjaśni, więc warto cierpliwie czekać.

Nie wolno sobie drwić bezpodstawnie z Słowa Bożego, które jest dla wszystkich, nawet dla tych, którzy teraz z niego szydzą, twierdząc, że mają szacunek dla Boga. Powinni mieć szansę, aby udowodnić to, albo objawić się, że mają złą szyderczą wolę.

EFRONI wiesz, co wyprawiał faraon z Bogiem Izraela, że nawet na początku i Izraelici cierpieli. Pysznił się i mówił: Któż to jest JHWH, aby miał się go bać. Z czasem jednak miękł w swych szyderstwach, a Izrael doznawał większej ochrony, a nawet pełnej, że wyszedł zwycięsko z szyderstw faraona, sługi szatana diabła, gdy w Egipcie poginęli pierworodni, a nawet jego pierworodny, który miał zasiąść po nim na jego tronie.

Ap. Paweł wyjaśnił, dlaczego Bóg tak postępował, pomimo tego, że sługa diabelski urągając Bogu, czynił to w tak przemyślany sposób, aby z powodu tych jego urągań, sam naród wybrany tak dotknięty, by pragnął zaniechania tego, aby nie ubliżano imieniu Bożemu. Mojżesz jednak miał od Boga instrukcje inne. Obecnie jest ktoś większy niż Mojżesz, bo sam Chrystus Pan w swej drugiej paruzji "jak złodziej w nocy".

Jeżeli dobrze z wyrozumieniem czytamy, a nie tylko tak dla zapoznania się z tekstem, to powinniśmy wierzyć Bogu przez Pana naszego Jezusa Chrystusa, że w ważnej sprawie napisano:

Cytat:
Mówi bowiem Pismo do faraona: Na to cię wzbudziłem, aby okazać moc swoją na tobie i aby rozsławiono imię moje po całej ziemi. (18) Zaiste więc, nad kim chce, okazuje zmiłowanie, a kogo chce przywodzi do zatwardziałości. Rz. 9:17,18


Niech szydercy udowodnią, niech znajdą miejsce we wskazanych księgach, których tekst by stwierdzał, że Aaron, czy Achimelek jest najwyższym kapłanem. To jest istota, dla rozstrzygnięcia kwestii spornej. Muszą to udowodnić, albo się wycofać.

RN - 2016-01-03, 15:15

Pokoja po poście ShadowLady 86 stwierdzającym, że sam Flawiusz pisał o arcykapłanie Abimelechu ( a nie Abiatarze ) zaczął w swoim stylu robić jakieś rozróżnienia na prawdy szczególne i ogólne :-D byleby tylko jakoś wybrnąć z tej patowej sytuacji.

Następnie nie móc się pogodzić z całym obrotem sprawy ( pewnie te prawdy szczególne, samego Jego nie zadowalały :-) ) zaczyna kombinować z arcykapłanami.
Najpierw pisze, aby pokazać werset w ST. z arcykapłanem, a gdy takie dostaje, swój wymóg zawęża do samych ksiąg Samuelowych i kilku innych.
Jednak i w tych księgach pada słowo arcykapłan.

Warto jeszcze zauważyć, że ShadowLady 86 bardzo Jemu nie pasuje, i już wcześniej proponował Jej, aby się nie wtrącała i zamilkła.
Takie słowa kieruje do samego administratora :-) Oj Pokoja Pokoja .....

Pokoja - 2016-01-03, 16:08

ShadowLady86 napisał/a:
Pokoja napisał/a:

Czy ja gdzieś wskazałem, że Aaron nie był najwyższym kapłanem, albo, że w ST nie ma odniesienia do urzędu najwyższego kapłana? Jeżeli potrafisz, to wskaż takie miejsce. Bobo wskazał tekst z NT, a chodzi o księgi Mojżeszowe, Samuelowe, Królewskie i Kronik. Tekst podany przez Annę z nich nie pochodzi, a więc oboje nie spełnili warunku.


Twoje dziwne "prośby" od paru postów ni jak mają się do tematu. O tym, że Achimelech czy Abiatar pełnili funkcję arcykapłanów wiemy stąd, że funkcja arcykapłana była dziedziczna
.

Czy są dziwne to się jeszcze okaże, nawet jeżeli dla Ciebie takie są. Jak będziesz czytać Słowo Boże ze zrozumieniem, a nie tylko czytać tekst, to się przekonasz jak bardzo ważne jest to pytanie. Jeżeli nie znasz odpowiedzi na moje pytanie, to nie masz podstawy do stawiania zarzutu, że w omawianej kwestii jest sprzeczność, choćby nawet pozornie była.

Dlaczego nawet sam Mojżesz czy Dawid nigdzie nie stwierdzili, wprost, że Aaron, czy Achimelek, są najwyższymi kapłanami. Nie udowodniłaś też, że ja gdzieś podważam to, czego nie podważam, gdyż nie dostrzegam podstaw, aby to podważać.

Weź pod uwagę fakt, że Kpł 21: 10, czy Lb 35: 25 odwołują się tylko do urzędu najwyższego kapłana, ale nie odnoszą się wprost do jakiejś konkretnej osoby, jako najwyższego kaplana. Dlaczego nie ma takiego odwołania. Dlaczego ani Mojżesz, ani Dawid nie uznali tego za wskazane, aby tak ich nazwać wprost? Brak jest tego, i temu nie możesz zaprzeczyć.

ShadowLady86 napisał/a:
Cała Twoja dywagacja ma chyba na celu odwrócenie uwagi od podtytułu założonego przez Ciebie wątku, czyli: O BRAKU ROZRÓŻNIANIA MIĘDZY ARCYKAPŁANEM, A KAPŁANEM A tym samym o Twoim niezrozumieniu


To się jeszcze okaże i to dlaczego nie potrafisz znaleźć tekstu wprost, że Aaron, czy Achomelek byli najwyższymi kapłanami. Trudno Tobie jest wierzgać przeciwko samej sobie, dlatego lawirujesz, aby zasugerować, że kieruje się dywagacją. Wierzę, że nie błądzę.

ShadowLady86 napisał/a:
Możesz sobie co post wymyślać jakieś nowe warunki, które rozmówcy maja rzekomo spełnić. To nic nie zmieni. Błąd dalej będzie istniał.


Niech się okaże, czy jest błąd, czy nie potrafisz czytać Słowa Bożego ze zrozumieniem. Niech się też okaże w jaki celu w zwykły sposób czytasz Biblię. Czy masz dobrą wolę, czy złe intencje. Czy szukasz prawdy, czy szyderstwa dla zwady.

ShadowLady86 napisał/a:
Odpowiednie podejście do tematu o sprzecznościach, może wykazać wiele ciekawych rzeczy. Istnienie różnych wariantów tekstowych, próby zmian, ewolucję tekstu itd.


Liczy się oryginał, który nie wskazuje na błędy Słowa Bożego. Ewolucyjne przekłady, też odgrywają swoją ważną rolę, Ap. 22:18,19

ShadowLady86 - 2016-01-03, 16:38

efroni napisał/a:
tylko to że poczynając od I w. do XXI w. byli i nadal są nadęci egoiści którzy
swoja własną naukę , swoje widzi mi-się chcą przykleić do Tory (czytaj , wskazówek,
pouczeń , nauki ) Bożej .


Patrząc, że części NT powstawały w I w. i na początku II w., to bierzesz pod uwagę, że nadętymi egoistami byli także autorzy NT? Bo mnie się wydaje, że np. taki Paweł to bardzo mocno zinterpretował Torę według swojego, jakże oryginalnego rozeznania.

RN napisał/a:
Pokoja po poście ShadowLady 86 stwierdzającym, że sam Flawiusz pisał o arcykapłanie Abimelechu ( a nie Abiatarze ) zaczął w swoim stylu robić jakieś rozróżnienia na prawdy szczególne i ogólne :-D byleby tylko jakoś wybrnąć z tej patowej sytuacji.


Niedługo trzeba się będzie znaleźć słowo "arcykapłan" w tekstach opisujących czasy przed ustanowieniem kapłaństwa. Bo widzę że pole poszukiwań się co raz bardziej zawęża. Ale to i tak nie zmieni faktu, że autor Ewangelii Marka się pomylił.


Pokoja napisał/a:
Czy są dziwne to się jeszcze okaże, nawet jeżeli dla Ciebie takie są.


Nie zmienią faktu, że Marek popełnił błąd. Achimelech (nie Abiatar) był arcykapłanem w czasie, gdy Dawid jadł chleby pokładane i nic tego nie zmieni. Na razie człowiek nie jest w stanie bowiem zmienić historii.

Pokoja napisał/a:
Weź pod uwagę fakt, że Kpł 21: 10, czy Lb 35: 25 odwołują się tylko do urzędu najwyższego kapłana, ale nie odnoszą się wprost do jakiejś konkretnej osoby, jako najwyższego kaplana.


Opisują rytuał, który w Biblii tyczy się wyłącznie arcykapłana. Przeszedł go Aaaron. Fakty mówią same za siebie.

Widzę, że co raz bardziej zmieniasz zakres swoich fantazyjnych wymagań. Teraz musi być bezpośredni odnośnik. Niedługo trzeba będzie znaleźć słowo arcykapłan, które wymawia bezpośrednio Dawid. Wymyślaj dalej. Błąd będzie tam dalej.

Pokoja napisał/a:
To się jeszcze okaże i to dlaczego nie potrafisz znaleźć tekstu wprost, że Aaron, czy Achomelek byli najwyższymi kapłanami.


Historia mówi sama za siebie.

Uciekając przed królem i grożącą mu z jego rąk śmiercią, Dawid przybył do arcykapłana Abimelecha w mieście Nobe [Dawne Dzieje Izraela, Księga VI: XII: 1]

Δαυίδης δὲ φεύγων τὸν βασιλέα καὶ τὸν ἐξ αὐτοῦ θάνατον εἰς Ναβὰν παραγίνεται πόλιν πρὸς Ἀβιμέλεχον τὸν ἀρχιερέα

Źródło

Uważam za konieczne i zgodne a charakterem tej historii opowiedzieć, jaki jest rodowód arcykapłanów, kto ma prawo otrzymać tę godność i wreszcie ile ich było aż do końca wojny. Według podania najdawniejszym ze wszystkim arcykapłanem Bożym był Aaaron, brat Mojżesza [Dawne Dzieje Izraela, Księga XX: 10: 1].

Ἀναγκαῖον δ᾽ εἶναι νομίζω καὶ τῇ ἱστορίᾳ ταύτῃ προσῆκον διηγήσασθαι περὶ τῶν ἀρχιερέων, πῶς ἀρξάμενοι καὶ τίσιν ἔξεστι τῆς τιμῆς ταύτης μεταλαμβάνειν καὶ πόσοι γεγόνασιν μέχρι τῆς τοῦ πολέμου τελευτῆς. [225] πρῶτον μὲν οὖν πάντων λέγουσιν Ἀαρῶνα τὸν Μωυσέως ἀδελφὸν ἀρχιερατεῦσαι τῷ θεῷ, τελευτήσαντος δὲ ἐκείνου διαδέξασθαι τοὺς παῖδας εὐθὺς κἀπ᾽ ἐκείνων τοῖς ἐγγόνοις αὐτῶν διαμεῖναι τὴν τιμὴν ἅπασιν.

Fakty historyczne mówią same za siebie. Achimelech był arcykapłanem, gdy podawał Dawidowi chleby pokładane. Nic tego nie zmieni.

Pokoja napisał/a:
Liczy się oryginał [...]


Nie posiadamy żadnego oryginalnego manuskryptu ani NT, ani tym bardziej ST.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group